Vízen a világ legnagyobb hajója

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 19.45

Vízre bocsátották a közel 500 méter hosszú, 600 000 tonnás gázkitermelő hajót.

Elhagyta a szárazdokkot a világ legnagyobb vízen közlekedő járműve, a Shell új gázkitermelő hajója, ami az Eiffel-toronynál (324 méter) is nagyobb, sőt még a New York-i Empire State Building (443 méter) is eltörpül mellette. 
Dél-Koreában bocsátották vízre a 488 méter hosszú gázkitermelőt, amit 2017-től fognak szolgálatba állítani, mert még számos belső munkálatot kell rajta végezni. Amint teljesen készen lesz a 74 méter széles monstrum, több, mint 600 ezer tonnát fog nyomni, így vízkiszorítása hatszor meghaladja a legnagyobb anyahajókét. 
Ausztrália partjaitól 475 kilométerre fog lehorgonyozni a Prelude névre keresztelt úszó komplexum, hogy az ott található gázmezőkről takarítsa be a nyersanyagot. A kitermelés során a gázokat -162 °C-ra hűtik, így cseppfolyós halmazállapotban kerülnek a fedélzet alatti tartályokba, amelyek összesen 30 millió liter térfogatúak – az nagyjából 175 darab, olimpiai méretű úszómedencének felel meg. 

Balról jobbra haladva: Sydney Operaház, London Eye, Tádzs Mahal, Szöul-torony, Eiffel-torony, Petronas-ikertorony, Prelude, Taipei 101, Willis-torony

A hűtéshez szükséges vizet az óceán mélyéről pumpálja nyolc darab, 4 méter átmerőjű cső, ami óránként 50 millió liter vizet képes a hűtőrendszerbe juttatni. Amint a Prelude eléri a gázmezőket, 25 éven keresztül fog egy helyben horgonyozni, és három darab, egyenként 6 700 lóerős motor fogja segíteni, hogy mindig kiforduljon a szélirányból, elkerülve ezzel a felborulást.
A Shell számításai szerint a hajó, 2017-es üzembeállítása után, évi 5,3 millió tonna földgázt termel majd ki, ami nagyjából egy 7 milliós nagyváros éves szükséglete. 
Ezen a linken pedig megtaláljátok a második legnagyobb hajót, ami az óceánokat szeli. Ha kíváncsi vagy milyen hosszú, ne habozz, kattints! 

Kommentek

  • Guevara

    Jót mosolyogtam a videón, ahogy a vontatóhajók szorgoskodnak az óriás körül, hogy kitereljék a dokkból.

  • Funkyman

    Egy hajó hosszát épületek magasságához hasonlítani szerintem értelmetlen dolog.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.