Megvan az engedély az M0-s új szakaszára

Giga összegért bővülhet az autóút

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 11.00

2018 és 2020 között épülhet meg az M0-s körgyűrű új, északnyugati szakasza a 10-és 11-es számú utak között. Völgyhíd és 5,2 kilométeren alagút is épülne.

A Népszabadság szerint a gyorsforgalmi út új nyomvonaláról már csütörtökön kormányrendelet jelenik meg. A lap úgy tudja, az új útszakasz megépítéséhez már megvan a jogerős környezetvédelmi engedély.

Az új szakasz megépítésének már az ütemterve is kész, 2014 első negyedévében meghirdethetik a közbeszerzési eljárást az autóút engedélyezési terveinek elkészítésére. A tervek 2015 őszére készülhetnek el, és 2016 tavaszára születhet meg a jogerős építési engedély.

A 250 milliárd forintos gyilkos

A főváros körüli gyorsforgalmi út gondolatát először dr. Vásárhelyi Boldizsár, a budapesti Műegyetem egykori professzora fogalmazta meg, ő vázolta fel az általa javasolt nyomvonalat ? Budapesttől a mainál kissé távolabb vezetve ?, a magyar automobil utak hálózatáról 1942-ben megjelent munkájában.

Még bő 70 évvel később, azaz ma is csak találgatjuk, hogy mikor lesz a körgyűrűnek nevezett valami tényleg kör. Zárt egész. Az M0-s történetével ebben a cikkünkben foglalkoztunk részletesen.

A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő szakasz 8041 méter hosszú lesz. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett. Ezután a sztráda bebújik a föld alá, első alagútja két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és a Budakalászi útnál ér véget. Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es főutat.

Szavazás

Mikor lesz már teljes az M0-s?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a 10-es út bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő – Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.
 
A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt. A jogerős környezetvédelmi engedély szerint a 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat. Sajtó információk szerint jelenleg hazánkban nagyságrendileg 2-3 milliárd forintért épül meg egy kilométer autópálya, hagyományos körülmények között, úgy tűnik ennek tízszerese is lehet az M0 új szakaszának km-ára.

Ha a beruházás el is készül, az 1-es és 10-es út közötti szakasz megvalósítása további éveket vehet igénybe, akkor válhat teljessé a körgyűrű. Ha teljes lesz a kör, akkor a jelenlegi 83 kilométeres szakasz nagyjából 128 kilométerre bővül.

Szakaszai

Az M0-s 4 fő szektorra osztható:

    M0 déli szektor: az 1-es főút és M5-ös autópálya között,
    M0 keleti szektor: az M5 és M3 autópályák között,
    M0 északi szektor: az M3-as autópálya és a 10-es főút között,
    M0 nyugati szektor: a 10-es főút és az 1-es főút között.

A kilométer-számozás az 1-es főúttól indul az M1-es autópálya felé.

Kommentek

  • szaboata

    És mikor lesz meg az engedély az M9 teljes hosszára? közel nem kerülne annyiba,de sokszor többet nyerne vele az ország.Persze,nem Budapest,hanem Magyarország.Annak is a déli része konkrétan kb 4 millió ember.
    És kiderülne,hogyha el lehetne menni pl nyugati határszéltől,a délnyugati határszéltől Szegedig,akkor a kamion tranzitforgalom sem terhelné az M0-t,tehát az eddigi aranyáron mért háromsávosítás kidobott pénz volt.Pluszba,beindulna a gazdaság is az országba.Nagykanizsa-Pécs-Szeged-Debrecen útvonal,tranzit meg a vonzás.
    Aki itt lakik,tudja miről beszélek.
    De akkor miért fizetünk itt is ugyanannyi adót?

  • szaboata

    Most olvastam a TC-on,talán itt is foglalkoztok majd a Tarlós-Vitézy féle polémiával,ami végülis a Budapesti kaotikus közlekedésről szól.
    A hibás koncepció,miszerint mindent Budapest visz,és onnan nézve fejlesztenek, kezd beérni.Illetve beérett.Az ország halódik, a főváros kínlódik,és folyik a tüneti kezelés a fővárosban,mostmár a marakodás is,mert egyszer minden folyamat tetőzik:a víz felforr, a pohárból egyszer csak kifolyik,Pest bedugul.
    Ideje lenne észhez térni,egyébként érdemes lenne meggondolni a leválást Magyarországról Budapestnek.

  • husky

    Van egy régi nagy sláger: “In the year 2525″ Reméljük hamarább meg lesz. A köcsög 4-es mteró árából és ugyanennyi idő alatt már elkészülhetett volna az M4-es autópálya Budapest és Záhony között. A Trans-Canadian highway autóút/autópálya Új-Skóciától Alaszkába vezet, 7824 kimlométer hosszan. 12 év alatt készült el, 24 cég építette, szakaszonként. Mindenki azt a részt építette, amelyik hozzá közel esett.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.