Tekse Kálmán az Arval ügyvezető igazgatója, egyben a Lízingszövetség flottabizottságának vezetője

Tekse Kálmán az Arval ügyvezető igazgatója, egyben a Lízingszövetség flottabizottságának vezetője


Idén Tekse Kálmán, az Arval Magyarország Járműparkkezelő Kft. ügyvezetője, a Magyar Lízingszövetség alelnöke, egyben az érdekképviselet flottabizottságának vezetője vehette át a “Deloitte – Az év lízingszakembere” díjat. A címmel a Lízingszövetség a lízingszakma területén nyújtott kimagasló személyes teljesítményeket ismeri el. Tekse Kálmánra elsősorban azért esett a választás, mert igen sokat tett az operatív lízing elterjedéséért. Eddig a sajtóközlemény az esetről. Effajta elismerésekről ritkán írunk, mert ezek célja időnként semmi más, mint újabb serleggel megörvendeztetni az érintett partnert/hirdetőt. De úgy hisszük, hogy a díj ezúttal jó helyre került.

Tekse Kálmánnal először a Kia Optima bemutatóján találkoztunk, ahol kiváló franciatudásával segített az asztaltársaságnak eligazodni a gratinírozott aranydurbincsok és konfitált szuflék világában. Az új típusok esélyeit udvarias formában, de sebészi pontossággal képes megjósolni, hogy van-e értelme flottaautóként foglalkozni egy kocsival vagy az importőr illúziót kerget.

Kilencedik éve az Arval élén

Alapelve, hogy a flottakezelést profitra játsszák, nem darabszámra, amit a külföldi tulajdonos nyilvánvalóan értékel. Tekse Kálmán majdnem kilenc éve áll az Arval Magyarország élén, a vállalat a válság ellenére nyereséges tudott maradni és tavaly a legjobb ügyfél-elégedettségi eredményt produkálta az Arval-leányvállalatok között.

Tudomásunk szerint az Arval az egyetlen flottakezelő hazánkban, amelynek sikerült egy állami szereplőt meggyőznie a Suzuki-park ésszerűségéről. A flottát a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal bérli

A magyar piac és a gépjármű-közbeszerzések ismerőjeként tőle is sokat tanultunk a legalábbis gyanús ügyletekhez bevetett trükkökről, a műszaki leírásban elrejthető versenykorlátozó kritériumokról. A téma kapcsán többen is rendkívül értékes információkkal segítettek, de a visszásságokról írva ő volt az egyetlen, aki névvel vállalta nyilatkozatát.

Lazább esetekben is szoktunk hozzá fordulni. Lencsés Csaba kollégám őt kérdezte meg a Superb tesztje kapcsán, hogy a kolosszális lábtér segít-e az autónak. Tanulságos volt hallani, hogy a Škoda beszerzésében semmilyen szerepet nem játszik a hátsó lábtér mérete, az autó egyetlen igazán kiemelkedő tulajdonsága. Mivel vezetői autónak választják, a hátsó ülés kényelme nem döntő szempont, a kocsi kora viszont ellene szól. Tekse Kálmánnak ezúton is gratulálunk az elismeréshez!