Ingyen üzemanyag jár a hidrogén-autóhoz

Jövőre kiskereskedelmi forgalomban a Hyundai Tucson FCEV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 15.45

A Hyundai 2014-ben megkezdi üzemanyagcellás szabadidőjárművének a forgalmazását az Egyesült Államokban. A bérleti díj nevetségesen alacsony, ráadásul a szervizelést és az üzemanyagot is magában foglalja.

Amerika, sőt, talán a világ leginkább ökoautó-barát régiójában, dél-Kaliforniában kezdi meg a szériagyártású Tucson FCEV (más piacokon Hyundai ix35 FCEV) értékesítését a Hyundai. A korábbi, közületekre és kiemelt partnerekre korlátozott lehetőségekkel szemben itt valódi piaci termékről lesz szó, amelyet hétköznapi fizetési feltételek mellett vehetnek igénybe. 

Az ügyfelek 2999 dolláros (660 000 Ft) induló részlettel, 3 éven át fizetendő, havi 499 dolláros (110 000 Ft) törlesztéssel juthatnak hozzá az autóhoz – a hyundaiusa.com oldalon található hitelkalkulátor tanúsága szerint egy normál hajtásláncú, csúcskivitelű, minden elérhető extrával felszerelt Tucson azonos feltételek mellett havi 544 dolláros (120 000 Ft) törlesztést visz. 
Nem csak ezért tűnik kiváló ajánlatnak (amelyen nyilvánvalóan gigantikus összegeket veszít a Hyundai) a hidrogén üzemű Tucson, hanem azért is, mert ingyen tankolható. 
Ma ugyanis még Kaliforniában sem épült ki megbízható H2-töltő hálózat: az állam környezetvédelmi hivatalának szeptemberi adatai szerint az egész államban 13 kísérleti és 9 nyilvános kút létezik; a következő években további 18 darabra lehet számítani. Még ez is édeskevés, hidrogénnel autózni tehát komoly megfontoltságot és áldozatkészséget jelent. Éppen ezért a Hyundai térítésmentesen biztosítja az üzemanyagot az ügyfeleknek – mégpedig korlátozások nélkül. 
Még ezt sem találta elégnek a Hyundai, és zászlóshajóhoz méltó ügyfélszolgálatot biztosít a Tucsonhoz: akárcsak az Equus luxusszedán vásárlóinak, az üzemanyagcellás szabadidőjármű tulajdonosainak is házhoz jön a szerviz: meghibásodás vagy időszakos átvizsgálás esetén elkanyarodik hozzájuk egy csereautóval a kereskedő munkatársa, elviszi a szervizbe a járgányt, majd a munka végeztével visszahozza azt. 
Amint egyébként kiépül egy tisztességes töltőhálózat, és nem lesz röghöz kötve a felhasználó, ezen ajándékok nélkül is kifejezetten jó ajánlat lesz a hidrogén üzemű autó (feltéve, hogy árát továbbra is támogatja a Hyundai): egy feltöltéssel közel 500 kilométert képes megtenni, a mozgó alkatrészek csekély száma miatt kifejezetten megbízható, a villanymotor vezetéstechnikailag remek szerkezet, ráadásul az FCEV technológia az elektromos autók legnagyobb rákfenéjét: az akkumulátorok használatához köthető vacak hidegindítási képességet, illetve lassú feltöltést is megoldja. Egy tankolás mindössze tíz percig tart.
Az üzemanyag-cella működéséről itt olvashatsz részletesen.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.