A Defender az autóipar krokodilja, élő kövület, amelynek már rég ki kellett volna halnia, mégis ragaszkodnak hozzá a vevők. Hamarosan távozik ugyan az örök olajmezőkre, de ez most mellékes: a lényeg ugyanis az, hogy a német Startech úgy döntött, lehetne még ennél is archaizálóbb a kultikus Land Rover megjelenése.

A gondolatot tett követte: az autó sajátos, túlméretes hűtőmaszkot kapott, amely erősen emlékeztet a Defender elődjének, a Series III-nak (1971-84) az orrkialakítására. Bár a korabeli Land Roverek legfontosabb jellegzetességét, a lökhárítótól tisztes távolságban véget érő motorteret nem tudták reprodukálni, az autó így is erősen múltidéző stílusú lett. 
Még az eredetihez hasonló keréktárcsákat is gyártottak: a lemezfelninek tűnő tárgyak valójában alumínium ötvözetből készülnek, így 18 colos méretük ellenére is könnyűek. A német fiúk ellenálltak a kísértésnek, és értelmetlen utcai sportgumik helyett terepabroncsokat szereltek az autó alá – komoly, 285/60 R 18 méretben. 
A sikeres múltidézésen fellelkesülve folytatták a munkát, immár XXI. századi szemmel. Rozsdamentes acél oldalsó fellépő, egyedi külső tükrök kerültek az autóra, a klasszikus kerek fényszórókban pedig LED-ek világítanak. 
A beltérben nyoma sincs a hetvenes évek igavonójának: az Alcantara tetőkárpit alatt vajpuha bőr borít mindent, az első kagylóülések közötti könyöklő valójában hűtőszekrény, a szórakoztatásról dupla DIN-es multimédiás rendszer gondoskodik, a csomagteret pedig tikfa padlózat borítja.

Stílusos vagy gagyi a nagypapi-maszkos Defender?

  • Nekem bejön, csak belül is lenne korhű!37%
  • Inkább kérnék egy eredeti Series III-t27%
  • Nincs jobb egy Brabus G-Mercinél27%
  • A beltér pöpec, de az az orr...8%

Stílusos vagy gagyi a nagypapi-maszkos Defender?