Sportkombi a Subarutól

Új turbómotorokkal, fokozott biztonsággal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.22. 14.00

A Legacy kombinál 10 centiméterrel rövidebb, öttel alacsonyabb, de ugyanolyan széles a Levorg, a japán belpiacon januártól forgalmazott új Subaru modell.

A nagy kombi stílusát csökkentett tengelytávval tolmácsoló Levorgot (a név a Legacy, Revolution és Touring szavak egybegyúrásából született) praktikus, divatos, sportos modellnek szánja gyártója – erre utal a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés és a csapott aljú, kis átmérőjű kormánykerék is. 

A típus legfontosabb újdonsága az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor (DIT), amelyet az előzetes spekulációk 200 lóerősnek álmodtak – a valóságban a négyhengeres boxer csupán 170 lóerőt és 250 Nm nyomatékot teljesít, de ezek is igen tekintélyes értékek. 
A Levorg másik motorja a szintén DIT rendszerű, kétliteres boxer; amely azonban a Forester fedélzetén mért 240 helyett itt büszke 300 lóerőt tud, forgatónyomatéka 400 Nm! A modelleket Japánban kizárólag CVT váltóval (Lineartronic) forgalmazzák, a nagyobbik motor esetében nyolc rögzített áttételű, sportos hangolással. 
Ahogy a Subarutól mostanában megszokhattuk, egy sor modern vezetőtámogató rendszer jelenik meg az autón. A sztereó kamerán alapuló EyeSight rendszer jelenlétéről korábban már beszámoltunk; a távolságtartó tempomatot és az ütközést megelőző, automata fékrendszert vezérlő berendezés szélesebb látószöget kapott, funkcionalitását pedig kibővítették az aktív kormányzású sávban tartással. 
A további innovatív biztonsági megoldások között megtalálható a várható ütközés útjából elkormányozni segítő Hazard Avoidance Assist rendszer, a ráfutásos ütközés megelőzésében szerephez jutó, féklámpa-felismerő funkció, illetve a túlságosan intenzív tolatás esetén téves fokozatválasztást gyanító, és ezért a gázt visszavevő berendezés.
A Levorg belpiaci forgalmazása január 4-én indul, Európában később jelenik meg az autó.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.