Kivonul a Chevrolet Európából

Jön viszont a Cadillac

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 11.10

Az Opelt szeretné erősíteni, ezért kivonja alacsony árfekvésű tömegmárkáját az uniós piacokról a General Motors. A Corvette azért marad.

Még két éve van a csokornyakkendős márkának, aztán már csak Európa peremterületein (konkrétan Oroszországban, de talán más térségekben is) forgalmazzák termékeit, jelentette be a mai napon Steve Girsky, a General Motors alelnöke. 

Szavazás

Mit gondolsz a Chevrolet távozásáról?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A konszern a jövőben inkább tradicionális európai márkáját, az Opelt/Vauxhallt kívánja előtérbe tolni, ezért nem marad hely a Chevrolet-nak. Utóbbival inkább azokra a piacokra koncentrál a továbbiakban a GM, ahol kellő teret látnak a fejlődésre. Tartják tehát pozíciójukat Oroszországban és a FÁK államaiban, illetve vélhetően keletebbre húzódva próbálnak teret nyerni maguknak, és hazai pályán, Koreában igyekeznek még erőteljesebbé válni. 

Mivel a GM az Opel révén továbbra is jelen lesz a régióban, a Chevrolet márka garanciális és szervizellátottsága elvileg biztosított; az autótulajdonosoknak nincs okuk az aggodalomra; erre konkrét ígéretet tett a márka európai igazgatója, Thomas Sedran. 

A döntés nem érinti a Chevrolet “ikonikus modelljeit” – azaz a márka nevét viselő, de arculatában és teljesítményében kiemelt helyet élvező (magyarul: észak-amerikai gyártású) termékeit -, így közelgő bevezetését követően egészen biztos nem vonul ki a Corvette, és vélhetően a Camaro is megőrzi pozícióját. 

Miközben a Chevrolet távozik, jön helyére egy másik márka: a Cadillac, amely néhány éve megkísérelte megvetni a lábát az óvilágban, most újult erővel támad, hogy az Opel fölötti régiókban, a prémium szegmensben képviselje a General Motorst.

Kommentek

  • cddexter

    Hát… biztos nem kutyaütők hozzák a döntéseket ott a GM-nél és jól megrághatták a témát… de akkor sem értem, hogy akik egy relatív “olcsó” kategóriás autót kereső vásárlók ezután miért az Opelt választanák? Vagy ennyire nem ment az utóbbi időkben a Chevrolet-nek? Akkor lemaradtam valamiről, régebben úgy tudtam elég sok elkel belőlük.

  • cddexter

    Csak most látom, bocs a bután sikerült fogalmazás miatt :) azért remélem érthető.

  • Funkyman

    Az a baj, hogy a Chevy már rég nem volt igazán olcsó márka. Persze, az Opelhez képest talán igen, de önmagában nem. A VW még meg tudta járni ezt az utat a Skoda fölfejlesztésével, de a GM helyzete, a jelen gazdasági környezet és a megerősödött konkurencia miatt a Chevyvel már nem jött össze.

    Például: listaáron szinte ugyanott kezdődik az Aveo, mint mondjuk a Fabia, a 208, vagy épp a KIA Rio.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.