Összeollózott ferdehátú a Fiattól

Kínában mutatkozott be a Fiat Ottimo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 16.00

A XI. Kantoni Autószalont választotta globális újdonsága világpremierjének helyszínéül a Fiat. Az Ottimo az olasz márka második kínai gyártású modellje.

Elég bonyolult a kör, de azért megrajzoljuk: adott volt a 2010-es Alfa Romeo Giulietta, amiből a Fiat társvállalata, a Chrysler tavaly elkészítette a lépcsőshátú Dodge Dartot. Ugyanez a modell Kínában Fiat Viaggioként került piacra, most pedig itt az Ottimo, a Viaggio/Dart ferdehátú változata, azaz az Alfa Romeo Giulietta kínai kiadása. 

Ha nem is reklámozza, különösképpen nem is titkolja az Ottimo patinás génjeit a Fiat: lám, az autó hátfala szinte tökéletesen másolja az Alfa Romeo középkategóriás modelljét, még annak furmányos ajtónyitó háromszögét is megőrizte – igaz, üvegbetéttel váltotta ki, a kilincset pedig a tradicionális helyre költöztette. 
Miközben Kína továbbra is konzervatív piac, ahol a nagy hátsó lábterű, lépcsőshátú autókat lehet a legjobban eladni, a fiatalok itt is szeretnek dafke mások lenni, mint szüleik, ezért ők inkább a ferdehátúakban utaznak. Nekik szól az Ottimo, ami annyit tesz: ragyogó, tökéletes, a legjobb. 

Szavazás

Ha lehetne nálunk kapni, vennél kínai Fiatot?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A nyújtott tengelytáv divatjáról persze a progresszív kínai ifjúság sem szívesen mond le: az Ottimo vonatkozó adata 2708 mm, miközben a Giulietta 2634 mm-es értékét a Dodge Dart is csupán 2703 mm-re növelte. 
Lépcsős fara dacára közelebb áll tehát a Darthoz (nem véletlen, ld. Viaggio szedán), annyira, hogy még annak orrkialakítását is kölcsönvette
Mindez persze csak akkor zavaró, ha valaki tudja, saját magától lopott a Fiat-csoport, mert megjelenésében cseppet sem tűnik kevésbé összeszedettnek az autó, mint mondjuk a Fiat Linea. 
Az Ottimo vezetőállása, valamint motorkínálata megegyezik a Viaggióéval (előbbi a Dart hozománya), azaz 1,4 literes T-Jet benzines turbómotorokra számíthat a kínai ifjúság, 120 vagy 150 lóerővel, ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Az alapár várhatóan 100 000 jüan, azaz 3,6 millió forint lesz. 
A Fiat sajtóközleménye globális modellként emlegeti az Ottimát, érdekes lesz látni, hogy vajon tényleg eljut-e Kínán túlra a helyi gyártású modell.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.