Megszűnik a papíros szlovák sztrádamatrica

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 11.00

2015-ben vezetik be Szlovákiában az elektronikus matricát. Túl sokba kerül a papíros előállítása.


2015-ben vezetik be Szlovákiában az elektronikus matricát – írta a pozsonyi Pravda. A személyautósok az interneten vagy a szokásos árusítóhelyeken – például benzinkutaknál – vehetik meg az elektronikus matricát. Az utak mentén kiépített ellenőrzőrendszer a rendszám alapján szűri majd az esetleges potyázókat.

Az autópályadíjból jelenleg évente 51 millió euró (15,3 milliárd forint) folyik be a szlovák államkasszába, de ebből nagyjából 3 millió eurót (0,9 milliárd forint) elvisz a matricák előállítása. Az új rendszert 35 millió euróból (10,5 milliárd forint) építik ki.

Emelkedik az autópályadíj Szlovéniában

December 1-jén lép életbe az a szlovéniai szabályozás, amely új járműkategóriát vezet be: kiveszik a személyautók kategóriájából a 3,5 tonna alatti olyan autókat, amelyeknél a motorháztető felső széle több mint 130 centiméterre van a talajtól. Az ilyen autók – terepjárók és egyterűek – után a heti matrica 40 euróba fog kerülni, a havi 80 euróba, az éves díj 220 euró lesz. A személyautóknak csak az éves díj drágul: 110 euróra (33 ezer forintra) az eddigi 95 euróról. A hétnapos és a havi matricáért változatlanul 15, illetve 30 eurót (4500, illetve 9000 forint) kell fizetni.

Szlovákiában jelenleg 10 euróba (3000 forint) kerül a tíznapos, 14 euróba (4200 forint) az egy hónapig érvényes és 50 euróba (15 ezer forint) az éves autópálya-matrica. Utóbbi lényegesen alacsonyabb a magyar díjtételnél, itthon 43 ezer forintba kerül az éves matrica.

Az elektronikus matrica bevezetése nem érinti a teherautókra vonatkozó elektronikus útdíjfizetési rendszert.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.