Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 19.15

Olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akiknek a síelés eddig kimerült a hüttében való melegedésben.

Megérkezett az idei első hó, a keleti régiók kivételével szinte az egész ország területén hullott valamilyen formában a fagyos csapadékból. De ne hagyjuk magunkat pánikba ejteni, hiszen hó minden télen van, november végén azért már jócskán lehet rá számítani, cseppet sem meglepő a dolog. Ha idén összehangoltabb lesz országunk útjainak takarítása, és időben elkezdik majd a megelőző munkálatokat, nem lesz probléma.
Sajnos Magyarország nem síparadicsomairól híres, de azért nem vetjük meg ezt a sportot sem, ismerőseim közül is sokan járnak síelni a szomszédos országokba, úgy, ahogy teszik azt még rajtuk kívül jó páran hazánkból. Most pedig egy olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akik leginkább a pályák alján lévő hüttében melegednek és szürcsölik a forró puncsot.
Az ausztriai Mattro Mobility Revolutions megépítette a havon közlekedő elektromos szék-szörnyeteget, amit Ziesel (ürge) névre kereszteltek el. Az ürge két, egyenként 4,4 kW-os villanymotor segítségével szántja fel a havas tájakat, és 400 Nm nyomatékot képes kifejteni. Legnagyobb sebessége 35 kilométer/óra, ami hóban vagy sárban haladva nem rossz teljesítmény. A tervezők főként a sípályák körüli teendők elvégzésére szánják a Zieselt, de nem hinném, hogy nemet mondanának egy olyan vevőre, aki személyesen szeretné használni a gumitalpas széket.
A pilótát négypontos biztonsági öv tartja a helyén, ha pedig netán borulásra kerülne a sor, a fej felett húzódó vázszerkezet megvédi a sofőrt a sérülésektől. Az irányváltásért a jobb kartámasz végén lévő apró botkormány a felelős, akkumulátora pedig teljes feltöltéssel nagyjából 4-6 óra üzemidőt bír, de ez függ a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és attól is, hogy mennyire akarunk gyorsan haladni. 
A havon vagy egyéb terepen gurulni képes főnöki karosszék 245 kilogrammot nyom, így ha bukfencezünk vele, nem árt ha van a közelben valaki, aki tud segíteni felállítani a szerkezetet. Magassága 154 centi, szélessége 120 centiméter, hossza pedig 132 centi. Hivatalos információt nem találtam az árával kapcsolatban, de egyes források szerint, akár 6,5 millió forintot is kicsengethetünk érte. Ahogy megannyi luxuskütyü, ez sem a hétköznapi ember számra készül, hiszen ennyi pénzből sok évnyi téli és nyári vakációra is futná.

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.