Törpeautót gyártana a Yamaha

Forma-1-es technológia és megoldások

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 10.00

A McLaren F1 tervezője rajzolta meg azt a Yamaha MOTIV.e törpeautót, amely annak ellenére Tokió egyik legizgalmasabb újdonsága, hogy semmi konkrétumot nem lehet tudni róla.

A motorkerékpár-gyártók, illetve ügyfeleik számára a dugóban ácsorgás, a parkolóhely keresgélése és a többi hasonló városi közlekedési borzalom soha nem jelentett különösebb gondot. A Yamaha most mégis úgy döntött, sorba állna a pofonért, és autót épít – igaz, parányit. 

Az igazság szerint nem ez volna az első több nyomvonalon haladó járművük, hiszen a háromszemélyes, terepjáró Vikingtől kezdve a márka F1-es motorját (1989-1997) felhasználó, három prototípus után elsorvadó OX99-11 tanulmányig széles skálán belekóstoltak már a műfajba, de normál közúti közlekedésre alkalmas négykerekűvel nem büszkélkedhet a márka. 
Kivéve, ha most bejön a számításuk, és megépítik a MOTIV.e villanyautót. 
A Yamaha Motor Company a törpeautók nem kisebb szakértőjét kérte fel a projekt formába öntésére, mint Gordon Murrayt, aki Forma-1-es pályafutása után mostanában falatnyi autócskákat, de még inkább energia- és időtakarékos gyártási folyamatokat tervez. 
Ennek megfelelően Murray F1-es tanulságokat is hasznosító iStream gyártási rendszerével készülne a MOTIV.e: ennek során központi acél vázra ragasztott szénszálas kompozit panelek alkotják az autó könnyű, mégis merev vázát (nyitóképünkön a háttérben), a minimális gyűrődőzónák ellenére is megfelelő energiaelnyelő képességet biztosítva. 

Aki a méretarányt mutatja: Gordon Murray, az autó tervezője

A MOTIV.e hajtáslánca egy “ultramodern anyagok és technológiák felhasználásával létrehozott, vadonatúj elektromos erőforrás” – magyarul korai volna még nyilatkozni a paraméterekről, mert még semmi nem dőlt el vele kapcsolatban. 
Ha minden kötél szakad, alighanem vígan elviszi majd a könnyű, apró autót a Yamaha bármelyik kiforrott motorkerékpár-blokkja.

Szavazás

Járnál törpeautóval a városban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.