És a Kínai Év Autója – nem, nem a Golf…

Bizony gazdag piac a hatalmas ázsiai ország

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.02. 18.30

Kína ott tart ma, ahol Európa harminc éve: az év autója szavazáson lelkiismeret-furdalás nélkül díjaznak luxusautókat. Idén először osztották ki a Kínai Év Autója díjat.

A Kantoni Autószalonon a hatalmas ország tíz legnépszerűbb autós kiadványának főszerkesztője dugta össze a fejét, hogy eldöntse: melyek a 2014-es modellév legnagyobb jelentőségű újdonságai. 

Az eredmény a kínai piac ismeretében talán nem meglepő: az ítészek a Mercedes-Benz S-osztályra voksoltak. Az eredetileg 53 modellből álló jelöltlistát hét autóra szűkítették le, majd ebből kiválasztották a három favoritot – a Mercedes mellett a Range Rover, valamint a helyi gyártású Chang’an Ford Mondeo került dobogóra. 
A további részkategóriák győztesei is a felső tízezer által dominált piacról tanúskodnak: addig rendben van, hogy a Kínai Év Sportautója a Porsche 918 Spyder, de hogy az év zöld autója díjat a Panamera E-Hybrid nyerte el, az innen szemlélve ugyancsak meglepő (másfelől nem teljesen indokolatlan, hiszen a hálózatról tölthető akkus modell mégis csak 18-36 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és úgy gyorsul 5,5 mp alatt százra, hogy szabványos átlagfogyasztása csupán 3,1 l/100km) 
A két hibrid Porsche diadala mellett a helyieknek is jutott dicsőség: a dizájn különdíjat a Chang’an PSA DS5, azaz a Citroën DS5 kínai változata nyerte el. Itt egyébként harmadik helyen végzett az S-osztály.

Szavazás

Egyetértesz az eredménnyel?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • tgu.ts

    Ezekre mondják, hogy igénytelenek?

    Akkor a Golf 7 mi? :)

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.