Porschét reggelizik a turbós MX-5

160 helyett 270 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 10.00

Soha nem kellett nagy teljesítmény ahhoz, hogy a tökéletesen kiegyensúlyozott Mazda MX-5 mosolyt csaljon utasai arcára. De vajon pokoli vagy mennyei élményt nyújt-e az autó, ha brutális turbómotort műtenek az orrába?

Mindössze száz példányban készül a Mazda MX-5 GT270, egy brit tuningstúdió legújabb alkotása. A név minden lényegeset elmond az autóról: az átépítés szíve a 270 lóerős turbómotor, amelyből aztán minden további paraméter következik. Az 1190 kilós autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét elektronika korlátozza 240 km/órára. 

Az eredeti, kétliteres motort nem csupán feltöltéssel készítették fel a tűzijátékra: lecserélték a leömlőt, új kuplungot szereltek be, és a motorvezérlésbe olyan fontos, új funkciókat építettek be, mint a rajtautomatika (3800/percnél megálló fordulatszámmal), a visszaváltáskori automatikus gázfröccs (3500/perc fölött), vagy a gázelvétel nélküli sebességváltás lehetősége (40%-os gáz fölött). 
Utóbbi lehetőségeket egy négyállású motorvezérlés-választó kapcsoló második fokozatában kínálja a Mazda. Az első állás a nagy sebességű, a harmadik a takarékosabb hétköznapi autózást szolgálja (előbbi 98, utóbbi 95 oktánszámú üzemanyagra szakosodva), míg a bajuszkapcsolóval állítható, negyedik fokozatot akkor ajánlja a fejlesztő, ha átmenetileg más fogja vezetni az autót (pl. parkolószolga); ilyenkor 3500/percnél minden fokozatban leszabályoz a motor. 

Szavazás

Kis tömeg, nagy teljesítmény - jó lesz ez így?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha mindezt valaki túl soknak találja – nos, akkor így járt, a BBR stúdió nem foglalkozik nyavalygókkal. Sőt, örüljön neki, hogy a cég nem aknázta ki teljesen a komplett motortuningban rejlő lehetőségeket: a számítások szerint ezzel a Garrett turbófeltöltővel akár 360 lóerő fölé is növelhették volna a teljesítményt. 
Ha ezek után viszont a 270 lovat kevesellnéd, eláruljuk: a külön megrendelhető, versenypályára szánt sportkipufogó-rendszer további bő 10 százaléknyi teljesítményt (kb. 305 LE) csalogat elő a motorból. 
A BBR Mazda MX-5 GT270 természetesen ültetett futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel is felszerelhető. Ezek egyike sincs benne a nem egészen 30 ezer fontos (10,7 millió Ft) vételárban, ami mindössze másfélszer több, mint a kisebb motoros, kevesebb mint fele ilyen erős alapmodell (angliai) költsége. Hiába, a jó ár-érték arány legendája a tuningolókat is kötelezi.

Kékkel a 160 lóerős gyári állapotú motor teljesítmény- és nyomatékgörbéje, pirossal ugyanaz a blokk BBR tuning után

A BBR egyébként annak idején az eredeti, első generációs, bukólámpás modellhez is kínált turbókitet. Az 1,6 literes motort akkor 150 lóerőre húzták fel. Három éve aztán, a modell évfordulóján ismét elővették az első szériát: ezúttal eszement 220 lóerőt csiholtak elő az apró motorból, ami a 940 kilós menetkész tömeg fényében elképesztő mókát ígért.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.