Stefan Bellof nevét ma már talán csak a legelvetemültebb motorsport-rajongók ismerik, pedig rekordja, amelyet pontosan harminc évvel ezelőtt állított fel, a világ leggyakrabban emlegetett, világszerte referenciaként használt versenypályájához köthető. 


A német pilóta 1983-ban a Porsche Le Mans-i csapatának legfiatalabb versenyzőjeként, mindössze 26 évesen történelmet írt, amikor a Nürburgring északi nagykörén, a Nordschleifén 6 perc 11,13 másodperc alatt ért körbe. Kortársai még ma is átszellemülten beszélnek erről a köridőről, amelynek emberfeletti voltát mi sem mutatja jobban, hogy csapattársa, a már akkor is rutinos Jochen Mass a csapat első számú autójával (azzal, amelyik azon a hétvégén végül megnyerte a Nürburgringi 1000 kilométeres versenyt) ugyanakkor, ugyanott közel öt másodperccel lassabban tudott csak körbemenni. 
Bellof, aki egyébként Michael Schumacher gyerekkori hőse volt, később bebizonyította, hogy nem a vakszerencse adta a kezébe az elsőséget: másnap, a versenyen újabb pályarekordot állított fel: a hivatalos futamon 6 perc 25,91 másodperc alatt tett meg egy kört. 
A félelmetes etap néhány mozzanatát felvették a korabeli híradó kamerái. Megjegyzendő, hogy a Bellof alighanem gyorsabban is körbe érhetett volna a Zöld Pokolban, ha nem tartja őt fel egy Le Mans-i zöldfülű, bizonyos Keke Rosberg, aki Forma-1-es világbajnokként kacérkodott a hosszú távú versenyzéssel.
 
Bellof két évvel később, tragikus körülmények között hunyt el. Az ígéretes Forma-1-es pályafutás elé néző versenyző az F1-el párhuzamosan folytatta Le Mans-i karrierjét is. A belgiumi Spa 1000 kilométeresen Porsche 956C versenyautója összeütközött Jacky Ickx Porsche 962C-jével, és míg az utóbbi a védőfalba pördült, Bellof azt átszakítva egyenesen a kemény másodlagos kerítésnek rohant, és autója kigyulladt. 
Tíz percen át próbálták kiszabadítani az égő roncsból az eszméletlen német pilótát, aki végül röviddel kórházba szállítása után belehalt súlyos belső sérüléseibe. A balesetet, valamint a mentés kezdeti pillanatait rögzítette Ickx fedélzeti kamerája. 
Habár az RM Auctions februári aukcióján nem Bellof 007-es sorszámú versenyautóját bocsátják árverésre, a kalapács alá kerülő 004-es autó minden szempontból azonos az azóta gondosan restaurált, sporttörténeti jelentőségű példánnyal. Ez az autó az amerikai Hurley Haywood és Al Holbert irányítása alatt egy évvel korábban, 1982-ben harmadik helyen végzett a Le Mans-i 24 órás versenyen – Jacky Ickx, illetve Jochen Mass 956-osa mögött.
A 800 kilogrammos, alumínium monocoque vázas járműbe a korábbi Porsche 936 635 lóerős, 2,65 literes, hathengeres boxermotorját építették be. A mindössze huszonnyolc példányban készített 956-ban dolgozott a világ legelső dupla kuplungos sebességváltója, valamint ez volt az első olyan Porsche, amelynek fenéklemeze szívóhatást fejtett ki. 
Nem csoda, hogy az autó ritka kincs, 2007-ben a Coys aukciós ház árverésén tűnt fel egy példány, azért 360 602 dollárt (mai értéken kb. 67,5 millió forintot) fizettek.
A fotókon a februárban árverésre kerülő autó látható.