232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta

Ford Fiesta ST Loder1899

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 07.45

Akinek nem lenne elég a gyárilag is igen csak fürge Fiesta ST, annak most itt a több, mint 50 lóerővel erősebb változat.

A Ford Fiesta ST nem esik túlzásba. Figyelemfelhívó versenycsíkokat, vagy ordító kipufogót hiába keresünk, az utca népe csak egy mezei kisautót lát, semmi többet. Azonban a tapasztalt, lelkes autófigyelők könnyen kiszúrhatják az ST egyedi vonásait, ami megkülönbözteti a sima Fiestától: a méhsejt-mintás hűtőrácsot, az átrajzolt ködlámpafészket, vagy a kamu diffúzorral körített, dupla kipufogóvéget. Ha pedig tovább kutakodunk gyorsan rájöhetünk, hogy a karosszéria 1,5 centiméterrel alacsonyabb, kapott egy diszkrét hátsó szárnyat, és 17 colos felnik feszítenek alatta. 
Motorháza a Ford Focusból származó 1,6 literes, 182 lóerős, 240 Nm (koppanásig nyomott gáznál ideiglenesen növelt turbónyomással 290 Nm) nyomatékot termelő Ecoboost motort rejt. Azonban akinek mindez nem lenne elég, és jobban vágyik az adrenalinra, mint akit megcsípett egy mérges darázs, azoknak jár a kedvébe a Loder1899. 
A német vállalat az egyik legrégebbi tuningcég Európában, 1899-ben alapították. Elsősorban Ford, Land Rover, Jaguar és Aston Martin optikai, és motortuninggal, továbbá klasszikus autók restaurálásával foglalkoznak. Ők vették kezelésbe a 2013-as Fiestát, ami 51 lóerővel és 95 Nm nyomatékkal lett erősebb, mint a gyári ST. 
Az autóba új intercooler került – ami hatékonyabban hűti le a motorba érkező levegőt -, teljesen új kipufogórendszert szereltek alá, és a motorvezérlésen is változtattak. Ezeknek köszönhetően 232 lóerőre növekedett a teljesítmény, nyomatéka pedig 240-ről, 335 Nm-re nőtt. Végsebességet is sikerült feljebb tornászni 15 km/órával, ami azt jelenti, hogy akár 235 kilométer/órával is képes repeszteni a Fiesta. A százas tempót pedig mindössze 6,5 másodperc alatt éri el. 
A fékek méretét is növelték, hogy a megállás se legyen probléma. Külsőre ez az autó sem különbözik túlságosan a hétköznapi Fiestától, minimálisan módosított lökhárítókat és küszöböket kapott, az ST-ből pedig megtartották a hátsó kamu diffúzort. Ezzel a Ford Fiestával bizony komoly meglepetést okozhatunk, mikor zöldre vált a lámpa. 
A gyárilag tuningolt 215 lóerős Fiesta ST-ről, és a 275 lóerős Focus ST-ről itt olvashattok.

Szavazás

Neked bejön az erősebb Fiesta ST?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.