Egyterű, sok jó embernek

Törpemotoros hibridekkel erősít a Mitsubishi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 17.00

Nem egészen 4,4 méteres hosszával a Mitsubishi Concept AR igazán nem nevezhető hatalmasnak. Ehhez képest három üléssor fér el benne – igaz, csomagtartó nem igazán van.

Miután délelőtt bemutattuk a Mitsubishi konnektoros hibrid hajtáslánccal szerelt életmódautóját, most itt az ideje, hogy ránézzünk a hasonló motorral, de hagyományos hibrid konfigurációban kínált, tágas utazógépre. 

Formavilágát tekintve az XR leegyszerűsített változatának tűnik az AR – ugyanúgy tagolják karosszériáját a ferdén meghúzott törésvonalak, de a játékosság helyett a célszerűség dominál a szögletes test kialakításában. Az autó stílusát és funkcióját egyaránt meghatározzák a sarkakba kitolt kerekek: így nincs túlnyúlás, tehát sem jelentős méretű motor, sem terebélyes csomag nem fér az autóba. 
Egyterű, sok jó embernek 1
Utóbbival lehetnek gondok (bár a hátsó üléssort elcsomagolva végső soron megpakolható a kocsi), előbbire viszont frappáns megoldást talált ki a Mitsubishi: a 100 lóerős, 1,1 literes, háromhengeres turbómotor kellő dinamikával mozgatja a minden lehetséges ponton könnyített, bár konkrét tömegadatait tekintve titokzatoskodó járművet. 
Az AR hibrid rendszere jóval egyszerűbb, mint az XR-é: generátorként és indítómotorként szolgál, no meg elinduláskor besegít a gyorsításba a villanymotor. A japán norma szerinti átlagfogyasztást így is négy liter köré teszi a Mitsubishi. 
A modell utasszórakoztató megoldásai között a hatalmas üvegtető, valamint a falból kihajtható, középkonzolként tologatható érintőképernyős kommunikációs felületek követelnek figyelmet. Maga a vezetői környezet ugyanazt a szélvédő tövébe, illetve a kormány mögé rendezett, kettős koncepciót követi, mint az XR. 
Az AR, akárcsak vagányabb rokona, az e-Assist aktív biztonsági csomag demonstrátoraként is szolgá. A rendszer ráfutásgátló robotféket, holttérfigyelő kamerát, önműködő vakításgátló funkcióval felvértezett távfényt, a jármű akaratlan elindulását letiltó berendezést, sávelhagyó, valamint távolságtartó funkciókat tömörít magában.

Kommentek

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.