Kivonul a Chevrolet Európából

Jön viszont a Cadillac

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 11.10

Az Opelt szeretné erősíteni, ezért kivonja alacsony árfekvésű tömegmárkáját az uniós piacokról a General Motors. A Corvette azért marad.

Még két éve van a csokornyakkendős márkának, aztán már csak Európa peremterületein (konkrétan Oroszországban, de talán más térségekben is) forgalmazzák termékeit, jelentette be a mai napon Steve Girsky, a General Motors alelnöke. 

Szavazás

Mit gondolsz a Chevrolet távozásáról?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A konszern a jövőben inkább tradicionális európai márkáját, az Opelt/Vauxhallt kívánja előtérbe tolni, ezért nem marad hely a Chevrolet-nak. Utóbbival inkább azokra a piacokra koncentrál a továbbiakban a GM, ahol kellő teret látnak a fejlődésre. Tartják tehát pozíciójukat Oroszországban és a FÁK államaiban, illetve vélhetően keletebbre húzódva próbálnak teret nyerni maguknak, és hazai pályán, Koreában igyekeznek még erőteljesebbé válni. 

Mivel a GM az Opel révén továbbra is jelen lesz a régióban, a Chevrolet márka garanciális és szervizellátottsága elvileg biztosított; az autótulajdonosoknak nincs okuk az aggodalomra; erre konkrét ígéretet tett a márka európai igazgatója, Thomas Sedran. 

A döntés nem érinti a Chevrolet “ikonikus modelljeit” – azaz a márka nevét viselő, de arculatában és teljesítményében kiemelt helyet élvező (magyarul: észak-amerikai gyártású) termékeit -, így közelgő bevezetését követően egészen biztos nem vonul ki a Corvette, és vélhetően a Camaro is megőrzi pozícióját. 

Miközben a Chevrolet távozik, jön helyére egy másik márka: a Cadillac, amely néhány éve megkísérelte megvetni a lábát az óvilágban, most újult erővel támad, hogy az Opel fölötti régiókban, a prémium szegmensben képviselje a General Motorst.

Kommentek

  • cddexter

    Hát… biztos nem kutyaütők hozzák a döntéseket ott a GM-nél és jól megrághatták a témát… de akkor sem értem, hogy akik egy relatív “olcsó” kategóriás autót kereső vásárlók ezután miért az Opelt választanák? Vagy ennyire nem ment az utóbbi időkben a Chevrolet-nek? Akkor lemaradtam valamiről, régebben úgy tudtam elég sok elkel belőlük.

  • cddexter

    Csak most látom, bocs a bután sikerült fogalmazás miatt :) azért remélem érthető.

  • Funkyman

    Az a baj, hogy a Chevy már rég nem volt igazán olcsó márka. Persze, az Opelhez képest talán igen, de önmagában nem. A VW még meg tudta járni ezt az utat a Skoda fölfejlesztésével, de a GM helyzete, a jelen gazdasági környezet és a megerősödött konkurencia miatt a Chevyvel már nem jött össze.

    Például: listaáron szinte ugyanott kezdődik az Aveo, mint mondjuk a Fabia, a 208, vagy épp a KIA Rio.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.