Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 19.15

Olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akiknek a síelés eddig kimerült a hüttében való melegedésben.

Megérkezett az idei első hó, a keleti régiók kivételével szinte az egész ország területén hullott valamilyen formában a fagyos csapadékból. De ne hagyjuk magunkat pánikba ejteni, hiszen hó minden télen van, november végén azért már jócskán lehet rá számítani, cseppet sem meglepő a dolog. Ha idén összehangoltabb lesz országunk útjainak takarítása, és időben elkezdik majd a megelőző munkálatokat, nem lesz probléma.
Sajnos Magyarország nem síparadicsomairól híres, de azért nem vetjük meg ezt a sportot sem, ismerőseim közül is sokan járnak síelni a szomszédos országokba, úgy, ahogy teszik azt még rajtuk kívül jó páran hazánkból. Most pedig egy olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akik leginkább a pályák alján lévő hüttében melegednek és szürcsölik a forró puncsot.
Az ausztriai Mattro Mobility Revolutions megépítette a havon közlekedő elektromos szék-szörnyeteget, amit Ziesel (ürge) névre kereszteltek el. Az ürge két, egyenként 4,4 kW-os villanymotor segítségével szántja fel a havas tájakat, és 400 Nm nyomatékot képes kifejteni. Legnagyobb sebessége 35 kilométer/óra, ami hóban vagy sárban haladva nem rossz teljesítmény. A tervezők főként a sípályák körüli teendők elvégzésére szánják a Zieselt, de nem hinném, hogy nemet mondanának egy olyan vevőre, aki személyesen szeretné használni a gumitalpas széket.
A pilótát négypontos biztonsági öv tartja a helyén, ha pedig netán borulásra kerülne a sor, a fej felett húzódó vázszerkezet megvédi a sofőrt a sérülésektől. Az irányváltásért a jobb kartámasz végén lévő apró botkormány a felelős, akkumulátora pedig teljes feltöltéssel nagyjából 4-6 óra üzemidőt bír, de ez függ a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és attól is, hogy mennyire akarunk gyorsan haladni. 
A havon vagy egyéb terepen gurulni képes főnöki karosszék 245 kilogrammot nyom, így ha bukfencezünk vele, nem árt ha van a közelben valaki, aki tud segíteni felállítani a szerkezetet. Magassága 154 centi, szélessége 120 centiméter, hossza pedig 132 centi. Hivatalos információt nem találtam az árával kapcsolatban, de egyes források szerint, akár 6,5 millió forintot is kicsengethetünk érte. Ahogy megannyi luxuskütyü, ez sem a hétköznapi ember számra készül, hiszen ennyi pénzből sok évnyi téli és nyári vakációra is futná.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.