Ciao, Gallardo!

Végleg elköszönt a legnépszerűbb Lamborghini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.30. 11.00

Tíz év és tizennégyezer autó után elbúcsúzott a Gallardo, a Lamborghini modern kori történetének legfontosabb modellje.

A kétezres évek elején a Lamborghini többé-kevésbé ugyanúgy működött, mint évtizedekkel korábban. Naponta nagyjából egy autót gyártottak le, alapvetően manufakturális módszerekkel. 

Az új tulajdonosnak, a kormányt 1998-ban átvevő Audi AG-nak azonban más elképzelései voltak: a Volkswagen-konszernnél oly sikeresen alkalmazott építőszekrény elvét nem feledve modern, költséghatékony, jól gyártható modellt szerettek volna piacra dobni. 
Így készült el a Gallardo, amelynek tízhengeres, ötliteres erőforrását az Audi 4.2 V8 blokkjából fejlesztették ki. Az 500, majd hamarosan 520 lóerős motor az Audi összkerékhajtással szerzett tapasztalatait kamatoztatva küldte mind a négy kerekén át a talajra a nyomatékot. 

2007 Lamborghini Gallardo Superleggera

A modellt már két év elteltével finomították, meghallgatva a vevők és újságírók kifogásait. 2006-ban színre lépett a Gallardo Spyder, egy évre rá pedig az egy mázsával csökkentett tömegű, 10 lóerővel izmosabb Gallardo Superleggera. 
Mindössze öt évig szolgált az első generációs modell: 2008 tavaszán színre lépett a modell második kiadása. A módosítások átfogóak voltak: a motor lökettérfogata 5,2 literre, teljesítménye 560 LE-re nőtt, sokkal gyorsabbra programozták a robotizált váltót, csökkentették az autó tömegét, és rajtautomatikát építettek be. 

2012 Lamborghini Gallardo LP 560-4

Az LP 560-4 Spyder még abban az évben megjelent, 2010-ben pedig jött a bevált receptet követő, könnyebb és erősebb LP 570-4 Superleggera. Ez utóbbi 3,7 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsult százra, 325 km/óra végsebessége nem változott az alapkivitelű kupéhoz képest. 
Minden hétköznapi autógyárnál ezzel le is zárulna a történet. A Lamborghini azonban a tömeggyártás ellenére sem vált hétköznapivá. Ehelyett rendszeres limitált szériákkal tartották fenn az érdeklődést a márka iránt. Összesen harminckettő különböző változatban készült a Gallardo, a kéttónusú fekete fényezéssel megbolondított Gallardo Nerától kezdve a tisztán hátsókerék-hajtású LP 550-2 Balboni variánson át a Gallardo Squadra Corse utcai versenymodellig. Nem volna ugyanaz a Gallardo a számos rendőrségi kivitelű modell nélkül sem, amelyet az évek során gyártottak a modellből.
A valódi motorsport sem állt távol a Lamborghinitől: a japán Super GT bajnokságtól az észak-amerikai Le Mans szérián át az egymárkás Lamborghini Blancpain Super Trofeo sorozatig számos sikert értek el a Gallardók, noha áttörő diadalra sehol nem került sor. 
Most, alig egy évvel a harmadik generációs modellcsalád (kupé, Spyder, Superleggera) után beszüntette a Gallardo gyártását a Lamborghini, helyet csinálva a várhatóan Cabrera néven piacra kerülő, az Audihoz mostaninál is erőteljesebb szálakkal kötődő, hamarosan érkező utódnak. Összesen 14 022 darab készült az autóból; ez kis híján fele az idén ötvenéves márka fennállása alatt gyártott, harmincezer Lamborghininek.

2011 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Bicolore

2013 Lamborghini Blancpain Super Trofeo

2012 Lamborghini Gallardo LP 570-4 Edizione Tecnica

xXx Performance Lamborghini Gallardo, 850-1200 LE

BF Performance GT600 Black and White Edition, 600 LE

Heffner Performance Lamborghini Gallardo TT, 1200 LE

Dallas Performance Verde Ithaca Lamborghini Gallardo TT, 1050 LEW

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.