Lehúzással vádolják az autógyártókat

Túl drágán dolgoznak Kínában

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 15.00

Egyes külföldi autógyártók haszonlesők, Kínában nyújtott szolgáltatásaik indokolatlanul drágák – állítja a kínai központi televízió, amely a piaci szabályozások felülvizsgálatára szólított fel.

A televízió népszerű félórás riportműsorában a Land Rovert, a Subarut és az Audit név szerint is említette. Nem elég, hogy a külföldi nagyok más piacok árainál jóval drágábban értékesítik járműveiket, azok karbantartását, az esetleges meghibásodások kijavítását is túlárazzák a kínai vevőknek – hangzott el az adásban.

Az erős központi befolyás alatt álló CCTV példaként egy kínai utakon mindennapos esetet hozott fel: koccanásokban igen gyakran az autók hátsó része rongálódik meg. Ennek javítása nem kellene, hogy nagy kiadást jelentsen, a Range Rover-tulajdonosoknak ugyanakkor egy ilyen kisebb baleset esetén is mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, s akár több mint 100 ezer jüant (3,7 millió forint) is otthagyhatnak a javításért. A rendkívüli drágaság oka a gyártó cég monopóliuma alkatrészeinek piacán.

A hatályos rendelkezések szerint a külföldi autógyártók fogyasztóik kiszolgálására üzleteik mellett karbantartó egységeket és javítóüzemeket is létesíthetnek. Ezekben a külföldi vállalatok kizárólag otthoni gyáraikból érkező alkatrészeket használnak, s nem rendelnek kínai gyártóktól – panaszolja a riport. A Range Rovert gyártó brit Jaguar Land Roverhez hasonló módon viselkedik a japán Subaru és a német Audi is, amely nem engedi alkatrészeit a helyi autógyárak termékeivel helyettesíteni.

A gyakorlat a televízió szerint a szabadversenyes piac elveinek mond ellent, a hatóságoknak így a törvények módosítását kellene kezdeményezniük, véget vetve az igazságtalan, és a kínai gyártókat károsító helyzetnek.

A CCTV márciusban kezdett “hadjáratba” a Kínában igazságtalan gyakorlatot folytató külföldi cégek ellen. Azóta a tévé egyebek közt az amerikai Apple-t és a dél-koreai Samsungot vádolta meg a hazai vásárlókat hátrányosan megkülönböztető üzletvitellel, más nagy autógyártókat pedig járműveik belső borításának mérgező voltára figyelmeztetett. Legutóbb, október végén a Starbucks kávézóláncot vonta felelősségre nemzetközi összehasonlításban is magas árai miatt.

A külföldi autógyártók a kínai kormány által indított, a vállalati árképzést és a piaci szerepeket vizsgáló, monopóliumellenes harcban is a figyelem középpontjában állnak.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Guillotine

    Persze!

    Ha a kis kínai újgazdag vesz 40 milláért egy Range Rovert és belerottyantanak hátulról akkor csodálkozik ,hogy ki kell fizetni 3.7 millát?!
    Az kevesebb mint az autó árának 10%-a,ha 40milláért vette és nem rakatott bele magának extrákat.
    Szerintem rohadtul reális lehet a legtöbb esetben.
    Amikor egy 7 milliós Renault Lagunába 1.2 millió a kár ha belemennek hátulról ,akkor egy 40 millás Range Roverbe miért ne lehetne 3.7 millió ugyanez?!
    Azon meg nem csodálkozom ,hogy nem engednek kínai alkatrészt behelyettesíteni.
    Ahhoz még azért sokat kell fejlődni Kínának ,hogy egy Audi megengedje,hogy garancia idő alatt kínai alkatrészt rakjanak az autóikba.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.