Ciao, Gallardo!

Végleg elköszönt a legnépszerűbb Lamborghini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.30. 11.00

Tíz év és tizennégyezer autó után elbúcsúzott a Gallardo, a Lamborghini modern kori történetének legfontosabb modellje.

A kétezres évek elején a Lamborghini többé-kevésbé ugyanúgy működött, mint évtizedekkel korábban. Naponta nagyjából egy autót gyártottak le, alapvetően manufakturális módszerekkel. 

Az új tulajdonosnak, a kormányt 1998-ban átvevő Audi AG-nak azonban más elképzelései voltak: a Volkswagen-konszernnél oly sikeresen alkalmazott építőszekrény elvét nem feledve modern, költséghatékony, jól gyártható modellt szerettek volna piacra dobni. 
Így készült el a Gallardo, amelynek tízhengeres, ötliteres erőforrását az Audi 4.2 V8 blokkjából fejlesztették ki. Az 500, majd hamarosan 520 lóerős motor az Audi összkerékhajtással szerzett tapasztalatait kamatoztatva küldte mind a négy kerekén át a talajra a nyomatékot. 

2007 Lamborghini Gallardo Superleggera

A modellt már két év elteltével finomították, meghallgatva a vevők és újságírók kifogásait. 2006-ban színre lépett a Gallardo Spyder, egy évre rá pedig az egy mázsával csökkentett tömegű, 10 lóerővel izmosabb Gallardo Superleggera. 
Mindössze öt évig szolgált az első generációs modell: 2008 tavaszán színre lépett a modell második kiadása. A módosítások átfogóak voltak: a motor lökettérfogata 5,2 literre, teljesítménye 560 LE-re nőtt, sokkal gyorsabbra programozták a robotizált váltót, csökkentették az autó tömegét, és rajtautomatikát építettek be. 

2012 Lamborghini Gallardo LP 560-4

Az LP 560-4 Spyder még abban az évben megjelent, 2010-ben pedig jött a bevált receptet követő, könnyebb és erősebb LP 570-4 Superleggera. Ez utóbbi 3,7 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsult százra, 325 km/óra végsebessége nem változott az alapkivitelű kupéhoz képest. 
Minden hétköznapi autógyárnál ezzel le is zárulna a történet. A Lamborghini azonban a tömeggyártás ellenére sem vált hétköznapivá. Ehelyett rendszeres limitált szériákkal tartották fenn az érdeklődést a márka iránt. Összesen harminckettő különböző változatban készült a Gallardo, a kéttónusú fekete fényezéssel megbolondított Gallardo Nerától kezdve a tisztán hátsókerék-hajtású LP 550-2 Balboni variánson át a Gallardo Squadra Corse utcai versenymodellig. Nem volna ugyanaz a Gallardo a számos rendőrségi kivitelű modell nélkül sem, amelyet az évek során gyártottak a modellből.
A valódi motorsport sem állt távol a Lamborghinitől: a japán Super GT bajnokságtól az észak-amerikai Le Mans szérián át az egymárkás Lamborghini Blancpain Super Trofeo sorozatig számos sikert értek el a Gallardók, noha áttörő diadalra sehol nem került sor. 
Most, alig egy évvel a harmadik generációs modellcsalád (kupé, Spyder, Superleggera) után beszüntette a Gallardo gyártását a Lamborghini, helyet csinálva a várhatóan Cabrera néven piacra kerülő, az Audihoz mostaninál is erőteljesebb szálakkal kötődő, hamarosan érkező utódnak. Összesen 14 022 darab készült az autóból; ez kis híján fele az idén ötvenéves márka fennállása alatt gyártott, harmincezer Lamborghininek.

2011 Lamborghini Gallardo LP 560-4 Bicolore

2013 Lamborghini Blancpain Super Trofeo

2012 Lamborghini Gallardo LP 570-4 Edizione Tecnica

xXx Performance Lamborghini Gallardo, 850-1200 LE

BF Performance GT600 Black and White Edition, 600 LE

Heffner Performance Lamborghini Gallardo TT, 1200 LE

Dallas Performance Verde Ithaca Lamborghini Gallardo TT, 1050 LEW

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.