Amikor a Jaguar kora ősszel bemutatta a C-X17 tanulmányautót, kétszer sóhajtott fel a prémium szabadidőjárműveket kedvelő közönség: először örömében, másodszor bánatában. A Jaguar ugyanis egyértelművé tette, hogy a következő két-három évben nincs esély a modell megvalósítására. 

A jelek szerint van az a közakarat (vagy cinikusabban: van az a pénz), amiért a Jaguar hajlandó ellentmondani önmagának: a gyár fejlesztőközpontjának közelében lefotózott öszvér egyértelműen egy SUV futóművét mutatja az átméretezett XF-karosszéria alá passzírozva. 
Az Audi Q5 és a BMW3 ellenfelének szánt modell megjelenéséről ezért a képek alapján egyáltalán nem vonhatunk le következtetéseket. Várhatóan inkább a tanulmányautóra, mint az itt is látható XF-re fog hajazni, annál is inkább, mert utóbbit magát is lecserélik a következő két éveben: az utód éppen az a rugalmasan variálható padlólemezt fogja megkapni, amelyet a C-X17 koncepcióval vezetett fel a Jaguar. 
Ami a motorválasztékot illeti, a 4,7 méter körülire tehető szabadidőjármű várhatóan az XF-el osztozik majd: a csúcson a háromliteres dízel foglal majd helyet, 275 lóerővel (esetleg szóba jöhet a 340 LE teljesítményű, kompresszoros 3.0 V6 is). Igazán ésszerű választásnak a kétliteres, 240 lóerős benzinmotor (ld. Range Rover Evoque) és a 2,2 literes négyhengeres dízel (163 és 200 LE) hangzik 
Mivel az XF platformja már jelenleg is kínál összkerékhajtást, ezen a téren nem kell feltételezésekbe bocsátkoznunk: a leendő szabadidőjármű csúcskivitelein mind a négy, a környezetkímélőbb alapverziókon azonban csak a hátsó kerekek lesznek hajtottak.
Forrás: AutoExpress