Az apokalipszis szekere

Hamann Mystére

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 13.00

A német Hamann tuningműhely termékei előszeretettel táncolnak a jó ízlés határán. Ezúttal szó sincs erről: a Mystére-ből csak úgy süt a kiegyensúlyozott, hatékony gonoszság.

Nyolc centiméter: ennyivel szélesebb a gyári kivitelnél a Hamann legújabb Range Rover átépítése, a Mystére. A négy darabból álló karosszéria-készlet teljes egészében szénszálas műanyagból készül, így kellően ellenálló, mégis könnyű. Az első kerékdobokat kézzel formálják meg; a csomagot a küszöbtoldatok, az ajtóborítások és a hátsó kerékdobok teszik teljessé. 

Hamann nem létezik feltűnő LED-es nappali világítás nélkül; ez alkalommal mégis szerényebb a kivitel – talán mert a Range Rover eleve diódákkal felszerelt lámpateste mellett túl sok lett volna már a jóból? Az autó másik végében szó sincs ilyen visszafogottságról: a kipufogórendszer végcsöveit tömör fémből esztergálták ki, elővetítve a később érkező motortuningot. 
Ehhez az alapot értelemszerűen a legnagyobb erőforrás: a kompresszoros 5.0 V8 fogja adni. Ez a blokk alapkivitelében 510 lóerőt és 625 Nm nyomatékot tud, 5,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,3 tonna saját tömegű autót. 
A motor előző generációját még 2006-ban több mint 25 százalékkal tették erősebbé; ha hasonló mértékű erősítést terveznek, félelmetes dolgokra lesz képes az elődjénél még ezzel a böhöm nagy motorral is több száz kilóval könnyebb autó. 
Különösen, mert a Hamann a futóművet sem hagyta érintetlenül. A hasmagasság szabályozható maradt, de alsó állásában 40 mm-rel lejjebb van, mint a gyári modell. A kerékjáratokban 23 colos kovácsolt felnik feszülnek, rajtuk 305/30-as abroncsok. 
A beltérben vissza-visszaköszön a Hamann logója, de a szerelvényekről és kárpitanyagokról nincs mit mondani: abból dolgoznak, amit a kedves ügyfél kér, a bőrtől a karbonig, az acéltól az alumíniumig.

Kommentek

  • Guillotine

    Pfújj de ronda!
    Ezt meg minek?Kinek??
    Amerikai rappereken kívül senki nem vesz ilyet….

  • epetike

    Szerintem erre tervező rá se nézett. Ami volt a tuning nagykerben azt csukott szemmel beledobták egy dobozba és fentről rászórták az autóra. Ami rajtamaradt azt úgy is hagyták.

  • Specialized78

    Ritkán szoktam tuningolt autókhoz hozzászólni,de ez elképesztően ütős lett!Nagyon tetszik!

  • Guillotine

    Azt még megértem,hogy van akinek tetszik.
    De mi az értelme és funkciója a menőzésen kívül?
    mi értelme van a terepváltónak az intelligens összkerékhajtásnak a 900mm gázlómélységnek, a 30 centis hasmagasságnak, a 34 fokos terepszögnek?
    Használhatatlan….

  • Guevara

    Valami jó nagy kormoló dízel kellett volna bele inkább, azzal még gonoszabb lenne az összhatás.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.