Amerika, sőt, talán a világ leginkább ökoautó-barát régiójában, dél-Kaliforniában kezdi meg a szériagyártású Tucson FCEV (más piacokon Hyundai ix35 FCEV) értékesítését a Hyundai. A korábbi, közületekre és kiemelt partnerekre korlátozott lehetőségekkel szemben itt valódi piaci termékről lesz szó, amelyet hétköznapi fizetési feltételek mellett vehetnek igénybe. 

Az ügyfelek 2999 dolláros (660 000 Ft) induló részlettel, 3 éven át fizetendő, havi 499 dolláros (110 000 Ft) törlesztéssel juthatnak hozzá az autóhoz – a hyundaiusa.com oldalon található hitelkalkulátor tanúsága szerint egy normál hajtásláncú, csúcskivitelű, minden elérhető extrával felszerelt Tucson azonos feltételek mellett havi 544 dolláros (120 000 Ft) törlesztést visz. 
Nem csak ezért tűnik kiváló ajánlatnak (amelyen nyilvánvalóan gigantikus összegeket veszít a Hyundai) a hidrogén üzemű Tucson, hanem azért is, mert ingyen tankolható. 
Ma ugyanis még Kaliforniában sem épült ki megbízható H2-töltő hálózat: az állam környezetvédelmi hivatalának szeptemberi adatai szerint az egész államban 13 kísérleti és 9 nyilvános kút létezik; a következő években további 18 darabra lehet számítani. Még ez is édeskevés, hidrogénnel autózni tehát komoly megfontoltságot és áldozatkészséget jelent. Éppen ezért a Hyundai térítésmentesen biztosítja az üzemanyagot az ügyfeleknek – mégpedig korlátozások nélkül. 
Még ezt sem találta elégnek a Hyundai, és zászlóshajóhoz méltó ügyfélszolgálatot biztosít a Tucsonhoz: akárcsak az Equus luxusszedán vásárlóinak, az üzemanyagcellás szabadidőjármű tulajdonosainak is házhoz jön a szerviz: meghibásodás vagy időszakos átvizsgálás esetén elkanyarodik hozzájuk egy csereautóval a kereskedő munkatársa, elviszi a szervizbe a járgányt, majd a munka végeztével visszahozza azt. 
Amint egyébként kiépül egy tisztességes töltőhálózat, és nem lesz röghöz kötve a felhasználó, ezen ajándékok nélkül is kifejezetten jó ajánlat lesz a hidrogén üzemű autó (feltéve, hogy árát továbbra is támogatja a Hyundai): egy feltöltéssel közel 500 kilométert képes megtenni, a mozgó alkatrészek csekély száma miatt kifejezetten megbízható, a villanymotor vezetéstechnikailag remek szerkezet, ráadásul az FCEV technológia az elektromos autók legnagyobb rákfenéjét: az akkumulátorok használatához köthető vacak hidegindítási képességet, illetve lassú feltöltést is megoldja. Egy tankolás mindössze tíz percig tart.
Az üzemanyag-cella működéséről itt olvashatsz részletesen.