Egyterű, sok jó embernek

Törpemotoros hibridekkel erősít a Mitsubishi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 17.00

Nem egészen 4,4 méteres hosszával a Mitsubishi Concept AR igazán nem nevezhető hatalmasnak. Ehhez képest három üléssor fér el benne – igaz, csomagtartó nem igazán van.

Miután délelőtt bemutattuk a Mitsubishi konnektoros hibrid hajtáslánccal szerelt életmódautóját, most itt az ideje, hogy ránézzünk a hasonló motorral, de hagyományos hibrid konfigurációban kínált, tágas utazógépre. 

Formavilágát tekintve az XR leegyszerűsített változatának tűnik az AR – ugyanúgy tagolják karosszériáját a ferdén meghúzott törésvonalak, de a játékosság helyett a célszerűség dominál a szögletes test kialakításában. Az autó stílusát és funkcióját egyaránt meghatározzák a sarkakba kitolt kerekek: így nincs túlnyúlás, tehát sem jelentős méretű motor, sem terebélyes csomag nem fér az autóba. 
Egyterű, sok jó embernek 1
Utóbbival lehetnek gondok (bár a hátsó üléssort elcsomagolva végső soron megpakolható a kocsi), előbbire viszont frappáns megoldást talált ki a Mitsubishi: a 100 lóerős, 1,1 literes, háromhengeres turbómotor kellő dinamikával mozgatja a minden lehetséges ponton könnyített, bár konkrét tömegadatait tekintve titokzatoskodó járművet. 
Az AR hibrid rendszere jóval egyszerűbb, mint az XR-é: generátorként és indítómotorként szolgál, no meg elinduláskor besegít a gyorsításba a villanymotor. A japán norma szerinti átlagfogyasztást így is négy liter köré teszi a Mitsubishi. 
A modell utasszórakoztató megoldásai között a hatalmas üvegtető, valamint a falból kihajtható, középkonzolként tologatható érintőképernyős kommunikációs felületek követelnek figyelmet. Maga a vezetői környezet ugyanazt a szélvédő tövébe, illetve a kormány mögé rendezett, kettős koncepciót követi, mint az XR. 
Az AR, akárcsak vagányabb rokona, az e-Assist aktív biztonsági csomag demonstrátoraként is szolgá. A rendszer ráfutásgátló robotféket, holttérfigyelő kamerát, önműködő vakításgátló funkcióval felvértezett távfényt, a jármű akaratlan elindulását letiltó berendezést, sávelhagyó, valamint távolságtartó funkciókat tömörít magában.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.