Az apokalipszis szekere

Hamann Mystére

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 13.00

A német Hamann tuningműhely termékei előszeretettel táncolnak a jó ízlés határán. Ezúttal szó sincs erről: a Mystére-ből csak úgy süt a kiegyensúlyozott, hatékony gonoszság.

Nyolc centiméter: ennyivel szélesebb a gyári kivitelnél a Hamann legújabb Range Rover átépítése, a Mystére. A négy darabból álló karosszéria-készlet teljes egészében szénszálas műanyagból készül, így kellően ellenálló, mégis könnyű. Az első kerékdobokat kézzel formálják meg; a csomagot a küszöbtoldatok, az ajtóborítások és a hátsó kerékdobok teszik teljessé. 

Hamann nem létezik feltűnő LED-es nappali világítás nélkül; ez alkalommal mégis szerényebb a kivitel – talán mert a Range Rover eleve diódákkal felszerelt lámpateste mellett túl sok lett volna már a jóból? Az autó másik végében szó sincs ilyen visszafogottságról: a kipufogórendszer végcsöveit tömör fémből esztergálták ki, elővetítve a később érkező motortuningot. 
Ehhez az alapot értelemszerűen a legnagyobb erőforrás: a kompresszoros 5.0 V8 fogja adni. Ez a blokk alapkivitelében 510 lóerőt és 625 Nm nyomatékot tud, 5,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,3 tonna saját tömegű autót. 
A motor előző generációját még 2006-ban több mint 25 százalékkal tették erősebbé; ha hasonló mértékű erősítést terveznek, félelmetes dolgokra lesz képes az elődjénél még ezzel a böhöm nagy motorral is több száz kilóval könnyebb autó. 
Különösen, mert a Hamann a futóművet sem hagyta érintetlenül. A hasmagasság szabályozható maradt, de alsó állásában 40 mm-rel lejjebb van, mint a gyári modell. A kerékjáratokban 23 colos kovácsolt felnik feszülnek, rajtuk 305/30-as abroncsok. 
A beltérben vissza-visszaköszön a Hamann logója, de a szerelvényekről és kárpitanyagokról nincs mit mondani: abból dolgoznak, amit a kedves ügyfél kér, a bőrtől a karbonig, az acéltól az alumíniumig.

Kommentek

  • Guillotine

    Pfújj de ronda!
    Ezt meg minek?Kinek??
    Amerikai rappereken kívül senki nem vesz ilyet….

  • epetike

    Szerintem erre tervező rá se nézett. Ami volt a tuning nagykerben azt csukott szemmel beledobták egy dobozba és fentről rászórták az autóra. Ami rajtamaradt azt úgy is hagyták.

  • Specialized78

    Ritkán szoktam tuningolt autókhoz hozzászólni,de ez elképesztően ütős lett!Nagyon tetszik!

  • Guillotine

    Azt még megértem,hogy van akinek tetszik.
    De mi az értelme és funkciója a menőzésen kívül?
    mi értelme van a terepváltónak az intelligens összkerékhajtásnak a 900mm gázlómélységnek, a 30 centis hasmagasságnak, a 34 fokos terepszögnek?
    Használhatatlan….

  • Guevara

    Valami jó nagy kormoló dízel kellett volna bele inkább, azzal még gonoszabb lenne az összhatás.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.