Az apokalipszis szekere

Hamann Mystére

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 13.00

A német Hamann tuningműhely termékei előszeretettel táncolnak a jó ízlés határán. Ezúttal szó sincs erről: a Mystére-ből csak úgy süt a kiegyensúlyozott, hatékony gonoszság.

Nyolc centiméter: ennyivel szélesebb a gyári kivitelnél a Hamann legújabb Range Rover átépítése, a Mystére. A négy darabból álló karosszéria-készlet teljes egészében szénszálas műanyagból készül, így kellően ellenálló, mégis könnyű. Az első kerékdobokat kézzel formálják meg; a csomagot a küszöbtoldatok, az ajtóborítások és a hátsó kerékdobok teszik teljessé. 

Hamann nem létezik feltűnő LED-es nappali világítás nélkül; ez alkalommal mégis szerényebb a kivitel – talán mert a Range Rover eleve diódákkal felszerelt lámpateste mellett túl sok lett volna már a jóból? Az autó másik végében szó sincs ilyen visszafogottságról: a kipufogórendszer végcsöveit tömör fémből esztergálták ki, elővetítve a később érkező motortuningot. 
Ehhez az alapot értelemszerűen a legnagyobb erőforrás: a kompresszoros 5.0 V8 fogja adni. Ez a blokk alapkivitelében 510 lóerőt és 625 Nm nyomatékot tud, 5,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,3 tonna saját tömegű autót. 
A motor előző generációját még 2006-ban több mint 25 százalékkal tették erősebbé; ha hasonló mértékű erősítést terveznek, félelmetes dolgokra lesz képes az elődjénél még ezzel a böhöm nagy motorral is több száz kilóval könnyebb autó. 
Különösen, mert a Hamann a futóművet sem hagyta érintetlenül. A hasmagasság szabályozható maradt, de alsó állásában 40 mm-rel lejjebb van, mint a gyári modell. A kerékjáratokban 23 colos kovácsolt felnik feszülnek, rajtuk 305/30-as abroncsok. 
A beltérben vissza-visszaköszön a Hamann logója, de a szerelvényekről és kárpitanyagokról nincs mit mondani: abból dolgoznak, amit a kedves ügyfél kér, a bőrtől a karbonig, az acéltól az alumíniumig.

Kommentek

  • Guillotine

    Pfújj de ronda!
    Ezt meg minek?Kinek??
    Amerikai rappereken kívül senki nem vesz ilyet….

  • epetike

    Szerintem erre tervező rá se nézett. Ami volt a tuning nagykerben azt csukott szemmel beledobták egy dobozba és fentről rászórták az autóra. Ami rajtamaradt azt úgy is hagyták.

  • Specialized78

    Ritkán szoktam tuningolt autókhoz hozzászólni,de ez elképesztően ütős lett!Nagyon tetszik!

  • Guillotine

    Azt még megértem,hogy van akinek tetszik.
    De mi az értelme és funkciója a menőzésen kívül?
    mi értelme van a terepváltónak az intelligens összkerékhajtásnak a 900mm gázlómélységnek, a 30 centis hasmagasságnak, a 34 fokos terepszögnek?
    Használhatatlan….

  • Guevara

    Valami jó nagy kormoló dízel kellett volna bele inkább, azzal még gonoszabb lenne az összhatás.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.