Villámgyors a Nürburgringen a McLaren P1

...de vajon fürgébb-e a Porsche 918-nál?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.06. 16.00

Kevesebb mint hét perc alatt ment körbe a német versenypálya 20 kilométeres nagykörén a McLaren hibrid szupersportkocsija. Az önfeledt ünnepléshez egy fontos adat hiányzik.

Több mint 178 km/óra átlagsebességgel haladt végig a 20,8 kilométeres, 150 kanyarral tagolt Nordschleifén a McLaren P1. Helyenként 2g-t elérő kanyargyorsulás hatott az autóra, amely, mint emlékezetes, kevesebb mint 17 másodperc alatt éri el a 300 km/óra sebességet, és onnan még 50 km/órányit képes tovább gyorsulni. 

Hét percen belül végigmenni a Nordschleifén embertelen, vagy ha van ilyen kifejezés, géptelen megpróbáltatás, ami eddig csak a legjobbaknak sikerült. Mint például a McLaren P1 egyik legnagyobb riválisának, a lomhább (19,9 mp 300 km/órára) Porsche 918 Spydernek, amely 6 perc 57 másodperc alatt oldotta meg a feladatot. 
Anélkül, hogy kisebbíteni akarnánk a McLaren teljesítményét, azért nagyon ott motoszkál bennünk a kisördög: vajon azért nem közölték a pontos köridőt, mert esetleg, khm, rosszabb lett a Porsche eredményénél? 
Akárhogy is, már csak az alábbi videó kedvéért is megérte kimenniük a pályára, egyszerre lírai és brutális, minden kockája értékes!

Kommentek

  • Gianniz

    Nem ment körbe 7 perc alatt, 7.07-7.08-at mentek szeptemberben, akkor, amikor a Porsche 6.57-et, vagyis pofára estek. Pont azért nincs konkrét bizonyíték, majd tavasszal rágyúrnak gumival, pilótával, megy majd a görcsölés.

  • Guillotine

    A Mclaren P1 nem hivatalos körideje a Nordschleifén 6 perc 47 másodperc.Ez 10 másodpercel gyorsabb a Porschenál tehát nagyon nem estek pofára!
    Ez kb minden valamire való autós oldalon fent van.
    Kicsit jobban nézzetek körül mielőtt hülyeségeket írogattok!

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.