Sportkombi a Subarutól

Új turbómotorokkal, fokozott biztonsággal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.22. 14.00

A Legacy kombinál 10 centiméterrel rövidebb, öttel alacsonyabb, de ugyanolyan széles a Levorg, a japán belpiacon januártól forgalmazott új Subaru modell.

A nagy kombi stílusát csökkentett tengelytávval tolmácsoló Levorgot (a név a Legacy, Revolution és Touring szavak egybegyúrásából született) praktikus, divatos, sportos modellnek szánja gyártója – erre utal a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés és a csapott aljú, kis átmérőjű kormánykerék is. 

A típus legfontosabb újdonsága az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor (DIT), amelyet az előzetes spekulációk 200 lóerősnek álmodtak – a valóságban a négyhengeres boxer csupán 170 lóerőt és 250 Nm nyomatékot teljesít, de ezek is igen tekintélyes értékek. 
A Levorg másik motorja a szintén DIT rendszerű, kétliteres boxer; amely azonban a Forester fedélzetén mért 240 helyett itt büszke 300 lóerőt tud, forgatónyomatéka 400 Nm! A modelleket Japánban kizárólag CVT váltóval (Lineartronic) forgalmazzák, a nagyobbik motor esetében nyolc rögzített áttételű, sportos hangolással. 
Ahogy a Subarutól mostanában megszokhattuk, egy sor modern vezetőtámogató rendszer jelenik meg az autón. A sztereó kamerán alapuló EyeSight rendszer jelenlétéről korábban már beszámoltunk; a távolságtartó tempomatot és az ütközést megelőző, automata fékrendszert vezérlő berendezés szélesebb látószöget kapott, funkcionalitását pedig kibővítették az aktív kormányzású sávban tartással. 
A további innovatív biztonsági megoldások között megtalálható a várható ütközés útjából elkormányozni segítő Hazard Avoidance Assist rendszer, a ráfutásos ütközés megelőzésében szerephez jutó, féklámpa-felismerő funkció, illetve a túlságosan intenzív tolatás esetén téves fokozatválasztást gyanító, és ezért a gázt visszavevő berendezés.
A Levorg belpiaci forgalmazása január 4-én indul, Európában később jelenik meg az autó.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.