Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 19.15

Olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akiknek a síelés eddig kimerült a hüttében való melegedésben.

Megérkezett az idei első hó, a keleti régiók kivételével szinte az egész ország területén hullott valamilyen formában a fagyos csapadékból. De ne hagyjuk magunkat pánikba ejteni, hiszen hó minden télen van, november végén azért már jócskán lehet rá számítani, cseppet sem meglepő a dolog. Ha idén összehangoltabb lesz országunk útjainak takarítása, és időben elkezdik majd a megelőző munkálatokat, nem lesz probléma.
Sajnos Magyarország nem síparadicsomairól híres, de azért nem vetjük meg ezt a sportot sem, ismerőseim közül is sokan járnak síelni a szomszédos országokba, úgy, ahogy teszik azt még rajtuk kívül jó páran hazánkból. Most pedig egy olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akik leginkább a pályák alján lévő hüttében melegednek és szürcsölik a forró puncsot.
Az ausztriai Mattro Mobility Revolutions megépítette a havon közlekedő elektromos szék-szörnyeteget, amit Ziesel (ürge) névre kereszteltek el. Az ürge két, egyenként 4,4 kW-os villanymotor segítségével szántja fel a havas tájakat, és 400 Nm nyomatékot képes kifejteni. Legnagyobb sebessége 35 kilométer/óra, ami hóban vagy sárban haladva nem rossz teljesítmény. A tervezők főként a sípályák körüli teendők elvégzésére szánják a Zieselt, de nem hinném, hogy nemet mondanának egy olyan vevőre, aki személyesen szeretné használni a gumitalpas széket.
A pilótát négypontos biztonsági öv tartja a helyén, ha pedig netán borulásra kerülne a sor, a fej felett húzódó vázszerkezet megvédi a sofőrt a sérülésektől. Az irányváltásért a jobb kartámasz végén lévő apró botkormány a felelős, akkumulátora pedig teljes feltöltéssel nagyjából 4-6 óra üzemidőt bír, de ez függ a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és attól is, hogy mennyire akarunk gyorsan haladni. 
A havon vagy egyéb terepen gurulni képes főnöki karosszék 245 kilogrammot nyom, így ha bukfencezünk vele, nem árt ha van a közelben valaki, aki tud segíteni felállítani a szerkezetet. Magassága 154 centi, szélessége 120 centiméter, hossza pedig 132 centi. Hivatalos információt nem találtam az árával kapcsolatban, de egyes források szerint, akár 6,5 millió forintot is kicsengethetünk érte. Ahogy megannyi luxuskütyü, ez sem a hétköznapi ember számra készül, hiszen ennyi pénzből sok évnyi téli és nyári vakációra is futná.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.