362 lóerős Polo – normális?!

WRC tuning utcára

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 11.00

Négylépcsős tuningprogramot készített a német B&B a Volkswagen Polo extrém sportváltozatához. Beavatkozásuk nyomán a Polo R WRC Street 2.0TSI akár 5,2 mp alatt gyorsul százra.

Négy- vagy hatdugattyús nyergekkel szerelt, brutális fékek is rendelhetők

Négy- vagy hatdugattyús nyergekkel szerelt, brutális fékek is rendelhetők

Mintegy ezer euróért külön is megvásárolható a nagyteljesítményű olajhűtő.

Mintegy ezer euróért külön is megvásárolható a nagyteljesítményű olajhűtő.


Alig két hónapja, hogy a Volkswagen szalonjaiba megérkezett a Polo R WRC tanulmányok nyomán elkészült, limitált példányszámú szériamodell, a B&B tuningműhely máris elkészítette annak feltupírozott változatát. Az eredetileg 220 lóerős, 350 Nm nyomatékú motor négy lépcsőben izmosítható tovább; a csúcskivitel 362 lóerőt és 510 Newtonmétert tud. 

Ezzel már a szupersportkocsik klubjának ajtaján kopogtat a kicsi városi jószág: a gyári állapotú, 220 lóerős modell 6,4 másodperces gyorsulása helyett 5,2 szekundum alatt éri el a százas tempót, a végsebesség 243 km/óráról 270-ra emelkedik! Az átdolgozott modell álló helyzetből 17,1 másodperc alatt gyorsul 200 km/órára (24,2 mp helyett). 
Ha valaki sokallná akár ezeket a menetteljesítményeket, akár a nagynyomású benzinszivattyúból, módosított szívócsőből, sportkipufogóból, nagy teljesítményű intercoolerből, egyedi olajhűtőből, valamint módosított motorvezérlésből álló csomag igen borsos, 7950 eurós (2,4 millió Ft) árát, három köztes tuningszintet is választhat: a 280 LE / 420 Nm alapcsomag 1198 euróba (360 000 Ft), a 310 lóerős, 450 Nm nyomatékú változatért 1498 eurót (450 000 Ft) két a cég, a komolyabb beavatkozásokkal járó, harmadik szint (326 LE / 475 Nm) ára 2995 euro (900 000 Ft). 
Bármelyik motortuning-szinthez megrendelhető a nagyobb kapacitású és felületű olajhűtő rendszer (998 euro / 300 000 Ft), az elöl 20, hátul 30 mm-es ültetést biztosító sportrugó-szett ( 248 eurótól / 75 000 Ft-tól), a minden irányban állítható, teljes futóműkészlet (1798 eurótól / 540 000 Ft-tól) , vagy a keményebb kanyarstabilizátorok (498 eurótól / 150 000 Ft-tól). 
A mindössze 2500 példányban gyártott Polo R WRC eleve borsos, 33 900 eurós alapára így persze könnyen felugrik a 45 ezres régióba – legtöbbünknek túlzás volna 13,5 millió forintot fizetni egy négyméteres városi kisautóért, de ha belefér, garantáltan nem fog mellénk parkolni egy hasonló járgány a mélygarázsban.

Szavazás

Mi értelme van ennek a Polónak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • maliganhuligan
  • menőmanó

    Kiröhögtetik magukat!
    Még a legerősebb változat sem ér 10 millát nem hogy több mint 13-at.
    Mindig is hülyék voltak, de még azt is überelik.
    Ennyi pénzért már komoly autót lehet kapni, nem egy ilyen kis görcsöt.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.