Japánban is a Golf az Év Autója!

Példa nélküli siker

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 13.00

Vérre menő küzdelemre számítottak, ehhez képest sima győzelmet aratott a Volkswagen Golf a 2013-2014. évi Japán Év Autója versenyen. Most először kapott külföldi autó aranyérmet.

Harmincnegyedik éve adják át az Év Japán Autója díjat, ám a három és fél évtized alatt most először fordult elő, hogy nem hazai modell került a mezőny élére. 

Nem ez volt az egyetlen meglepő a Volkswagen Golf győzelmében: a nagy esélyes és korábbi bajnok Honda Fit (nálunk Jazz) ellenében rekord magas pontszámmal nyert az alsó-középkategóriás német. A lehetséges 600 pontból 504-et szerzett meg: erre sem volt még példa a díj történetében. 
A Golf győzelme már csak azért is elismerésre méltó, mert a modell csupán öt hónapja, június végén jelent meg a japán piacon. 
A második helyen a Honda Fit végzett, 373 ponttal, a harmadik a Volvo V40 lett, 167 ponttal. 
Három új alkategóriában is győztest hirdettek a Tokiói Autószalonon megtartott díjátadón: a konnektoros hibrid Mitsubishi Outlander PHEV az Innovációs díjat, a Mazda Atenza (Mazda6) az Emocionális díjat, míg a Suzuki Spacia / Mazda Flair Wagon törpeautók a ‘Kisméretű mobilitás’ díjat vihették haza. 
‘Különleges eredmények’ kategóriában is hirdettek győztest: itt a Daihatsu Move törpeautó kapta a díjat az idős és mozgássérült utasok beszállását megkönnyítő, liftezős első üléséért. A technológia előző generációs kivitele a fenti videón a Tanto modellen tekinthető meg; az idei évre ergonomikusabb, gyorsabb és kényelmesebb lett a különleges szerkezet.
A Volkswagen Golf idén már elnyerte az Év Autója, majd később a Világ Év Autója díjat is.

Kommentek

  • demagóg

    Ha az új Auris tervezésénél a 6-os golf volt a mérce, márpedig az volt, akkor nincs min csodálkozni.
    Európa az autógyártás fellegvára.
    És most nyilván nem a mennyiségről beszélek…

  • CGT

    Korrekt választás a japánoktól, van bennük annyi alázat hogy beismerjék, a konkurencia jelenleg jobb mint ők.

  • cddexter

    Tényleg elképesztően egybe van az új Golf, volt is szerencsém beülni és kipróbálni pár kilométer erejéig. Nyilván ebből a pár kilométerből nem lehetne összehasonítani más autókkal viszont az első benyomás pazar. De hogy még a japánok is ennyire elismerik ez az meglepő.

  • menőmanó

    CGT: “…konkurencia jelenleg jobb mint ők.”

    Nagyon nem vagy képben. Ez nem erről szól.
    Mi jobb minél az sok minden függvénye. Nagyon sok szempontot kell vizsgálni és a sokból a legtöbbre majd az idő adja meg a választ.
    A Golf nyilván egy jó autó és ezt most a japánok is elismerték. Sportszerű és korrekt hozzáállás, de ebből csak a dilettánsok vonnak le messzemenő következtetéseket.

  • CGT

    menőmanó persze nagyon nagyon sok szempont kell figyelembe venni, meg mi lesz a jövőben meg blabla bla… Minek ez a sok magyarázkodás? Nézz szembe a tényekkel jelenleg a Golf a legjobb és ezt nem én mondom, hanem a Japán zsűri és kb az összes autós újságíró a szakmában.

  • hova

    CGT.
    A Japánokban nincs alázat,láthatóan nem ismered őket,én éltem náluk és közöttük.Menőmanónak igaza van amikor azt mondja, nagyon sokminden szerepet játszik egy ilyen vélemény nyilvánításban, benne van a pejoratív előre látó és a pillanatnyi helyzetet értékelő gazdaságpolitika, maga a politika és az a szubjektív mozgástér, amihez a japánok nagyon értenek. Ha valaki azért vesz MOST golfot, mert ilyen díjai vannak, akkor nem érdemes váltani neki,szerintem aki eddig német autót vett, most is azt fog és a jövőben is,de nem a díjakért. Aki pedig japán párti, nem igazán a plecsniért az, hanem azért,mert bizonyos gyakorlati és esztétikai dolgai miatt szereti. Tehát a japánok ítéletén csak azok lepődhetnek meg és bonthatnak német sört, akik nem ismerik a Japánokat v nincsenek tisztában a világ gazdasági/gp.arányaival. Nemcsak szeretni kell a szakét, de tudni is kell, hogyan készítik.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes hozzászólásoknak örülünk, a személyeskedő, másokat sértő kommenteket azonban töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.