Nyolc centiméter: ennyivel szélesebb a gyári kivitelnél a Hamann legújabb Range Rover átépítése, a Mystére. A négy darabból álló karosszéria-készlet teljes egészében szénszálas műanyagból készül, így kellően ellenálló, mégis könnyű. Az első kerékdobokat kézzel formálják meg; a csomagot a küszöbtoldatok, az ajtóborítások és a hátsó kerékdobok teszik teljessé. 

Hamann nem létezik feltűnő LED-es nappali világítás nélkül; ez alkalommal mégis szerényebb a kivitel – talán mert a Range Rover eleve diódákkal felszerelt lámpateste mellett túl sok lett volna már a jóból? Az autó másik végében szó sincs ilyen visszafogottságról: a kipufogórendszer végcsöveit tömör fémből esztergálták ki, elővetítve a később érkező motortuningot. 
Ehhez az alapot értelemszerűen a legnagyobb erőforrás: a kompresszoros 5.0 V8 fogja adni. Ez a blokk alapkivitelében 510 lóerőt és 625 Nm nyomatékot tud, 5,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,3 tonna saját tömegű autót. 
A motor előző generációját még 2006-ban több mint 25 százalékkal tették erősebbé; ha hasonló mértékű erősítést terveznek, félelmetes dolgokra lesz képes az elődjénél még ezzel a böhöm nagy motorral is több száz kilóval könnyebb autó. 
Különösen, mert a Hamann a futóművet sem hagyta érintetlenül. A hasmagasság szabályozható maradt, de alsó állásában 40 mm-rel lejjebb van, mint a gyári modell. A kerékjáratokban 23 colos kovácsolt felnik feszülnek, rajtuk 305/30-as abroncsok. 
A beltérben vissza-visszaköszön a Hamann logója, de a szerelvényekről és kárpitanyagokról nincs mit mondani: abból dolgoznak, amit a kedves ügyfél kér, a bőrtől a karbonig, az acéltól az alumíniumig.