Összeollózott ferdehátú a Fiattól

Kínában mutatkozott be a Fiat Ottimo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 16.00

A XI. Kantoni Autószalont választotta globális újdonsága világpremierjének helyszínéül a Fiat. Az Ottimo az olasz márka második kínai gyártású modellje.

Elég bonyolult a kör, de azért megrajzoljuk: adott volt a 2010-es Alfa Romeo Giulietta, amiből a Fiat társvállalata, a Chrysler tavaly elkészítette a lépcsőshátú Dodge Dartot. Ugyanez a modell Kínában Fiat Viaggioként került piacra, most pedig itt az Ottimo, a Viaggio/Dart ferdehátú változata, azaz az Alfa Romeo Giulietta kínai kiadása. 

Ha nem is reklámozza, különösképpen nem is titkolja az Ottimo patinás génjeit a Fiat: lám, az autó hátfala szinte tökéletesen másolja az Alfa Romeo középkategóriás modelljét, még annak furmányos ajtónyitó háromszögét is megőrizte – igaz, üvegbetéttel váltotta ki, a kilincset pedig a tradicionális helyre költöztette. 
Miközben Kína továbbra is konzervatív piac, ahol a nagy hátsó lábterű, lépcsőshátú autókat lehet a legjobban eladni, a fiatalok itt is szeretnek dafke mások lenni, mint szüleik, ezért ők inkább a ferdehátúakban utaznak. Nekik szól az Ottimo, ami annyit tesz: ragyogó, tökéletes, a legjobb. 

Szavazás

Ha lehetne nálunk kapni, vennél kínai Fiatot?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A nyújtott tengelytáv divatjáról persze a progresszív kínai ifjúság sem szívesen mond le: az Ottimo vonatkozó adata 2708 mm, miközben a Giulietta 2634 mm-es értékét a Dodge Dart is csupán 2703 mm-re növelte. 
Lépcsős fara dacára közelebb áll tehát a Darthoz (nem véletlen, ld. Viaggio szedán), annyira, hogy még annak orrkialakítását is kölcsönvette
Mindez persze csak akkor zavaró, ha valaki tudja, saját magától lopott a Fiat-csoport, mert megjelenésében cseppet sem tűnik kevésbé összeszedettnek az autó, mint mondjuk a Fiat Linea. 
Az Ottimo vezetőállása, valamint motorkínálata megegyezik a Viaggióéval (előbbi a Dart hozománya), azaz 1,4 literes T-Jet benzines turbómotorokra számíthat a kínai ifjúság, 120 vagy 150 lóerővel, ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Az alapár várhatóan 100 000 jüan, azaz 3,6 millió forint lesz. 
A Fiat sajtóközleménye globális modellként emlegeti az Ottimát, érdekes lesz látni, hogy vajon tényleg eljut-e Kínán túlra a helyi gyártású modell.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.