Az elmúlt pár hétben a Nissan először leleplezte különleges ZEOD versenyautóját, amely minimális első nyomtávjával és háromszögbe húzódó karosszériájával rendkívül kedvező légellenállást mutathat fel, majd napokkal később megmutatták a Blade Glider tanulmányt, a ZEOD mintájára megformált, 1+2 személyes utcai sportkocsit. 

Ez utóbbi kapcsán emelt panaszt Don Panoz, aki szerint az egyedi futómű- és karosszéria-kialakítás az ő egyik vállalatának, a Delta Wing Project 56-nak a szellemi terméke. 
Mint emlékezetes, a Deltawing tavaly a Nissan színeiben és motorjával indult az amerikai Le Mans Series-ben, valamint a Le Mans-i 24 óráson. Az ígéretes kezdetek ellenére a Nissan úgy döntött, jövőre nem ad gyári motort a projekthez – helyette épített magának egy kísértetiesen hasonló versenyautót, a hibrid hajtáslánccal szerelt ZEOD (zero emissions on demand) típust. 
Ebben Ben Bowlby, a Deltawing megálmodója, Don Penoz egykori alkalmazottja segítette őket – és alighanem ez az a pont, amit megtámadott a gyógyszeriparból meggazdagodott, idős milliárdos. 
Szerinte ugyanis a Deltawing koncepciója az ő szellemi terméke, amelyet maga szeretne hasznosítani a személyautók piacán, ha azonban a Nissan sajátjaként adhatja el a Blade Glider ötletét, akkor onnantól kezdve megvan a precedens arra, hogy bárki szabadon lemásolhassa azt. 


Mivel a keresetet november 22-én adták be, egyelőre még nem lehet biztosan tudni a Nissan álláspontját, bár annak fényében, hogy eredeti állításuk szerint a Blade Glider ötlete “a semmiből pattant ki” a fejükben, nem valószínű, hogy szó nélkül átengedik a gyeplőt Panoznak. 
Don Panoz egyébként nem a Deltawing kapcsán keveredett először kapcsolatba az autóiparral. A nikotintapaszt feltalálója a kilencvenes években több autót is épített, a Super 7 hangulatú Panoz Roadstertől (jobbra) a megfoghatatlan stílusú Panoz Esperantén át a későbbi Lamborghini Venenót előre vetítő Abruzziig.