Jönnek a véresszájú Volvók!

Szériagyártásban az S60 és V60 Polestar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 14.00

Öt másodperc sem kell a Volvo középkategóriás sportmodelljeinek, hogy elérjék a százas tempót. A paraméterek régről ismertek, most a piacon hozott újdonságot a Polestar-széria.

Áprilisban már megírtuk, hogy a Volvo Ausztráliában száz darabos szériában forgalomba bocsátja a túraautó-világbajnokságon szerzett tapasztalatok felhasználásával megépített, lehengerlő adottságokkal rendelkező S60 Polestar modellt, “hogy felmérjék a piac reakcióját.” 

Úgy tűnik, a közönségnek tetszett az autó, mert a svédek most bejelentették: jövőre szerte a világon elérhetővé teszik az irgalmatlan sportkocsit – kombi kivitelben is. Utóbbi létezése a márka hagyományai miatt fontos: annak idején a brit túraautó-bajnokságban puttonyos 850-esek küzdöttek a kupáért. 
A Volvo elvileg inkább villámgyors család GT-nek, mint kiélezett versenyautónak szánta a Polestar modelleket, noha ennek ellentmondani látszik, hogy a rugókat 80 százalékkal (!) keményebb darabokra, a lengéscsillapítókat állítható Öhlins egységekre cserélték, a hatdugattyús Brembo nyergek ölelésében elöl 371, hátul 302 mm-es, belső hűtésű féktárcsák forognak. A karosszériát számtalan ponton módosították csekély mértékben: elöl aerodinamikai kötény, hátul szárny és diffúzor segít elsimítani az örvényeket a karosszéria körül; illetve csökkenteni a felhajtóerőt. 
Maga a motor a Volvo jól ismert, soros hathengeres T6 turbómotorja, amely kettős megfúvású feltöltőjével és köztes töltőlevegő-hűtőjével (mindkettő új a nagyszériás modellhez képest) 350 lóerőt és 500 Nm nyomatékot állít elő, a gázcsere gyerekkar-vastagságú rozsdamentes acél kipufogón keresztül zajlik. 

C30 Polestar Concept, S60 Polestar Concept, valamint ihletadóik és leszármazottaik a flaszteron

A Volvo sportpartnere, a Polestar által kifejlesztett Haldex összkerékhajtással, az áthangolt, kormányról kapcsolható sebességváltóval és a módosított ESP-vel 4,9 másodpercig tart csupán, amíg a nehéz autók (S60 Polestar: 1752 kg, V60 Polestar: 1822 kg) elérik a százas tempót. 200-ig 17,7 másodperc telik el, a száguldás 250 km/óránál kötelezően véget ér. 
A jövő júniustól forgalmazott Polestar modellek belső terében kék kormányt, ülést és egyéb alkatrészeket találunk, funkcionális különbségek nem jellemzők.

Kommentek

  • menőmanó

    Tetszik, de a tömegük elég sokkoló.

  • v_gabe

    menőmanó: egy BMW se sokkal könnyebb.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.