Szalay nem megy, de lesz magyar a Dakaron

Egy magyar csapat indul

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 09.00

Több mint 400 induló vesz részt a január 5-én rajtoló Dakaron, a világ legnehezebb tereprali-versenyén. Az autósokra 9374, a motorosokra és quadosokra pedig 8750 kilométer vár.

A szervezők szerdán közölték a legfontosabb adatokat a 35. Dakarról, amelyre immár hatodszor kerül sor Dél-Amerikában. A motorosok számára kialakított útvonal első alkalommal érinti Bolíviát, a rajt az argentin Rosarióban lesz, a cél pedig január 18-án a chilei Valparaisóban.

“A mostani Dakaron a kitartás játssza majd a főszerepet” – nyilatkozta David Castera, a verseny sportigazgatója. A párizsi prezentáción az is kiderült, hogy a 13 mért szakasz összesen 4830 kilométert tesz ki, a motorosok és a quadosok csaknem 40 százalékban, azaz mintegy 2000 kilométeren más útvonalon haladnak majd, mint az autósok és a kamionosok.

Az esélyesek között a motorosoknál az ötszörös győztes francia Cyril Despres és a spanyol Marc Coma említhető, míg az autósoknál a motorral hatszor, négy keréken ötször első, címvédő francia Stephane Peterhanselre érdemes figyelni.

Szalay Balázsék a Dakar helyett ezúttal az Africa Eco Race-en indulnak, de így is lesz magyar induló: a quadosoknál és az autósoknál egyformán egy-egy magyar egység áll rajthoz a Sandlander Dakar Team csapatából. A quaddal versenybe szálló Somfai Mátyás bízik a felújított technikában: “Jelenleg nincs olyan porcikája a motornak, ami ne lenne új, ki is próbáltam már, terepen szintén nagyon jó, bízom benne, hogy sikeresen teljesíti a küldetést.” Hozzátette, az utolsó hónapban már csak a saját fizikai felkészülésére összpontosít.

Sebestyén Sándor Bognár Józseffel az oldalán harmadik alkalommal vág neki a Dakar-ralinak, s ezúttal elkíséri őket egy olimpikon is. “Minden elkészült az indulás előtt, újak a futómű alkatrészei és egy plusz ülésünk is lett, amit Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes cselgáncsozó fog birtokba venni” – nyilatkozta Sebestyén, s kiemelte, most már ők is csak a fizikai és mentális felkészülésre koncentrálnak.

Megvannak az egyetlen magyar csapat rajtszámai is, Somfai a 293-as azonosítót kapta, míg Sebestyénék Toyotáján a 390-es szám kapott helyet. Utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a pilótát a korábbi jó teljesítménye alapján előbbre rangsorolták. A versenyzők száma eléri a 730-at, 55 ország képviselteti majd magát a viadalon.

Bár a dakaros pályákat sohasem lehetett unalommal vádolni, várhatóan most sem lesz így: az első héten a technikás szakaszok kapnak főszerepet, a pihenőnap után pedig a homok nyer teret. Ebből két nap bizonyosan a púderszerű fesfes homok leküzdéséről szól majd. Magaslatokban sem lesz hiány: a verseny legmagasabb pontja 4300 méteren lesz, és Bolíviában is vár két 3600 méter feletti nap a motorosokra és quadosokra. Innen egészen a tengerszintig süllyed a pálya január 18-ig, vagyis a végső célig, Valparaisóig.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.