Lehúzzák a külföldi autósokat a németek

Fizetős lesz az autópálya-hálózat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 10.00

Németországban várhatóan megszűnik az autópályák ingyenessége. Sajtójelentések szerint a koalíciós tárgyalásokon megállapodtak abban, hogy 2014-ben törvényt hoznak a külföldi autósokat terhelő autópályahasználati díjról.

A ZDF közszolgálati televízió és a Spiegel Online hírportál szerint a koalíciós szerződés legutóbbi, keddi tervezetében az áll, hogy az autókra vonatkozó sztrádahasználati díjat akkor vezetheti be a kormány, ha sikerül olyan megoldást találni, amely nem ütközik az uniós joggal és nem növeli a német autósok terheit. A konzervatív CSU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata párt (SPD) koalíciós szerződése a tervek szerint szerdán készül el.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

A témát a bajor konzervatív CSU vette elő a szeptemberi országos és bajorországi tartományi parlamenti választások előtti kampányban. “Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat” – mondta el kampányrendezvényein Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke. A CDU testvérpártjának vezetője minden alkalommal elmondta azt is, hogy nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról.

Az autópályadíj bevezetését eredetileg a CDU és az SPD is ellenezte.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szokásos MTI színvonal.

    A két releváns kormánypárt nem akarja az egyik kormánypárt egyik frakciója meg hőzöng. Ennyi.

  • Guevara

    És a külföldi nyilván csak rokonlátogatóba megy Németországba, véletlenül sem üzleti céllal,sőt az üzemanyagot is kannában viszi be valamelyik szomszédos országból, nem tankol német benzinkúton. Remélem tényleg csak a híradás torzít ennyire.

  • garazsgeza

    sajnos ezt teljesen komolyan gondolják,
    de sebaj eddig Sem tankoltam csak az osztrákoknál,most is igy teszek

  • garazsgeza

    egyet nem értek,
    ez a Pályamatrica a külföldieknek kiemelt választási kampánytéma Volt,
    de a Német embereket nem érinti,hisz nem ök fizetnek majd,
    okos ,mert igy semmi rizikót nem vállalnak a Pártok ha félresiklik az ügy
    csak a baj hogy ez igy MEGKÜLÖMBÖZTET

  • megint

    Igen komoly befolyása van a bajoroknak a dolgok alakulását illetően. Ország az országban, méghozzá iszonyatosan gazdag kis ország ők(sok bajor nem is tekinti németnek magát, keleti németeket meg épphogy emberszámba nézik), nacionalizmus szintje a jobbikot idézi. Szóval nem venném én félvárról amit mondanak.

  • Bavarese

    “Lehúzzák a külföldi autósokat a németek”

    Magyarorszagon is fizetos az autopalya – ezen logika menten akkor a magyarok is lehuzzak az autosokat?

    Gyengebbek kedveert: MINDENKI szamara fizetos lesz a nemet autopalya, csak a nemet adofizetok leirhatjak a gepjarmuadobol. Tehat a kerdes inkabb ugy hangzik: a magyar allam vajon miert is nem ad ilyen kedvezmenyt az adofizetoinek? Az o penzukbol epul az autopalya, ugyebar.

    @zoldfulu2000: Erre ne vegyel merget, mar benne van a koalicios szerzodesben. Ez volt a minimalber ara.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.