Saját fogalmazása szerint “intenzív fejlesztési programba” kezd jövő év elején a Škoda gyári ralicsapata, hogy a következő évadra minden szinten készen álljon az új megmérettetésre. 

Míg a jelenlegi, igen sikeres S2000 versenyautóban kétliteres szívómotor van, az R5 osztályban induló Fabia 1,6 literes turbómotort kap majd. Ez egyébként a márka alaptevékenységével is jobban egybevág, hiszen a Volkswagen-konszern (így a Škoda is) ma már túlnyomórészt turbómotorokat gyárt.
Sajnos további információkat nem közölt leendő autójáról a Škoda, a részletekre a fejlesztés előrehaladtával (2015 derekára elvileg homologizálják az autót) derülhet majd fény. 
A búcsúzó Škoda Fabia S2000 a márka történetének legsikeresebb rali-versenyautója volt. Nem kevesebb mint 27 IRC-futamon győzött, három egyéni és konstruktőri bajnoki címet szerzett, és ezzel magasan uralta az IRC szériát. Ezen kívül a Mlada Boleslav-i modell tavaly Európa- és Dél-Amerikai bajnokságot is nyert.