Káosz az M1-esen – Itt a tél

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.07. 07.32

Óriási, közel hét kilométeres dugó alakult ki az M1-es autópályán, miután a télies útviszonyok miatt egy kamion elakadt. Délre állhat helyre a rend.

11:30 – Ismét lehet közlekedni az M1-es autópályán

Ismét mindkét irányában akadálytanul lehet közlekedni az M1-es autópályán – közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. Azt írták az elakadt kamionok egyik sávban sem akadályozzák már a forgalmat.
  

10:40 – Délre lehet rend

A havazás és az erős szél által megzavart forgalom délre helyre állhat az M1-es autópályán a Győr-Moson-Sopron megyei kormánymegbízott reményei szerint


Széles Sándor szombat délelőtt a sajtó képviselőinek nyilatkozva elmondta, hogy a megyében súlyos baleset nem történt, forgalmi akadály nem keletkezett. Ahogy a tavaszi havazás idején, most is az okozott problémát, hogy Fejér, illetve Komárom-Esztergom megyében akadt meg a forgalom, elsősorban balkáni országokból érkező, a téli időjárásra rosszul, vagy fel sem készített kamionok miatt. Azért rendelt el a teherjárműveket érintő forgalomkorlátozást Győr-Moson-Sopronban, mert – mint fogalmazott – “nem akartunk olyan helyzet elé állni, mint tavasszal”.

A megyében az észak-déli forgalom zavartalan, de már felkészültek arra az esetre, ha a helyzet romlana. Mint mondta, a Duna vonalától délre ugyan sózták az 5-10 centiméteres havat, de ennek ellenére több helyen lefagyott. A napközbeni felmelegedés várhatóan a kora délutánra olvaszthatja fel a jeges, jégbordás szakaszokra fagyott csapadékot – tette hozzá.

9:30 – Tatánál jégmentesítés miatt lezárták az M1-est Budapest felé

Az M1-es autópálya tatai lehajtójánál a személyautókat az 1-es útra terelik, a még pályán lévő teherautókat pedig biztonságos parkolóba kísérik, hogy a közútkezelő megkezdhesse a pálya jégmentesítését – tájékoztatott a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság.

Racsné Galambos Gréta sajtóreferens elmondta, Győr felé rendőri felvezetéssel, szakaszosan indítják el a teherautókat. Budapest irányába az autópályán és az 1-es úton is tilos teherautóval közlekedni.

A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint Tatabányánál az óvárosi és újvárosi lehajtó között két kamion a tiltás ellenére ráhajtott a sózásra váró sávra és a jeges úton elakadt. A tűzoltók megkezdték a járművek elmozdítását, de a körülmények miatt mentésre lehet számítani.
   
A rendőrség közölte, hogy a komáromi körforgalomnál egy idős ember megcsúszott és elesett. Mentőhelikopterrel viszik kórházba, a helikopter le- és felszállása idejére az 1-es számú főút érintett szakaszát lezárták.


7:32 – Óriási dugó az M1-esen

Az M1-es autópályán a Budapest felé tartó szakaszon az 59-es és 49-es kilométerszelvénynél a téliesebb útviszonyok miatt egy-egy kamion elakadt, emiatt jelentősebb torlódás alakult ki – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.


A mentést haladéktalanul megkezdték a katasztrófavédelem munkatársai, a forgalmi akadályt megszüntették, de a 7.00 órai állapot szerint közel 7 kilométeres dugó alakult ki a 64-es és az 57-es kilométerszelvények között a főváros irányába.

Mint közleményükben írják, a további torlódások elkerülése érdekében az M1-es autópálya Fejér és Komárom-Esztergom megyei szakaszán nem közlekedhetnek a tehergépjárművek, a 115-ös kilométernél a főváros felé tartó kamionokat a 81-es főútra irányítják, az autópályán lévő és a Budapest irányába haladó tehergépjárműveket ideiglenesen a parkolókba terelik.

Ezen túlmenően a megyei rendőr-főkapitányság közlése szerint az M1-es autópályán Budapest felé a 100-as kilométernél az 1-es főútra, a 105 kilométernél az M19-es főútra, míg a 119-es kilométernél a 82-es útra tereli le a kamionforgalmat.

Tudja hogyan kell vezetni télen? A hagyományos téli vezetési praktikákról erre a linkre kattintva tudhat meg többet.

Az M1-es autópálya térségében lokálisan, mintegy 35 kilométeres szakaszon a 30-as és a 65-ös kilométerszelvények között rövid idő alatt 5 centiméternyi hó hullott. Komárom-Esztergom megyében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. III-as készültségi fokozatot rendelt el, ennek ellenére a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkák lassabban haladnak, mivel a társaság munkagépei is feltorlódott útszakaszon vannak, ezért szemből, az autópálya bal oldalán közelítik meg a szakemberek a kérdéses útszakaszt, hogy a szükséges munkákat elvégezzék.


Az autókat szakaszosan engedik tovább, igyekeznek a személyautó-forgalmat folyamatosan fenntartani, de így is torlódásokra kell számítaniuk az arra közlekedőknek. A jelentős forgalom miatt az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkák elvégzése lassabban halad, időigényesebb így a feladat elvégzése. Aki teheti, a reggeli órákban kerülje el az M1-es autópálya Budapest felé vezető Fejér és Komárom-Esztergom megyei szakaszait. A közlekedők türelmét és megértését kéri a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Másfelé is lehetnek nehézségek

Az Útinform 7.30-as összesítése alapján Győr-Moson-Sopron megye keleti területein több útszakaszon is jeges, síkos a burkolat. Havas, latyakos szakaszokra kell számítani a Dunántúlon Szombathely, Sárvár, Mosonmagyaróvár, Tatabánya, Veszprém, Tapolca és Tamási környékén, a keleti országrészben pedig Balassagyarmat, Kecskemét, Kiskunhalas és Szeged környékén.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Pest megyében a várható erős széllökések a friss hóval fedett területeken alacsony hótorlaszokat emelhetnek.

Mit tegyen ha hófúvásba került? Itt a válasz!

Kerékellenőrzés a hegyeshalmi határátkelőnél

Reggel hattól egy órán át nem léphettek be Magyarországra a hét és fél tonnánál nehezebb teherjárművek a hegyeshalmi határátkelőnél a rossz időjárási viszonyok miatt – közölte az MTI-vel szombaton a katasztrófavédelem illetékese.

Albert-Dobos Viktória hadnagy, Győr-Moson-Sopron megyei szóvivő elmondta: a rendőrség feloldotta a korlátozást, ugyanakkor megkezdték ezen járművek ellenőrzését annak érdekében, hogy csak a megfelelő gumival rendelkezők folytathassák útjukat.

Az Országos Meteorológia Szolgálat előrejelzése szombat estig:

Bicske felé sem jobb a helyzet


Felhőátvonulások várhatók, hosszabb-rövidebb napsütéssel, szórványosan hózáporral, néhol záporral. Az északnyugati szél erős, többfelé viharos lesz, csak késő délutántól mérséklődik a légmozgás. A hőmérséklet kora délután 1 és 6 fok között alakul, de a szél miatt ennél hidegebbet érezhetünk! Késő este -3, +2 fok valószínű.

Továbbra is többfelé lesz viharos az északnyugati szél (legkevésbé szelesnek a délnyugati és az északkeleti megyék ígérkeznek). A legerősebb széllökések általában 70-80 km/h között alakulnak, de a Dunántúl északi, északkeleti részén és a főváros tágabb térségében 80-90 km/h fölötti lökések is előfordulhatnak – elsősorban a szórványosan kialakuló hózáporok környékén. Késő délutántól kezd fokozatosan mérséklődni a légmozgás.

Az éjszaka hullott havat kora délelőtt a Dunántúl északi felén még hordhatja a szél, majd a pozitív hőmérséklet miatt e jelenség megszűnik.

Forrás:Magyar Közút Nonprofit Zrt.,

Kommentek

  • PROVOCATOR

    Felkészültünk a télre mi? 1 centi hó is káoszt okoz, mi lesz ha több is esik?

  • Pohoss

    Sziasztok. Pont most haladunk el az említett szakasz mellett. Kb 5 km en keresztül fel van fagyban az autópálya, tiszta jégpáncél az egész. Minden sávban állnak az autók!!

  • hodostamas

    PROVOCATOR, a hülyék ellen nem lehet eléggé felkészülni. Az autópálya már csak ilyen, elég egy baleset és megbénul+ télen az adott szakaszt takarítani se lehet hiszen mindenhol autó/kamion áll.

  • 1000rörö

    Kb 3 napja folyamatosan ez folyik a csapból is: itt a tél , jön a szél, sarkvidéki hideg, havazás, mindenki meghal, aki nem gyorsan lője fejbe magát stb…, Elősózás mint olyan vagy esti műszak??? ÁÁÁ minek, már vagy csak 90-t kell aludni és itt az olvadás.

  • kocogok

    Három napja meg hogy verték a mellüket, hogy sikeres próbát tartottak!

  • HakapesziM

    Ambrus Gergely: Penge, te csak azt látod, hogy elakadt egy kamion, milyen szerencsétlen vezeti. Tudod, azok a pilóták annyit mennek havonta, mint egy átlag magyar autós évente. Nem látod, hogy üres vagy épp teljesen rakott – e a kocsi a ponyva alatt. A kettő között 25 tonna a különbség, ami hasznos tapadóerő lehet. Nincs akadály? Gyere fel Norvégiába! Mi megyünk ha küldenek, négy évszakos gumival is, vagy belföldezünk Svédországban 12 ezer km – t egy hónapban ha az a feladat. Mi nem mondhatjuk, hogy: ma nagy hó esett, csak holnap megyek a nagymamához, vagy vonattal megyek. Amíg lehet, mennünk kell, ha két méter hó is esik, akkor is.

  • mocskok

    “”””balkáni országokból érkező, a téli időjárásra rosszul, vagy fel sem készített kamionok miatt.,,,,,,,,Bese kellene engedni az országba őket!Az Osztrák keményen büntet,ha nem téli viszonyokkal van felszerelve a kamion!

  • Ambrus Gergely

    kötelezővé kell tenni a téli gumit kamionokon is, amennyiben ez elmarad határátlépésnél kemény többezer eurós büntetést a nyakukba akasztani, és majd megtanulják!

  • Ambrus Gergely

    Elve nem tudom miért engedik be a kamionokat az országba nyári gumival, amelyik cégnek nincs pénze a gépjárműveket felkészíteni a télre az ne foglalkozzon fuvarozással.

  • fuvaros

    Kedves Ambrus Gergely a te téli gumijaidat is azok a fránya kamionok szállították, sőt a tejet a kenyeret és a húst is. De szerintem te lennél a legjobban felháborodva ha a boltok polcai üresek lennének.

  • Senki

    Annyira hülyék vagytok, az örökös egymást cseszegetéssel, hogy az már fáj! (Tisztelet a kivételnek, ráadásul most én is ezt teszem!), de olyan siralmas, hogy ha már 3 komment van, abból 2 egymástfikázza, a 8-1o. hozzászólásnál, már rég eltűnt a lényeg! Emberek! Miért egymást bántjátok!

  • Guillotine

    Ambrus!

    BMW xdrive-al nincs akadály mi??! :D:D
    Több szerénységet!

    http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo

  • The Good Boy

    5 cm hó esett, itt meg egyrészről káosz van (hogy lehet jégpáncél az autópályán, a legkiemeltebb közlekedési útvonalon?), másrészről megy a marketing a vízfej katasztrófavédőktől, akik a médiában díszelegnek, miközben a TŰZOLTÓK dolgoznak.
    Miért nem tud a “felkészültünk a télre hivatal” elősózni? Hóesés kezdetén érdesíteni, ne adj isten letolni teljesen ezt a komoly mennyiségű havat?
    A pár nappal ezelőtti hirtelen jött 3 hópehely napján az egyik híradónak csúfolt napi katasztrófahírnök műsorban nyilatkozott egy ilyen felkészültünk a télre hivatali fontos ember, aki azt találta mondani, hogy amennyiben leesik 4-5 cm hó, akkor érdemes a hótolókat kiküldeni az útra… Azt hiszem nem kell ehhez kommentár. Dilettáns idióták ülnek a hivatalokban (tisztelet a kevés kivételnek), játsszák az okos fontos embert.
    Ambrus Gergely: lehet, hogy megvan a tehetséged az állítólagos x5-öshöz, de bocsánat érte, eszed nem sok van, ha te a leállósávban szambázást még büszkén hirdeted is. Az nem azért van, hogy ilyen műmájerek azon csapassanak vigyorogva, hanem teljesen más funkciót tölt be. Amúgy, pedig a csapatáshoz lehet, hogy nagyszerű az autód (persze a gázt minden hülye tudja ész nélkül nyomni), viszont megállásra ott is ugyanaz a négy tenyérnyi felület van, némi fizikai törvényszerűséggel megspékelve, a nagyobb tömegből kiinduló nagyobb lendületről és kisebb negatív gyorsulásról már nem is beszélve.
    Megyénkben a héten az első minuszos páralecsapódásos reggelen is csak egy autós nézett árkot: az is egy 4×4-es volt, aki még a cikk kommentjében is képes volt beleírni, ki mindenki volt rajta kívül hibás, merthogy ő nem (pedig csak egy 40-es tábla volt az adott helyen, meg az autón a lekopott nyári gumi…)

  • The Good Boy

    ja, és még valami. Most reklámozzák napok óta, a kreszbe januártól életbe lépő változásokat, ami a téli gumit is érinti (vicc szintjén). Miért nem lehetett beleírni azt, ha már úgyis elővették módosításra, hogy “7,5 t feletti nehéz tehergépjárművek november 1 és április 1 közötti időszakban csak téli gumival közlekedhet”?
    A sok gyökér balkáni tranzitot egy csapásra le lehetett volna pattintani magunkról, legalábbis addig, míg normális gumi nem kerül a szekerükre.

  • HakapesziM

    The Good Boy: Azért, mert a négyévszakos gumit, az M + S jelzésűt elfogadják télinek mindenhol. A kamionokon meg ilyen van. Létezik igazi téli gumi kamionra is, de az sehol nem kötelező, még Norvégiában sem. Nem is cserélgeti senki, egy – két pénzes skandináv céget leszámítva, de ott szöges gumi is létezik, pl. a személyautók télen mind azzal járnak. Kamionnál sokkal többet számít a rakomány tömeg. Ha üres a kocsi szar mindenhogy, téli gumival is.

  • Guillotine

    Hakapeszi!

    Ne legyél naiv!

    Ha nem hozhatja az árut a kamion amelyiken nincs téli gumi akkor vesznek rá!
    Ha meg nem hozzák az élelmiszert mással…hajóval,repülővel,vonattal.
    Max drágább lesz.
    Naiv vagy ha azt hiszed kamion nélkül kiürül az áruház és éhen hal a világ!

  • imi001

    Guillotine te vagy nagyin naiv mert képzeld el hogy a közúti árufuvarozás nélkül össze omlana a világgazdaság Vannak helyek ahova csak kamionnal lehet szállítani mert így gazdaságos mert így gyors és így a legegyszerűbb

  • Guillotine

    Bizony imi!
    Így megy ez már évszázadok óta ugye??!
    Mióta is van kamionnal áruszállítás?
    50 éve?

  • husky

    Ez várható volt, illetékes elvtársék megint ledöbbenek ha télen esik a hó és lefagy. Néztem több tudósítást is a neten, valójában nem a hó volt a gond, hanem elolvadt és lefagyott, 1-3 mm jégen tök mindegy milyen gumi van! Ilyen esetben még nem lehet hóláncot felrakni! Csak nemtom miért nem vezették fel a leállósávon a szórógépeket a sor elé. soket kell még fejlődni agyilag! Voltam részese az A1-en a linzi emelkedőnél, ránézésre nedvenek tünt az út kevés hóval, amikor kiszálltam majd’ hátast dobtam még éppen sikerült elkapni a tükörszárat Mancin (MAN).

  • HakapesziM

    Guillotin: Ismétlem: az M + S gumit elfogadják – személyautóra is. Valódi télit senki nem használ a nagy autókra gyakorlatilag – Nyugaton sem. Értsd meg, hogy ezek haszonjárművek, másként viselkednek üresen, 13 – 15 tonnásan, és tele 40 tonnásan. Üresen szar mindenképpen. Ezért nincs akkora jelentősége a téli (valódi téli) guminak. Egy jobb fajta négy évszakos elegendő. A határon nem ellenőriznek már egy ideje, mivel gyakorlatilag nincs az EU – ban határ, közel 10 éve. Belterületen viszont gyakran ellenőriznek minden országban, és le is cseréltetik a rossz gumit – de ez már rég így van. Ja, meg évente vizsga.

    És igen, leállna a gazdaság közúti fuvarozás nélkül. Ez nem is lehet kérdés. Repülővel a Tesco – ba. Komikus. Még a karácsony fának való fenyőt is kamionnal hozzák, én is hoztam már Dániából. Hajóval. Nem rossz, két hét alatt ide is érne.

  • The Good Boy

    Hakapeszi kommenttárs!

    Ha egy kamion a szögegyenes autópályán el tud akadni, akkor engem különösképpen nem érdekel, hogy a világ melyik pontján van négy évszakos, meg teljesen téli gumi meghatározva. ha 4-5 cm havon egy ilyen gép elakad, miközben a többi száz el tud(ott) menni, akkor két probléma lehet:
    1.: a pilóta alkalmatlan a feladatára (ezzel sokat a hazai hatóság nem tud tenni, ha van róla papírja, legfeljebb odasózza a max. bírságot, meg kifizetteti vele a mentés és járulékos költségeket-addig nem elengedni, míg nincs a pénz kifizetve)
    2.: a gumija mégsem megfelelő az adott körülmények között (függetlenül, hogy négy évszakos, vagy téli), azaz műszakilag a szerelvény nem megfelelő (engem, meg a többi közlekedőt kurv@ra nem érdekel, hogy rakottan, vagy terheletlenül bénítja meg az autópályát!)
    Ilyen esetbe jöhetne a külföldön sok helyen működő modell: szekér félreállít, pilóta és gép papírjai a hatóságnál, aztán, ha bemutatja a gépen a hardware frissítést, egy elenyészőnek nem nevezhető tanulópénz kicsengetése után mehetne is a dolgára. gyorsan híre menne, hogy sz@r minőségű tragacsokkal nem éri meg hazánkon átpöfögni!
    Ja, és szerintem nem igazán lenne emberiség kihalását előidéző probléma, ha a tuskószemét két nappal később érkezne meg az árudába!

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértegető kommenteket töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

  • HakapesziM

    The Good Boy: Persze, te mondhatod ezt. Mi hol panaszkodhatunk a valóban (még nyáron is)alkalmatlan úrvezetőkre? Ez egy másik jármű kategória. Tehetetlenebb, nagyobbak a tömegek, méretek. Azt, hogy külföldön, hogy megy szerintem nekem nem kell bemutatni, 13 év kamionozás után. Sokszor azért akad el az ember, mert tökölnek előtte, előzni meg nem lehet.
    Szögegyenes úton nem akad el, ez fizika, de ha nem elegendő a súrlódási együttható egy emelkedőn, azon az adott jármű el fog akadni, bármit tehetsz. Jégen a téli gumi sem ér sokat, fel kellett volna sózni előtte – Nyugaton így megy, 5 centi hó miatt nem áll meg a forgalom.
    Ezzel nem azt mondom, hogy nincs hiányosság egyes országok járművezetőinek képessége terén.

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    ez egy fizetett Range Rover hírdetés, ez az egész műsor, le vannak fizetve, ennél okosabbnak gondoltalak, most nagyot csalódtam benned.
    A hülye angolok persze hogy a saját lovuk dícsérik.
    szerintem felraktak valami kopott nyári gumit, meg kikapcsolta ez a szerencsétlen a kipörgésgátlót, meg ha megnézed a másik autó lendületből megy a dombnak.
    ostoba fajankó ez, meg az is aki bedől ennek. örüljön hogy a BMW nem perelte be a műsort a márka jó hírnevének megsértéséért, meg a valóság elferdítéséért.

  • imi001

    Guillotine – Igen vasúti meg légi szállítás az olyan marha rég van ugye ? Azt hitted hogy most nagyon nagy okosságot mondtál De igazad van hajóra mindent nem számít hogy még kikötőnk sincs Hogy a logisztikai központok hoz még vasúti sínek sincsenek a repülő térről nem is beszélve Igazad van majd hordunk mindent hajóval A kisboltokhoz meg ladikkal vagy tutajjal

  • Ambrus Gergely

    The Good Boy –

    Ha elállod előttem az utat, azzal is szabálysértést követsz el, tehát ugyan ott vagyunk.
    És nem hinném, hogy a tesztgyőztes téli gumijaim megcsúsznának úgy hogy ne legyen végig kontrollálható.

  • Ambrus Gergely

    AZ az igazság sajnos, hogy itt is sokan irigykedésből csak azért is beszólnak nekem, találnak valamit, ha mást nem akkor a kocsimba.
    Pedig én igazán fedhetetlen vagyok, már November elején felteszem a téli gumikat.
    Még is Ti vagytok azok, akik beszóltok, és mégis Ti maradtok ilyen helyzetekben az autópályán, meg elakadtok az 1.1-es Suzukitokkal, még is megmondjátok, hogy 4 tenyérnyin tapad a gumi, meg ilyen ökörségeket, mert jobb a kocsim…
    Ti előttetek is nyitva van a kapu, meg lehet venni azt a kocsit amivel nem maradtok alul, és meg kell dolgozni a 4 tesztgyőztes téli gumiért is, nem ingyen osztogatják!
    Szerinted én miért ülök 4 kerékmeghajtású kocsiba?
    Biztos nem azért, hogy elakadjak vele…

  • imi001

    The Good Boy – Jártál te már az M1 en egyáltalán mert ha igen akkor tudhatnád hogy Bicskétől T bányáig elég szép kaptatók vannak Azon a szög egyenes pályán Aztán hogy miért akadt el az az egy kamion ? Hát például azért mert nem tudott lendületet venni mert egy ilyen űber okos úrvezető pöcsölt előtte

  • The Good Boy

    HakapesziM!

    Igen, én az első kommentem első sorát így kezdtem: “5 cm hó esett, itt meg egyrészről káosz van…”

    ezt is ott írtam: “Miért nem tud a “felkészültünk a télre hivatal” elősózni? Hóesés kezdetén érdesíteni, ne adj isten letolni teljesen ezt a komoly mennyiségű havat?”

    tehát ezekben maximálisan egyetértünk!

    Én továbbra is azt mondom, valahogy rendet kell tenni ezen a téren (minden hatóság és résztvevő ügyében), hogy egyrészt 5 cm hó ne okozzon káoszt, másrészről, ha már az van, akkor szűrjük ki azokat akik ennek a helyzetnek nem tudnak megfelelni.
    Tudom, hogy az úrvezetők sem angyalok, de más, az, ha egy személyautó akad el, meg más, ha egy rutinosnak mondott kamionos, ami miatt láncreakcióban lebénít egy tranzitútvonalat. Persze itt is lehetett volna ok egy baleset személyautó vezető részéről, és akkor azért menne itt a “vita”, hogy alkalmatlan vasárnapi autós miért ül volánhoz ilyen időben.
    Pedig szerintem itt az első számú probléma az, hogy a felkészültünk a télre hivatal ismételten nem látta el megfelelően a feladatát. Minden más probléma ebből alakult ki!

  • padloslaci

    Sziasztok! A kamionok téli gumijához csak annyit, hogy pillanatnyilag skandináviában -4 fok van, Rómában pedig + 17. Skandináviában létezik igazi téli gumi, viszont a kontinensen nem egyszerűen szerezhető be. Hozzá teszem, hogy azok a skandináv cégek, akik odafönn feltéliesítik a kamionjaikat, nem jönnek le a téliesített autókkal a kontinensre, mert a délebbi részeken a “magas” hőmérséklet miatt egy szezont sem bírnak ki a gumik és bizony egy épkézláb téli gumi alsó hangon 800-1000

  • The Good Boy

    imi001!

    1.: elég sűrűn járok az emegyesen, tudom, hogy vannak ott emelkedők is meg lejtők is!
    2.: szerintem te lennél a legboldogabb, ha csak az autósok 5%-ak lenne annyi rutinja és gyakorlata vezetés terén, mint nekem (20 év alatt millió körül járok a megtett km-ek számába, és sem saját hibás, sem részeskénti balesetem még nem volt!). Úgyhogy tötymörögni engem nem igazán fogsz látni. Sőt én annak idején nem sajnáltam sem az időmet, sem a benzinemet, hogy megtanuljam, mi történhet havas-jeges időjárási viszonyok között.
    Úgyhogy ez most sajnos mellé ment!
    Hajnali, kora reggeli órákban jöttem haza Bécsből, már ott is esett a hó mégsem képeztem forgalmi akadályt! Jó állapotú első tulajos, téli gumis, tökéletes műszaki állapotban lévő vasam van, igaz nem teszt győztes egy éves téli gumival, hanem “kifejezetten ajánlott”, még 6 mm futófelülettel rendelkező el nem öregedett gumival szelem az utat.:D

    Ambrus Gergely! nem tudom, miért állnám én el az utadat? A leállósávban meg főleg nem! Ha én odakényszerülök (mármint a leállósávba), akkor annak nyomós oka lenne (valódi műszaki hiba, vagy veszélyhelyzet elhárítása -baleset elkerülése- igaz csak addig az időig, ami minimálisan indokolt).
    Mivel is okoznék én akkor szabálysértést? Akadályozom a tesztgyőztes téli gumin vigéckedő béemwést a leállósávban szambázásban? Vagy miben?
    Bocs admin, remélem ez még nem minősül “a másokat sértegető kommenteket”-nek!

  • csz

    Tisztelt Ambrus Gergely!

    Sokan nem irigységből szólnak be Önnek, hanem azért amilyen. Mint most én is. Lenézi a Suzukist mert kisebb autója van? Ha neki erre futja. Tudja nem mindenki annyit ér amennyije van! Ön sem! 12 évig jártam Suzukival, napi 70 km ingázom, mindegy hogy süt-e a nap, vagy esik az ónos eső. az első öt évemet nyárigumival vezettem le “spórolásból” (nem tellett télire), mégsem okoztam soha semmilyen galibát. Persze nem vitatom, jobb a téli gumi. És képzelje nem mindenkinek adatik meg több milliós autó, nem ad apuci alájuk 10 millás BMW-t. Lehet ez a burokból nem látszik, de szegények is vannak, közlekedni meg csak kell. Személy szerint jobban tartok az utakon az arrogáns németmárkás vezetőktől, mint az olcsó “keleti” autót használóktól.

    MÁS: kamionok nélkül tényleg megállna az élet, mert nem csak karácsonyfát szállítanak, hanem például élelmiszert is. Az alföld közepén élek egy faluban, és bizony rettegnék, ha leállna az áruszállítás egy hétre. Mi van azokkal akik panelben élben? Ők mit ennének? Karácsonyi kaktuszt. Ezen is el kellene gondolkodnia azoknak, akik folyamatosan a kamionosokat szidják. Maradok tisztelettel

  • The Good Boy

    Ambrus Gergely – 2013.12.07 12:41!

    Hú, ezen a gyöngyszemen meg kicsit átsiklottam:D bocs érte!

    Ízlelgessük akkor: “AZ az igazság sajnos, hogy itt is sokan irigykedésből csak azért is beszólnak nekem, találnak valamit, ha mást nem akkor a kocsimba.”

    nem ezért lett beszólva neked, hanem azért a kommentedért, amit az admin már törölt, és ahol azt írtad, hogy te vigyorogva csapatsz az autópályán az elakadt autók mellett a LEÁLLÓSÁVBAN! ezért “estünk” neked, nem a béemwéd miatt!

    Majd ezt írod: “Pedig én igazán fedhetetlen vagyok, már November elején felteszem a téli gumikat.”

    Azok után, hogy a leállósávos produkcióddal dicsekszel, minden vagy csak feddhetetlen nem! Ja amúgy így kell írni, két “D”-vel:) Egyébként, ha már dicsekvés: én már október végén feltettem, 25.-e körül a télit, mivel labancéknál nov. 1.-től kötelező!

    “mégis Ti maradtok ilyen helyzetekben az autópályán, meg elakadtok az 1.1-es Suzukitokkal, még is megmondjátok, hogy 4 tenyérnyin tapad a gumi, meg ilyen ökörségeket, mert jobb a kocsim…”

    Szerintem nem kellene infók nélkül sztorikat gyártani: mivel rám vonatkoznak ezek a sorok, közlöm, hogy még soha, sehol nem akadtam el, nincs 1,1-es suzukim (szerintem nem is kapható ilyen motorral, de ezt nem tudom, soha nem volt suzukim), ráadásul már kinőttem abból az ovodás korból, hogy az én autóm a jobb (szerintem meg nem a tied, de ez nézőpont kérdése)
    Kétkerekes autóval sem kötelező elakadni, lásd pár sorral feljebb, szerintem az itt kommentelők ugyanúgy dolgoznak és keresnek is mint te(vagy jobban), csak sokunknak nem az autó típusa az életben a mérvadó, meg az, hogy minden hozzászólásban azt közöljem, hogy tesztgyőztes gumim van. A béemwéről és annak gazdáiról eléggé általánosító saját szubjektív véleményem van, amibe sajnos te és a kommentjeid tökéletesen beleillenek, bár ez engem minősít, hogy pár 10 hsz alapján ítélek meg embert, nem téged, de ezt én vállalom is.
    Ó, admin, nem törölj! Kérlek!!! :D

  • Guillotine

    Ambrus!

    Mivel tudom veled nem érdemes vitatkozni,két kérdésem van:

    A videón szereplő Range Rover-en mi van lánctalp?
    Nem hiszem,hogy bármilyen gumi segítene azon ha ott valami nem akar felmenni.

    Illetve: Na szerinted miért nem perelte be a BMW a műsört?
    Gondolom magadtól sose jössz rá…
    Hallottál már differenciálzárról?
    Felező váltóról?
    Állítható hasmagasságról?
    Lejtmenet vezérlőről?
    Na ezek hiányoznak a videóban szereplő és a te BMW-dből is.
    Ezért ne nagyon vagánykodj a 20 centis hóban a Michelin gumiddal.
    Nekem BF Goodrich All-Terrain van fent a terepjárómon de ezzel se lenne akkor pofám mint neked.

  • Guillotine

    Ó GoodBoy!

    Ez az utolsó hsz. nagyon ott volt és teljesen egyetértek.
    Sajnos Ambrussal nem csak nekem vannak nézet eltéréseim és vitáim hanem ,szerintem mindenkinek aki normálisan gondolkodva túl lát azon ,hogy mit tud nyújtani egy autó vagy ,hogy van élet azon túl is ,hogy kinek milyen autója van.Szerintem nőj fel Gergő és tanulj meg helyesen írni mert ahogy látod nem csak engem zavar! ;)

  • HakapesziM

    Guillotin: Csak nem azt akarod mondani, hogy a Föld lakossága, az iparosodás mértéke, az igények azonosak ma az 50 évvel ezelőttivel?

    35 évvel ezetlőtt – 1978 -ban pl. a ’66 – ban alapított Hungarocamion (a mai Waberer’s elődje) Európa egyik legnagyobb fuvarozója volt, kb. 2 ezer kamionnal, köztük Scaniákkal, Volvókkal, persze Rábákkal is. Mercedes teherautó márkaszervíz már ’85 – ben volt a Nagykőrösi – úton, a fenti cég telephelyén. Egész Európában és a Közel – Keleten fuvaroztak. Kirendeltségük volt a nagy európai városokban de még Teheránban is.

    Nyugati cégek ennél még régebbre tekintenek vissza, ott 50 évvel ezelőtt már fejlett közúti fuvarozás volt. A Liazt, Ifát hírből sem ismerték.

    Való igaz, hogy bővül a kombinált fuvarozás, de a nagy 25 tonnás járműveket nem tudod kihagyni. Átpakolhatod pl. 7.5 tonnás “kisautókba” a rakományt (már ha osztható) , amit a laikusok még mindig kamionnak hívnak. 25 tonnához ebből kell, kb. 8 db. Én a 25 tonnát elviszem 32 – 33 literes átlaggal. Egy 7.5 – es fogyasszon 15 litert, ez így 120 literes fogyasztás /100 km. Ez biztos, hogy jó lenne? Furgonnál még rosszabb a helyzet, és még nem számoltunk a több sofőr bérével stb. Épp az a helyzet, minél nagyobb az autó, a tonnára kivetített fogyasztás és környezetterhelés annál kisebb. A svédek ezért lobbiznak a 7 – 8 tengelyes, 60 tonnás szerelvényekért.

  • imi001

    Guillotine Elárulok neked egy titkot okoska 35 évvel ezelőtt is voltak már kamionok és nem csak ifa meg kamaz hanem pl rába sőt volvo meg scania is A másik dolog te össze kevered az autógyárakat a logisztikai központokkal Mint mondtam egy logisztikai központban sincs vasút kiépítve repülőtér mégannyira sem Azért kíváncsi lennék például a földekről a búzát mondjuk hajóval vagy repülővel szállítanák a malomba vagy 3.5 t tortahordókkal mikor végeznének az aratással Vagy a nagy Fed ex vagy DHL es furgonokkal

  • imi001
  • Guillotine

    Hakapeszi!

    Pont ezt akartam írni!
    Hogy akkor vajon miért nem engedik az 50-60 tonnás kamionokat úgy mint északon vagy Ausztráliában?

    Tudod miért? Egy kötött pályás útvonalat nem tud pótolni semmilyen vezetési tudás.
    Ráadásul nem 10-20 50-60 tonnát szállítasz!
    Kíváncsi lennék Ti Imivel hányszor áltatok be Doverhez hajókba vagy hányszor álltatok be vagonokba mert volt ,hogy mégis úgy volt kényelmesebb/gazdaságosabb eljutni valahova!??

  • Guillotine

    Jajj Imi!

    Nem érted!
    Meséld mér el légyszi ,hogy mielőtt nem volt belő égésű motor ,hogy éltek az emberek?
    Nem volt se ruhájuk se kajájuk se karácsonyfájuk mert a világ kamionok nélkül nem létezik?!
    Grat!

    Ti mennyi idősek vagytok?

  • Guillotine

    s

  • HakapesziM

    Guillotin: Apám…Ez erős. Én elég sokszor álltam be vonathoz, hajóhoz Doverben. Azért tettem ezt, mert korábban megpróbáltam átvergődni a Channel – en, de nehogy úszni nem tudott a Volvo, de már a calais – i dűnéken elkapart….

    Igaz, máshol is vonatoztam, pl. Svájcon át párszor, de ott sem azért, mert olcsóbb (400 km 16 óra alatt, 600 euróért egy irányban) hanem mert éjjel és hétvégén tilalom van. Ha nem lenne, a kutya sem vonatozna.

    Nehezen terjednek el a nagyobb szerelvények, mert terjedelmesek, nagyobb parkolók kellenek hozzájuk stb. De van fejlődés: pl. Hollandiában már több száz ilyen szerelvény jár kísérleti jelleggel, engedéllyel, s Németországban is kezdenek feltűnni.

  • imi001

    Guillotine – Na én meg pont ezt akartam kérdezni vajon Ausztráliában miért nem vasúton hajón vagy levegőben intézik a szállítás nagy részét ? Szerinted azért mert buták Szerintem meg azért mert kamionnal a leggazdaságosabb

  • imi001

    Guillotine – Egyik szavaddal ütöd a másikat előbb még a hajót vasutat légi fuvarozást favorizáltad a kamionokkal szemben Most meg a belsőégésű motorokról beszélsz mintha a hajó vagy a repülő valami alternatív üzemanyaggal működne

  • Guillotine

    Imi!

    Hallottál gőzgépről?
    James Wattról?
    Fultonról?

    Ausztráliában és északon azért szállíthatsz kamionnal 200 tonnányi 150 méter hosszú konvojt egyedül mert a kutya sincs rajtad kívül az úton!

  • imi001

    HakapesziM Sőt már itthon is láttam 60 T szerelvényt (dolly val) Az NKH engedélyezte kísérleti jelleggel elől hátul sárga villogóval

  • imi001

    Guillotine Na azt hiszem itt a vége a vitánknak Nevetségessé tetted magad amikor már visszamész a gőzgépekig a következő állomás az állati erővel vont jármű lesz szerinted a 21 dik században Azt hittem komolyabb vitapartner vagy

  • Guillotine

    Imi!

    A lényeg az amit nem sikerült felfognod már kb 4 órája!
    Az iparosodás előtt is volt ruhájuk az embereknek?
    Volt mit enniük,inniuk?
    Volt bizony csak nem másik országból hozták be haszonért egy nyergesvontatóval!
    Magyarországon még az 1940-es években sem volt nyoma az iparosodásnak aztán a Te szüleid/nagyszüleid is felnőttek nyergesvontató nélkül!
    Kicsit beszélgess többet velük!
    Az ,hogy a multik helyett egy boltban csak két féle kenyér meg egy féle tej volt az nem azt jelenti,hogy vége a világnak!

    Te vagy a hülye ha nem látod be hogy idáig 5000 évet éltünk nyerges vontató meg autó nélkül.
    Ez a fejlődés/luxus/pazarlás kombinációja!

  • imi001

    Guillotine – Sőt repülő hajó vagy vonat nélkül is felnőttek teljesen másról beszélsz mint amiről a vita indult

  • Guillotine

    Nem egészen beszélek másról!

    Mivel te és a cimborád állítottátok,hogy a világnak vége ha nincsenek nyerges vontatók…

    A hülyeséget Ti állítottátok én csak cáfolok.

  • HakapesziM

    Guillotin: Lehet arról beszélni, jó – e a globalizáció. Nem jó szerintem sem. De azért nagyon megváltozott a világ, ma már minden más. Interneten rendelünk, akkora az áruválaszték, mint még soha. Ma ez van. Minden azonnal kell, Just In Time szállítás van, nem ér rá ma már senki, amíg eldöcög a tehervonat, és Rákosrendezőn ácsorog, meg hatszor átpakolják pl. a spanyol csempét, meg HACCP rendszer van, a hűtési lánc sem szakadhat meg, nem tudod furgonokba átrakni a akasztott húst, GPS – en nézi a megbízó merre jár a 25 ezer liter dzsúsz a tartálykocsiban stb. Hatalmas logisztikai központok vannak, nincs egy perc vesztegetni való idő, azonnal kell a nyersanyag, ahogy megérkezik.

  • HakapesziM

    Csak egy olyan gyárat látnál, mint az ingolstadt – i Audi, vagy pl. a Bayer AG Dormagen – ben. Ezek városnyi gyárak. Ilyenek nem voltak 1940 – ben. Vasút is bejár ezekbe, meg ezernyi kamion naponta. A mai Európában a közúti fuvarozás megkerülhetetlen tényező. Minden felmérés szerint hosszú távon növekedni fog az aránya, nem is kicsit.

  • imi001

    Guillotine – azt mondtam hogy közúti áruszállítás nélkül a gazdaság összeomlik erre te jöttél ilyen agyament dolgokkal hogy hajózás ( a kontinens közepén a legközelebbi tengerpart 800 km) vasút ( 100 éve nem épült új vasútvonal) illetve repülés ( MALÉV csőd )

  • Guillotine

    Imi!

    És minek köszönhető a szárnyaló vagongyár után,hogy nem épült vasút?
    Ugye nem gondolod ,hogy azért mert nem akartuk?!
    Azért mert amikor bekövetkezett a rendszerváltás betörtek a multik.

  • Guillotine

    Imi!
    A gazdaság nem omlik össze!
    Főleg nem a fuvarosoktól!
    Ők kiszolgálók!
    A világ akkor sem dől t össze mikor gazdasági válság volt de persze ha nyerges vonató nem lenne…!

  • HakapesziM

    Igen a nagy gyárakba vezetnek sínpárok. Hát akkor mire a kamionfuvarozás, miért nem viszi el a vonat a portékát? Egyébként vittem én cuccot a győri Audiba is. Hát nem jár vonat?
    Egyébként voltam gyárlátogatáson is nálatok, mikor mérnöknek tanultam, olyan ’98 körül.

  • Guillotine

    Hagyjuk!

    Már rég nem arról beszélünk ami a téma!

    Télen közlekedjetek úgy személyautóval vagy nyergesvonatóval,hogy ne okozzatok gondot senkinek!
    Ha nem vagytok biztosak magatokban vagy a szerelvényeben ne induljatok útnak mások testi épségét kockáztatva!
    Azt hiszem ez menni fog ugye?

  • hova

    Igen,úgy tűnik 1-2 cm-s hó is okozhat ilyen problémát,de ha most ezért egymás torkának ugrunk, mi lesz 25 cm-nél?! Sokfélék vagyunk,ezerfajta autóval és mentalítással, de ne feledjük, hogy egy úton haladunk, ha valaki balhézik elöl, mindenki megáll!! Nem az a megoldás, hogy lehülyézzük, lebénázzuk, hanem hogy kiszálljunk- ha kell- és segítsünk.Toljuk meg, adjunk ami kell,telefonáljunk, segítsünk a gyerekeknek ha szükséges, bíztassunk és bátorítsunk mindenkit, akinek erre szüksége van. Hegyes vidéken élek, tudom,hogy 1-2 cm és “beáll” a 82-s út- is- és a kamionok “letáboroznsk”. Minden tiszteletem a kamionosoké, mert több tonna cuccal mennekés néha üresen jönnek. Mégis azt gondolom,hogy tisztességgel kell viselkednünk az uatkon, mert a becsületet nehéz kiérdemelni, de elveszíteni annál könnyebb. Segítsünk egymáson,mert lehet, hogy másnap mi kérünk segítséget és az nagyon jól jön! VIGYÁZZUNK EGYMÁSRA ÉS EGYMÁS ÉLETÉRE!

  • HakapesziM

    Köszönjük intő szavaidat. Majd nagyon figyelünk.

  • csz

    Tisztelt Guillotine!

    Higgye el összeomlana a gazdaság. De hajók vagy vasút nélkül is. És lehet példálozni a régmúlttal, de most 500 évvel ezelőtt vagyunk. Mára ehhez a rohanó világhoz vagyunk alkalmazkodva, nem tudnánk nélküle meglenni. Nem vitatom, sok szempontból egyet kell értenem Önnel, de a mai világ nem tartható fönt közúti áruszállítás nélkül. A sok kis autó sem jó, biztos Ön is találkozott már dugóval az utakon, sok kis áruszállító esetén jelentősen nőne a közúti forgalom, halmozottan a kockázat. Vagy tegyük fel leállítják a közúti áruszállítást, Ön holnapután tud majd mit enni? Mert én nem.

  • csz

    * NEM 500 évvel ezelőtt

  • hova

    Olvasom,hogy Széles úr a “balkáni” kamionosokat tartotta felelősnek a kudarcért, de pár perce a “legilletékesebb” beismerte,hogy késön kezdődött meg az un. ALÁSÓZÁS. Nyilván az autósoknak kellene ügyeletet tartani és beszólni,hogy most jöhet az alásózás! A felelősnek kéne egy kicsit alásózni…………….

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.