Még két éve van a csokornyakkendős márkának, aztán már csak Európa peremterületein (konkrétan Oroszországban, de talán más térségekben is) forgalmazzák termékeit, jelentette be a mai napon Steve Girsky, a General Motors alelnöke. 

Mit gondolsz a Chevrolet távozásáról?

  • Sajnálom, jó nevű, szimpatikus márka47%
  • Hadd menjenek, nem tettek hozzá sokat az európai autóiparhoz38%
  • Két év múlva feltankolok belőlük, biztos olcsón adják majd az utolsó darabokat8%
  • Ha a Corvette jön, felőlem a világ is összedőlhet8%

Mit gondolsz a Chevrolet távozásáról?


A konszern a jövőben inkább tradicionális európai márkáját, az Opelt/Vauxhallt kívánja előtérbe tolni, ezért nem marad hely a Chevrolet-nak. Utóbbival inkább azokra a piacokra koncentrál a továbbiakban a GM, ahol kellő teret látnak a fejlődésre. Tartják tehát pozíciójukat Oroszországban és a FÁK államaiban, illetve vélhetően keletebbre húzódva próbálnak teret nyerni maguknak, és hazai pályán, Koreában igyekeznek még erőteljesebbé válni. 

Mivel a GM az Opel révén továbbra is jelen lesz a régióban, a Chevrolet márka garanciális és szervizellátottsága elvileg biztosított; az autótulajdonosoknak nincs okuk az aggodalomra; erre konkrét ígéretet tett a márka európai igazgatója, Thomas Sedran. 

A döntés nem érinti a Chevrolet “ikonikus modelljeit” – azaz a márka nevét viselő, de arculatában és teljesítményében kiemelt helyet élvező (magyarul: észak-amerikai gyártású) termékeit -, így közelgő bevezetését követően egészen biztos nem vonul ki a Corvette, és vélhetően a Camaro is megőrzi pozícióját. 

Miközben a Chevrolet távozik, jön helyére egy másik márka: a Cadillac, amely néhány éve megkísérelte megvetni a lábát az óvilágban, most újult erővel támad, hogy az Opel fölötti régiókban, a prémium szegmensben képviselje a General Motorst.