Űrhajóval járunk, vízpárát pöfögünk

Pár év, és hozzánk is megérkezik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 17.00

A Honda szerint akár így is kinézhet majd az a sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás autójuk, amely 2016 táján Európában is felbukkanhat.

Aki nem követi nyomon a hidrogén üzemű FCEV (üzemanyag-cellás elektromos) járművek fejlődését, aligha fog meglepődni a híren, pedig világújdonságról van szó: a Honda mostanra jutott el a technológia fejlesztése során oda, hogy az üzemanyagcellás hajtásláncot teljes egészében, minden komponensével együtt el tudja helyezni a motortérben – mármint ott, ahol más autók a belsőégésű erőforrásukat hordani szokták. 


A fejlesztés mérföldkőnek számít, hiszen ezzel lehetőség nyílik a normális méretű utas- és csomagtér kialakítására, és így a használati érték helyreállítására – no meg a technológia különböző járműtípusokban történő felhasználására. 
Hogy konkrét számokat is idézzünk: a Honda új generációs üzemanyagcella-kötegeinek energiasűrűségét több mint 60 százalékkal növelték, miközben a kötegek harmadával kevesebb helyet foglalnak el, mint az FCX Clarity fedélzetén. A várható hatótávolság meghaladja a 480 kilométert, a tankolás 70 MPa (700 bar) nyomáson három percbe telik. 
Az egyelőre sci-fibe illő formavilágú FCEV Concept változatlan kivitelben aligha kerülhet sorozatgyártásba, ám bizonyos stíluselemeit deklaráltan át fogják menteni a szériamodellbe, amely a japán és észak-amerikai piacok esetében 2015-re tehető.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.