Immár bizonyos, amit eddig csak pusmorogtunk: a Q7, a Q5 és a Q3 sikere nem elég az Audinak, többre vágynak. És miért is ne tennék, ha egyszer ma ezzel a műfajjal lehet sokat keresni. Jelenleg Európában minden negyedik eladott prémium gépkocsi szabadidőautó. A tömeggyártók piacán is csak úgy nyüzsögnek a négy méter alatti, emelt hasú, összkerekesnek látszó modellek, az Opel Mokkától a Nissan Juke-on át a Renault Capturig; ezek forgalma 2016-re várhatóan csaknem megkétszereződik (307 helyett 583 ezer db). 

A Q1 kifejezetten európai modell lesz, amelyet helyben gyártanak, és egyelőre tengerentúli exportjáról sincs hír. 
A MQB platformra épülő autó is hozzájárul majd ahhoz, hogy az Audi a jelenlegi 28 százalékról hét éven belül 35 százalékra emelje a szabadidőjárművek részesedését portfoliojában. 

Hivatalos előzetes az Auditól. Jól érezhető a közelmúltban bemutatott Audi terepkupé-tanulmány, a Nanuk hatása

Nem tudni, milyen motorok kerülhetnek a pici városi terepjáróba; kiindulási alapnak nyugodtan tekinthetjük az A1 motorválasztékát: ez jelenleg 86-185 lóerős benzinmotorokból (1.2 és 1.4 TFSI) és 90-143 lovas dízelekből (1.6 TDI) áll. 
Nyitókép: Carparazzi grafika