Ciao, Gallardo!

Végleg elköszönt a legnépszerűbb Lamborghini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.30. 11.00

Tíz év és tizennégyezer autó után elbúcsúzott a Gallardo, a Lamborghini modern kori történetének legfontosabb modellje.

A kétezres évek elején a Lamborghini többé-kevésbé ugyanúgy működött, mint évtizedekkel korábban. Naponta nagyjából egy autót gyártottak le, alapvetően manufakturális módszerekkel. 

Az új tulajdonosnak, a kormányt 1998-ban átvevő Audi AG-nak azonban más elképzelései voltak: a Volkswagen-konszernnél oly sikeresen alkalmazott építőszekrény elvét nem feledve modern, költséghatékony, jól gyártható modellt szerettek volna piacra dobni. 
Így készült el a Gallardo, amelynek tízhengeres, ötliteres erőforrását az Audi 4.2 V8 blokkjából fejlesztették ki. Az 500, majd hamarosan 520 lóerős motor az Audi összkerékhajtással szerzett tapasztalatait kamatoztatva küldte mind a négy kerekén át a talajra a nyomatékot. 

2007 Lamborghini Gallardo Superleggera

A modellt már két év elteltével finomították, meghallgatva a vevők és újságírók kifogásait. 2006-ban színre lépett a Gallardo Spyder, egy évre rá pedig az egy mázsával csökkentett tömegű, 10 lóerővel izmosabb Gallardo Superleggera. 
Mindössze öt évig szolgált az első generációs modell: 2008 tavaszán színre lépett a modell második kiadása. A módosítások átfogóak voltak: a motor lökettérfogata 5,2 literre, teljesítménye 560 LE-re nőtt, sokkal gyorsabbra programozták a robotizált váltót, csökkentették az autó tömegét, és rajtautomatikát építettek be. 

2012 Lamborghini Gallardo LP 560-4

Az LP 560-4 Spyder még abban az évben megjelent, 2010-ben pedig jött a bevált receptet követő, könnyebb és erősebb LP 570-4 Superleggera. Ez utóbbi 3,7 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsult százra, 325 km/óra végsebessége nem változott az alapkivitelű kupéhoz képest. 
Minden hétköznapi autógyárnál ezzel le is zárulna a történet. A Lamborghini azonban a tömeggyártás ellenére sem vált hétköznapivá. Ehelyett rendszeres limitált szériákkal tartották fenn az érdeklődést a márka iránt. Összesen harminckettő különböző változatban készült a Gallardo, a kéttónusú fekete fényezéssel megbolondított Gallardo Nerától kezdve a tisztán hátsókerék-hajtású LP 550-2 Balboni variánson át a Gallardo Squadra Corse utcai versenymodellig. Nem volna ugyanaz a Gallardo a számos rendőrségi kivitelű modell nélkül sem, amelyet az évek során gyártottak a modellből.
A valódi motorsport sem állt távol a Lamborghinitől: a japán Super GT bajnokságtól az észak-amerikai Le Mans szérián át az egymárkás Lamborghini Blancpain Super Trofeo sorozatig számos sikert értek el a Gallardók, noha áttörő diadalra sehol nem került sor. 
Most, alig egy évvel a harmadik generációs modellcsalád (kupé, Spyder, Superleggera) után beszüntette a Gallardo gyártását a Lamborghini, helyet csinálva a várhatóan Cabrera néven piacra kerülő, az Audihoz mostaninál is erőteljesebb szálakkal kötődő, hamarosan érkező utódnak. Összesen 14 022 darab készült az autóból; ez kis híján fele az idén ötvenéves márka fennállása alatt gyártott, harmincezer Lamborghininek.

2011 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Bicolore

2013 Lamborghini Blancpain Super Trofeo

2012 Lamborghini Gallardo LP 570-4 Edizione Tecnica

xXx Performance Lamborghini Gallardo, 850-1200 LE

BF Performance GT600 Black and White Edition, 600 LE

Heffner Performance Lamborghini Gallardo TT, 1200 LE

Dallas Performance Verde Ithaca Lamborghini Gallardo TT, 1050 LEW

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.