Porschét reggelizik a turbós MX-5

160 helyett 270 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 10.00

Soha nem kellett nagy teljesítmény ahhoz, hogy a tökéletesen kiegyensúlyozott Mazda MX-5 mosolyt csaljon utasai arcára. De vajon pokoli vagy mennyei élményt nyújt-e az autó, ha brutális turbómotort műtenek az orrába?

Mindössze száz példányban készül a Mazda MX-5 GT270, egy brit tuningstúdió legújabb alkotása. A név minden lényegeset elmond az autóról: az átépítés szíve a 270 lóerős turbómotor, amelyből aztán minden további paraméter következik. Az 1190 kilós autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét elektronika korlátozza 240 km/órára. 

Az eredeti, kétliteres motort nem csupán feltöltéssel készítették fel a tűzijátékra: lecserélték a leömlőt, új kuplungot szereltek be, és a motorvezérlésbe olyan fontos, új funkciókat építettek be, mint a rajtautomatika (3800/percnél megálló fordulatszámmal), a visszaváltáskori automatikus gázfröccs (3500/perc fölött), vagy a gázelvétel nélküli sebességváltás lehetősége (40%-os gáz fölött). 
Utóbbi lehetőségeket egy négyállású motorvezérlés-választó kapcsoló második fokozatában kínálja a Mazda. Az első állás a nagy sebességű, a harmadik a takarékosabb hétköznapi autózást szolgálja (előbbi 98, utóbbi 95 oktánszámú üzemanyagra szakosodva), míg a bajuszkapcsolóval állítható, negyedik fokozatot akkor ajánlja a fejlesztő, ha átmenetileg más fogja vezetni az autót (pl. parkolószolga); ilyenkor 3500/percnél minden fokozatban leszabályoz a motor. 

Szavazás

Kis tömeg, nagy teljesítmény - jó lesz ez így?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha mindezt valaki túl soknak találja – nos, akkor így járt, a BBR stúdió nem foglalkozik nyavalygókkal. Sőt, örüljön neki, hogy a cég nem aknázta ki teljesen a komplett motortuningban rejlő lehetőségeket: a számítások szerint ezzel a Garrett turbófeltöltővel akár 360 lóerő fölé is növelhették volna a teljesítményt. 
Ha ezek után viszont a 270 lovat kevesellnéd, eláruljuk: a külön megrendelhető, versenypályára szánt sportkipufogó-rendszer további bő 10 százaléknyi teljesítményt (kb. 305 LE) csalogat elő a motorból. 
A BBR Mazda MX-5 GT270 természetesen ültetett futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel is felszerelhető. Ezek egyike sincs benne a nem egészen 30 ezer fontos (10,7 millió Ft) vételárban, ami mindössze másfélszer több, mint a kisebb motoros, kevesebb mint fele ilyen erős alapmodell (angliai) költsége. Hiába, a jó ár-érték arány legendája a tuningolókat is kötelezi.

Kékkel a 160 lóerős gyári állapotú motor teljesítmény- és nyomatékgörbéje, pirossal ugyanaz a blokk BBR tuning után

A BBR egyébként annak idején az eredeti, első generációs, bukólámpás modellhez is kínált turbókitet. Az 1,6 literes motort akkor 150 lóerőre húzták fel. Három éve aztán, a modell évfordulóján ismét elővették az első szériát: ezúttal eszement 220 lóerőt csiholtak elő az apró motorból, ami a 940 kilós menetkész tömeg fényében elképesztő mókát ígért.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.