Porschét reggelizik a turbós MX-5

160 helyett 270 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 10.00

Soha nem kellett nagy teljesítmény ahhoz, hogy a tökéletesen kiegyensúlyozott Mazda MX-5 mosolyt csaljon utasai arcára. De vajon pokoli vagy mennyei élményt nyújt-e az autó, ha brutális turbómotort műtenek az orrába?

Mindössze száz példányban készül a Mazda MX-5 GT270, egy brit tuningstúdió legújabb alkotása. A név minden lényegeset elmond az autóról: az átépítés szíve a 270 lóerős turbómotor, amelyből aztán minden további paraméter következik. Az 1190 kilós autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét elektronika korlátozza 240 km/órára. 

Az eredeti, kétliteres motort nem csupán feltöltéssel készítették fel a tűzijátékra: lecserélték a leömlőt, új kuplungot szereltek be, és a motorvezérlésbe olyan fontos, új funkciókat építettek be, mint a rajtautomatika (3800/percnél megálló fordulatszámmal), a visszaváltáskori automatikus gázfröccs (3500/perc fölött), vagy a gázelvétel nélküli sebességváltás lehetősége (40%-os gáz fölött). 
Utóbbi lehetőségeket egy négyállású motorvezérlés-választó kapcsoló második fokozatában kínálja a Mazda. Az első állás a nagy sebességű, a harmadik a takarékosabb hétköznapi autózást szolgálja (előbbi 98, utóbbi 95 oktánszámú üzemanyagra szakosodva), míg a bajuszkapcsolóval állítható, negyedik fokozatot akkor ajánlja a fejlesztő, ha átmenetileg más fogja vezetni az autót (pl. parkolószolga); ilyenkor 3500/percnél minden fokozatban leszabályoz a motor. 

Szavazás

Kis tömeg, nagy teljesítmény - jó lesz ez így?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha mindezt valaki túl soknak találja – nos, akkor így járt, a BBR stúdió nem foglalkozik nyavalygókkal. Sőt, örüljön neki, hogy a cég nem aknázta ki teljesen a komplett motortuningban rejlő lehetőségeket: a számítások szerint ezzel a Garrett turbófeltöltővel akár 360 lóerő fölé is növelhették volna a teljesítményt. 
Ha ezek után viszont a 270 lovat kevesellnéd, eláruljuk: a külön megrendelhető, versenypályára szánt sportkipufogó-rendszer további bő 10 százaléknyi teljesítményt (kb. 305 LE) csalogat elő a motorból. 
A BBR Mazda MX-5 GT270 természetesen ültetett futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel is felszerelhető. Ezek egyike sincs benne a nem egészen 30 ezer fontos (10,7 millió Ft) vételárban, ami mindössze másfélszer több, mint a kisebb motoros, kevesebb mint fele ilyen erős alapmodell (angliai) költsége. Hiába, a jó ár-érték arány legendája a tuningolókat is kötelezi.

Kékkel a 160 lóerős gyári állapotú motor teljesítmény- és nyomatékgörbéje, pirossal ugyanaz a blokk BBR tuning után

A BBR egyébként annak idején az eredeti, első generációs, bukólámpás modellhez is kínált turbókitet. Az 1,6 literes motort akkor 150 lóerőre húzták fel. Három éve aztán, a modell évfordulóján ismét elővették az első szériát: ezúttal eszement 220 lóerőt csiholtak elő az apró motorból, ami a 940 kilós menetkész tömeg fényében elképesztő mókát ígért.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.