A jeges utak mindenhol problémát okoznak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.09. 13.41

Vannak helyzetek amiből még a legjobb téli gumi sem tud kihúzni, ilyenkor inkább kerüljük el a kritikus útszakaszokat.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a téli gumi használata +7 Celsius fok alatt, de vannak olyan körülmények, mikor még az sem segít, ha márkás, jó minőségű téli gumi van felszerelve autónkra. 
Amikor le vannak jegesedve az utak, vagy a havat már simára taposták az autók, ha tehetjük, próbáljuk meg elkerülni a lejtős szakaszokat, válasszunk másik útvonalat. Gondoljuk végig merre tudunk kerülni, mert könnyedén úgy járhatunk, mint az alábbi videókban szereplő autóstok, akik kényszerű, téli autós találkozót rendeztek a utca alján. 
Pécsen még 2009-ben gyűlt meg az autósok baja jeges úttal, a Ladás mondjuk megoldotta ügyesen!
Van hogy, még a Zetornak is feladja a leckét a tél, de neki szerencséje van, mert a szántáson is tud közlekedni.
Amerika sem kivétel (Seattle, USA). Amikor a busz megindul, na az rock and roll!
Viszont azt ne felejtsük el, hogy téli gumival még ilyen körülmények között is sokkal hamarabb megáll az autónk, mint nyári, vagy négyévszakos gumikkal.

További hasznos cikkek a témában:


-Szeretné elkerülni a téli útviszonyok jelentette veszélyt? Olvassa el vezetéstechnikai tanácsainkat iTT!
-Mit ne tegyünk a volán mögött, ha támad a tél? Videókkal alátámasztott példákat ezen a linken talál!

Kommentek

  • hova

    pl.ahol lakom-Bakony-4 éve jégbe borult a város,reggel mindenki autóba-én is!!-és ide-oda farmozgás,eztán jöt a lejtő,ahol tömegével álltak egymásnak ütközve a kordék.Mögöttem a kiszálló audis rámdörrent,álljak le az útról v menjek! Okosan félre siklottam a már felszórt járdára és megnéztem,hogyan vágódik az audis 25-ikként lent a völgyben egy másiknak. Több autó nem indult le-1 óra múlva szabadultunk,de több autó nem törött-ott!! Egyébként volt olyan gyalogos!, aki a dombtetőn egyszerűen fenékre ült, lecsúszot a lejtőn és ment a dolgára.Okos megoldás volt-az autókázás ilyenkor nem!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.