Ingyen üzemanyag jár a hidrogén-autóhoz

Jövőre kiskereskedelmi forgalomban a Hyundai Tucson FCEV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 15.45

A Hyundai 2014-ben megkezdi üzemanyagcellás szabadidőjárművének a forgalmazását az Egyesült Államokban. A bérleti díj nevetségesen alacsony, ráadásul a szervizelést és az üzemanyagot is magában foglalja.

Amerika, sőt, talán a világ leginkább ökoautó-barát régiójában, dél-Kaliforniában kezdi meg a szériagyártású Tucson FCEV (más piacokon Hyundai ix35 FCEV) értékesítését a Hyundai. A korábbi, közületekre és kiemelt partnerekre korlátozott lehetőségekkel szemben itt valódi piaci termékről lesz szó, amelyet hétköznapi fizetési feltételek mellett vehetnek igénybe. 

Az ügyfelek 2999 dolláros (660 000 Ft) induló részlettel, 3 éven át fizetendő, havi 499 dolláros (110 000 Ft) törlesztéssel juthatnak hozzá az autóhoz – a hyundaiusa.com oldalon található hitelkalkulátor tanúsága szerint egy normál hajtásláncú, csúcskivitelű, minden elérhető extrával felszerelt Tucson azonos feltételek mellett havi 544 dolláros (120 000 Ft) törlesztést visz. 
Nem csak ezért tűnik kiváló ajánlatnak (amelyen nyilvánvalóan gigantikus összegeket veszít a Hyundai) a hidrogén üzemű Tucson, hanem azért is, mert ingyen tankolható. 
Ma ugyanis még Kaliforniában sem épült ki megbízható H2-töltő hálózat: az állam környezetvédelmi hivatalának szeptemberi adatai szerint az egész államban 13 kísérleti és 9 nyilvános kút létezik; a következő években további 18 darabra lehet számítani. Még ez is édeskevés, hidrogénnel autózni tehát komoly megfontoltságot és áldozatkészséget jelent. Éppen ezért a Hyundai térítésmentesen biztosítja az üzemanyagot az ügyfeleknek – mégpedig korlátozások nélkül. 
Még ezt sem találta elégnek a Hyundai, és zászlóshajóhoz méltó ügyfélszolgálatot biztosít a Tucsonhoz: akárcsak az Equus luxusszedán vásárlóinak, az üzemanyagcellás szabadidőjármű tulajdonosainak is házhoz jön a szerviz: meghibásodás vagy időszakos átvizsgálás esetén elkanyarodik hozzájuk egy csereautóval a kereskedő munkatársa, elviszi a szervizbe a járgányt, majd a munka végeztével visszahozza azt. 
Amint egyébként kiépül egy tisztességes töltőhálózat, és nem lesz röghöz kötve a felhasználó, ezen ajándékok nélkül is kifejezetten jó ajánlat lesz a hidrogén üzemű autó (feltéve, hogy árát továbbra is támogatja a Hyundai): egy feltöltéssel közel 500 kilométert képes megtenni, a mozgó alkatrészek csekély száma miatt kifejezetten megbízható, a villanymotor vezetéstechnikailag remek szerkezet, ráadásul az FCEV technológia az elektromos autók legnagyobb rákfenéjét: az akkumulátorok használatához köthető vacak hidegindítási képességet, illetve lassú feltöltést is megoldja. Egy tankolás mindössze tíz percig tart.
Az üzemanyag-cella működéséről itt olvashatsz részletesen.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.