Árlista, csak erős idegzetűeknek

Mi mennyi egy Koenigsegg Agerához

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.03. 09.45

Nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, extrákkal együtt, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből már lehet kalkulálni.

Köztudott, hogy a különleges autókat gyártó cégek nem szeretik nagy dobra verni, hogy pontosan mennyibe is kerülnek az általuk kínált modellek, hiszen a vásárlóközönségüknek nem az ár a legfontosabb tényező, mikor autót választanak. Ahogy egy mondás is tartja: ha megkérdezi, hogy mennyibe kerül, akkor nem engedheti meg magának. Ebbe a kategóriába tartozik például a Pagani, a McLaren, vagy a Bugatti, és természetesen a Koenigsegg is. 
Azért végül mindig “kiszivárognak” az infók, és a hétköznapi ember is elgondolkozhat rajta, hogy hány száz évig kellene spórolni ahhoz, ha meg szeretnénk vásárolni mondjuk a svéd gyártó egyik példányát. Amit most már könnyedén kiszámolhat bárki, hiszen nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből azért már lehet kalkulálni. 
A 927 lóerős Agera alapára 1,33 millió dollár (297 millió forint), de van ugyebár az 1016 lóerős Agera S, ami 1,46 millióról (327 millió forint) indul, és a csúcsverzió Agera R-ért 1,52 millió dollárt (340 millió forint) kellene kicsengetnünk, csak tudjuk kordában tartani az 1124 lóerőt. Mindegyik változatban 5,0 literes, V8-as turbómotor van.
Méregdrága extrákból sincs hiány, nézzük meg ezeket forintosítva. Például a matt festésért 2,7 millió magyar kreditet kellene letennünk az asztalra, a Forma-1-es stílusú hátsó szárnyért 5,1 milliót, a szuperkönnyű “Aircore” felnik ára közel 10 millió forint, és a teljesen karbonból készült karosszériáért – amit csak az “S” és az “R” változatokhoz kérhetünk – 20 milliót kell elővarázsolnunk. Ugyanez a Pagani Huayra extrái között 112 500 eurós (34 millió forint) árcédulával szerepel.
Indul a síszezon. Ha a kedves vevő úgy akarja, akkor az Agerával is nekivághat a hegynek. Hiszen kérhet a Thule által tervezett tetőbokszot. Potom 5,6 millió forintba kerül, de saját gyártású szénszálas sílécek is járnak hozzá.


Ezek után valaki ki meri számolni, hogy hány évig kellene megfeszülve dolgozni ahhoz, hogy megvehesse mondjuk az alap Koenigsegg Agerát?

Csillagfényes tetőkárpit 2,6 milliórért? További méregdrága autóextrákért kattintson erre a linkre!

Szavazás

Ha tehetnéd melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • epipapi

    Mióta jobban teljesítek, pénz nem számít!

  • titan36

    Azon kívül hogy esetleg egyetlen egyszer kipróbáljam,nekem nem kellene egyik sem.Rondák és nem is a magyar minőségű utakra valók.Hosszú távon a Fábiám nekem maximálisan megfelel…:-)

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.