A JATO Dynamics összesítése szerint novemberben 4971 darab új személyautó kelt el a magyar piacon, amely hétszázalékos növekedést jelent tavaly novemberhez képest. Az év első tizenegy hónapjában 51 380 új személyautót helyeztek forgalomba, ez az előző év azonos időszakához képest hatszázalékos növekedés.

A személyautók piacán az év első 11 hónapjának győztese az Opel 5445-ös darabszámmal, a második Škoda öt autóval van lemaradva. A harmadik a Ford 4996 darab autóval.

A típusonkénti listán hosszú hónapok után nem a Škoda Octavia, hanem a Ford Focus végzett az élen novemberben (329 db), a cseh kompaktból 304 darab fogyott. Ráharaptak a vevők az új Suzuki SX4-re, 161 darabot adtak el belőle novemberben. Az éves listát továbbra is az Octavia vezeti 2900 darabos eladással, második helyen az Opel Astra (2007 db), harmadikon a Focus áll (1937 db).

Novemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 877-es darabszámmal. A magyar gépjárműpiac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: az üzletek többsége, 76 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 24 százalékát teszik csak ki.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint teljesülni fog a személygépkocsikra vonatkozó 10 százalékos éves növekedési prognózis. Úgy fogalmaznak: óvatosan érdemes kezelni a százalékos hónap-hónap összehasonlításokat, ahol sokszor kétszámjegyű változások mutatkoztak, mivel olyan alacsony darabszám mellett jönnek ki ezek a százalékos értékek, amelyek szinte lehetetlenné teszik az adott hónap érdemi értékelését.

A november azonban már a tavalyi viszonylag erősebb novemberhez képest mutat több mint hatszázalékos növekedést, ami a trend pozitív jellegét sokkal jobban megerősíti, mint a korábbi kétszámjegyű ugrások. Az egyesület ennek ellenére továbbra is úgy gondolja, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához ez az értékesítési volumen nem elég. Szerintük a teljes konszolidációig még jó pár évnek kell eltelnie.