Árlista, csak erős idegzetűeknek

Mi mennyi egy Koenigsegg Agerához

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.03. 09.45

Nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, extrákkal együtt, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből már lehet kalkulálni.

Köztudott, hogy a különleges autókat gyártó cégek nem szeretik nagy dobra verni, hogy pontosan mennyibe is kerülnek az általuk kínált modellek, hiszen a vásárlóközönségüknek nem az ár a legfontosabb tényező, mikor autót választanak. Ahogy egy mondás is tartja: ha megkérdezi, hogy mennyibe kerül, akkor nem engedheti meg magának. Ebbe a kategóriába tartozik például a Pagani, a McLaren, vagy a Bugatti, és természetesen a Koenigsegg is. 
Azért végül mindig “kiszivárognak” az infók, és a hétköznapi ember is elgondolkozhat rajta, hogy hány száz évig kellene spórolni ahhoz, ha meg szeretnénk vásárolni mondjuk a svéd gyártó egyik példányát. Amit most már könnyedén kiszámolhat bárki, hiszen nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből azért már lehet kalkulálni. 
A 927 lóerős Agera alapára 1,33 millió dollár (297 millió forint), de van ugyebár az 1016 lóerős Agera S, ami 1,46 millióról (327 millió forint) indul, és a csúcsverzió Agera R-ért 1,52 millió dollárt (340 millió forint) kellene kicsengetnünk, csak tudjuk kordában tartani az 1124 lóerőt. Mindegyik változatban 5,0 literes, V8-as turbómotor van.
Méregdrága extrákból sincs hiány, nézzük meg ezeket forintosítva. Például a matt festésért 2,7 millió magyar kreditet kellene letennünk az asztalra, a Forma-1-es stílusú hátsó szárnyért 5,1 milliót, a szuperkönnyű “Aircore” felnik ára közel 10 millió forint, és a teljesen karbonból készült karosszériáért – amit csak az “S” és az “R” változatokhoz kérhetünk – 20 milliót kell elővarázsolnunk. Ugyanez a Pagani Huayra extrái között 112 500 eurós (34 millió forint) árcédulával szerepel.
Indul a síszezon. Ha a kedves vevő úgy akarja, akkor az Agerával is nekivághat a hegynek. Hiszen kérhet a Thule által tervezett tetőbokszot. Potom 5,6 millió forintba kerül, de saját gyártású szénszálas sílécek is járnak hozzá.


Ezek után valaki ki meri számolni, hogy hány évig kellene megfeszülve dolgozni ahhoz, hogy megvehesse mondjuk az alap Koenigsegg Agerát?

Csillagfényes tetőkárpit 2,6 milliórért? További méregdrága autóextrákért kattintson erre a linkre!

Szavazás

Ha tehetnéd melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • epipapi

    Mióta jobban teljesítek, pénz nem számít!

  • titan36

    Azon kívül hogy esetleg egyetlen egyszer kipróbáljam,nekem nem kellene egyik sem.Rondák és nem is a magyar minőségű utakra valók.Hosszú távon a Fábiám nekem maximálisan megfelel…:-)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.