Már tesztelik a Jaguar terepjáróját!

Mégsem csak álom volt!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.07. 11.00

Kémfotók bizonyítják, hogy nem fölöslegesen reménykedtünk a C-X17 megvalósulásában: akár már 2016 elején piacra kerülhet a Jaguar szabadidőautója.

Amikor a Jaguar kora ősszel bemutatta a C-X17 tanulmányautót, kétszer sóhajtott fel a prémium szabadidőjárműveket kedvelő közönség: először örömében, másodszor bánatában. A Jaguar ugyanis egyértelművé tette, hogy a következő két-három évben nincs esély a modell megvalósítására. 

A jelek szerint van az a közakarat (vagy cinikusabban: van az a pénz), amiért a Jaguar hajlandó ellentmondani önmagának: a gyár fejlesztőközpontjának közelében lefotózott öszvér egyértelműen egy SUV futóművét mutatja az átméretezett XF-karosszéria alá passzírozva. 
Az Audi Q5 és a BMW3 ellenfelének szánt modell megjelenéséről ezért a képek alapján egyáltalán nem vonhatunk le következtetéseket. Várhatóan inkább a tanulmányautóra, mint az itt is látható XF-re fog hajazni, annál is inkább, mert utóbbit magát is lecserélik a következő két éveben: az utód éppen az a rugalmasan variálható padlólemezt fogja megkapni, amelyet a C-X17 koncepcióval vezetett fel a Jaguar. 
Ami a motorválasztékot illeti, a 4,7 méter körülire tehető szabadidőjármű várhatóan az XF-el osztozik majd: a csúcson a háromliteres dízel foglal majd helyet, 275 lóerővel (esetleg szóba jöhet a 340 LE teljesítményű, kompresszoros 3.0 V6 is). Igazán ésszerű választásnak a kétliteres, 240 lóerős benzinmotor (ld. Range Rover Evoque) és a 2,2 literes négyhengeres dízel (163 és 200 LE) hangzik 
Mivel az XF platformja már jelenleg is kínál összkerékhajtást, ezen a téren nem kell feltételezésekbe bocsátkoznunk: a leendő szabadidőjármű csúcskivitelein mind a négy, a környezetkímélőbb alapverziókon azonban csak a hátsó kerekek lesznek hajtottak.
Forrás: AutoExpress

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.