Defenderből épített retro-terepjáró

Startech Series 3.1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.04. 10.00

A német Startech tuningműhely a veterán kincsnek számító Land Rover Series III karakterét varrta rá egy modern Defenderre, és hogy teljes legyen a stíluszavar, belül prémium sportkocsihoz illő környezetet teremtettek.

A Defender az autóipar krokodilja, élő kövület, amelynek már rég ki kellett volna halnia, mégis ragaszkodnak hozzá a vevők. Hamarosan távozik ugyan az örök olajmezőkre, de ez most mellékes: a lényeg ugyanis az, hogy a német Startech úgy döntött, lehetne még ennél is archaizálóbb a kultikus Land Rover megjelenése.

A gondolatot tett követte: az autó sajátos, túlméretes hűtőmaszkot kapott, amely erősen emlékeztet a Defender elődjének, a Series III-nak (1971-84) az orrkialakítására. Bár a korabeli Land Roverek legfontosabb jellegzetességét, a lökhárítótól tisztes távolságban véget érő motorteret nem tudták reprodukálni, az autó így is erősen múltidéző stílusú lett. 
Még az eredetihez hasonló keréktárcsákat is gyártottak: a lemezfelninek tűnő tárgyak valójában alumínium ötvözetből készülnek, így 18 colos méretük ellenére is könnyűek. A német fiúk ellenálltak a kísértésnek, és értelmetlen utcai sportgumik helyett terepabroncsokat szereltek az autó alá – komoly, 285/60 R 18 méretben. 
A sikeres múltidézésen fellelkesülve folytatták a munkát, immár XXI. századi szemmel. Rozsdamentes acél oldalsó fellépő, egyedi külső tükrök kerültek az autóra, a klasszikus kerek fényszórókban pedig LED-ek világítanak. 
A beltérben nyoma sincs a hetvenes évek igavonójának: az Alcantara tetőkárpit alatt vajpuha bőr borít mindent, az első kagylóülések közötti könyöklő valójában hűtőszekrény, a szórakoztatásról dupla DIN-es multimédiás rendszer gondoskodik, a csomagteret pedig tikfa padlózat borítja.

Szavazás

Stílusos vagy gagyi a nagypapi-maszkos Defender?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.