Elfogy a szuperdrága autó

Már csak 50 Bugatti Veyron maradt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.07. 11.45

Gazdára talált a 400. Bugatti Veyron – a tervezett 450-ből -, mégpedig egy Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille kiadás formájában.

A Bugatti 2005-ben mutatta be a Veyront, amely azóta is a világ egyik legdrágább és leggyorsabb sorozatgyártású autójának számít. Az elmúlt 8 év alatt több száz modell talált gazdára a Veyronból, de már csak 50 darabot értékesít az olasz, francia illetve német gyökerekkel is rendelkező sportautógyártó vállalat. Nemrég értékesítették ugyanis a 400. példányt – a tervezett 450-ből -, egy Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille kiadás formájában. 
Ez a kék színekben pompázó változat a francia Jean-Pierre Wimille előtt tiszteleg, aki kétszer is diadalmaskodott Le Mans-ban, 1937-ben egy Bugatti 57G, két évvel később egy Bugatti 57C malomkerék-kormánya mögött. Ennél is nagyobb jelentőségű a tény, hogy Wimille volt az utolsó ember, aki valaha Bugattival versenyzett: 1947-ben egy 4,7 literes motorral szerelt, együléses Type 59/50 B-vel indult (és nyert) Bois de Boulogne-ban.

Két évvel később autóbalesetben lelte halálát. 

A különleges kiadás utasterének hátuljába a Le Mans-i pálya térképe van hímezve. Motorikusan nem tér el az alapmodelltől: 8,0 literes W16-os középmotor négy turbófeltöltővel, 1200 lóerő, 1500 Nm, 2,6 másodperces gyorsulás százra és 408 km/óra végsebesség. Az ára sem változott a Bugatti Veyron Vitesse-hez képest, ami átszámítva nagyjából 650 millió forint. 
Egyébként az eddig eladott Veyronokból 300 darab kupé (ami  tervezett maximális darabszám ebből a változatból), és csak 100 darab a kivehető tetős targa (amiből 150 darab a limit), ami azt jelenti, hogy az utolsó 50 modell kizárólag nyitott tetős változat lesz.

Szavazás

Szeretnél a szerencsés 50 között lenni, akik még vehetnek Veyront?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.