Négy- vagy hatdugattyús nyergekkel szerelt, brutális fékek is rendelhetők

Négy- vagy hatdugattyús nyergekkel szerelt, brutális fékek is rendelhetők

Mintegy ezer euróért külön is megvásárolható a nagyteljesítményű olajhűtő.

Mintegy ezer euróért külön is megvásárolható a nagyteljesítményű olajhűtő.


Alig két hónapja, hogy a Volkswagen szalonjaiba megérkezett a Polo R WRC tanulmányok nyomán elkészült, limitált példányszámú szériamodell, a B&B tuningműhely máris elkészítette annak feltupírozott változatát. Az eredetileg 220 lóerős, 350 Nm nyomatékú motor négy lépcsőben izmosítható tovább; a csúcskivitel 362 lóerőt és 510 Newtonmétert tud. 

Ezzel már a szupersportkocsik klubjának ajtaján kopogtat a kicsi városi jószág: a gyári állapotú, 220 lóerős modell 6,4 másodperces gyorsulása helyett 5,2 szekundum alatt éri el a százas tempót, a végsebesség 243 km/óráról 270-ra emelkedik! Az átdolgozott modell álló helyzetből 17,1 másodperc alatt gyorsul 200 km/órára (24,2 mp helyett). 
Ha valaki sokallná akár ezeket a menetteljesítményeket, akár a nagynyomású benzinszivattyúból, módosított szívócsőből, sportkipufogóból, nagy teljesítményű intercoolerből, egyedi olajhűtőből, valamint módosított motorvezérlésből álló csomag igen borsos, 7950 eurós (2,4 millió Ft) árát, három köztes tuningszintet is választhat: a 280 LE / 420 Nm alapcsomag 1198 euróba (360 000 Ft), a 310 lóerős, 450 Nm nyomatékú változatért 1498 eurót (450 000 Ft) két a cég, a komolyabb beavatkozásokkal járó, harmadik szint (326 LE / 475 Nm) ára 2995 euro (900 000 Ft). 
Bármelyik motortuning-szinthez megrendelhető a nagyobb kapacitású és felületű olajhűtő rendszer (998 euro / 300 000 Ft), az elöl 20, hátul 30 mm-es ültetést biztosító sportrugó-szett ( 248 eurótól / 75 000 Ft-tól), a minden irányban állítható, teljes futóműkészlet (1798 eurótól / 540 000 Ft-tól) , vagy a keményebb kanyarstabilizátorok (498 eurótól / 150 000 Ft-tól). 
A mindössze 2500 példányban gyártott Polo R WRC eleve borsos, 33 900 eurós alapára így persze könnyen felugrik a 45 ezres régióba – legtöbbünknek túlzás volna 13,5 millió forintot fizetni egy négyméteres városi kisautóért, de ha belefér, garantáltan nem fog mellénk parkolni egy hasonló járgány a mélygarázsban.

Mi értelme van ennek a Polónak?

  • Semmi, 400 lóerő és összkerékhajtás kellene bele45%
  • Kösz a tippet, már rendelem is meg...40%
  • Semmi, kész öngyilkosság16%

Mi értelme van ennek a Polónak?