Elég bonyolult a kör, de azért megrajzoljuk: adott volt a 2010-es Alfa Romeo Giulietta, amiből a Fiat társvállalata, a Chrysler tavaly elkészítette a lépcsőshátú Dodge Dartot. Ugyanez a modell Kínában Fiat Viaggioként került piacra, most pedig itt az Ottimo, a Viaggio/Dart ferdehátú változata, azaz az Alfa Romeo Giulietta kínai kiadása. 

Ha nem is reklámozza, különösképpen nem is titkolja az Ottimo patinás génjeit a Fiat: lám, az autó hátfala szinte tökéletesen másolja az Alfa Romeo középkategóriás modelljét, még annak furmányos ajtónyitó háromszögét is megőrizte – igaz, üvegbetéttel váltotta ki, a kilincset pedig a tradicionális helyre költöztette. 
Miközben Kína továbbra is konzervatív piac, ahol a nagy hátsó lábterű, lépcsőshátú autókat lehet a legjobban eladni, a fiatalok itt is szeretnek dafke mások lenni, mint szüleik, ezért ők inkább a ferdehátúakban utaznak. Nekik szól az Ottimo, ami annyit tesz: ragyogó, tökéletes, a legjobb. 

Ha lehetne nálunk kapni, vennél kínai Fiatot?

  • Ha elég olcsó és egyébként rendben van, miért is ne?54%
  • Úgyis minden Kínában készül már, miért pont itt finnyáskodjak?30%
  • Ugye ez most csak egy rossz vicc?17%

Ha lehetne nálunk kapni, vennél kínai Fiatot?


A nyújtott tengelytáv divatjáról persze a progresszív kínai ifjúság sem szívesen mond le: az Ottimo vonatkozó adata 2708 mm, miközben a Giulietta 2634 mm-es értékét a Dodge Dart is csupán 2703 mm-re növelte. 
Lépcsős fara dacára közelebb áll tehát a Darthoz (nem véletlen, ld. Viaggio szedán), annyira, hogy még annak orrkialakítását is kölcsönvette
Mindez persze csak akkor zavaró, ha valaki tudja, saját magától lopott a Fiat-csoport, mert megjelenésében cseppet sem tűnik kevésbé összeszedettnek az autó, mint mondjuk a Fiat Linea. 
Az Ottimo vezetőállása, valamint motorkínálata megegyezik a Viaggióéval (előbbi a Dart hozománya), azaz 1,4 literes T-Jet benzines turbómotorokra számíthat a kínai ifjúság, 120 vagy 150 lóerővel, ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Az alapár várhatóan 100 000 jüan, azaz 3,6 millió forint lesz. 
A Fiat sajtóközleménye globális modellként emlegeti az Ottimát, érdekes lesz látni, hogy vajon tényleg eljut-e Kínán túlra a helyi gyártású modell.