Megvan az engedély az M0-s új szakaszára

Giga összegért bővülhet az autóút

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 11.00

2018 és 2020 között épülhet meg az M0-s körgyűrű új, északnyugati szakasza a 10-és 11-es számú utak között. Völgyhíd és 5,2 kilométeren alagút is épülne.

A Népszabadság szerint a gyorsforgalmi út új nyomvonaláról már csütörtökön kormányrendelet jelenik meg. A lap úgy tudja, az új útszakasz megépítéséhez már megvan a jogerős környezetvédelmi engedély.

Az új szakasz megépítésének már az ütemterve is kész, 2014 első negyedévében meghirdethetik a közbeszerzési eljárást az autóút engedélyezési terveinek elkészítésére. A tervek 2015 őszére készülhetnek el, és 2016 tavaszára születhet meg a jogerős építési engedély.

A 250 milliárd forintos gyilkos

A főváros körüli gyorsforgalmi út gondolatát először dr. Vásárhelyi Boldizsár, a budapesti Műegyetem egykori professzora fogalmazta meg, ő vázolta fel az általa javasolt nyomvonalat ? Budapesttől a mainál kissé távolabb vezetve ?, a magyar automobil utak hálózatáról 1942-ben megjelent munkájában.

Még bő 70 évvel később, azaz ma is csak találgatjuk, hogy mikor lesz a körgyűrűnek nevezett valami tényleg kör. Zárt egész. Az M0-s történetével ebben a cikkünkben foglalkoztunk részletesen.

A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő szakasz 8041 méter hosszú lesz. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett. Ezután a sztráda bebújik a föld alá, első alagútja két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és a Budakalászi útnál ér véget. Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es főutat.

Szavazás

Mikor lesz már teljes az M0-s?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a 10-es út bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő – Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.
 
A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt. A jogerős környezetvédelmi engedély szerint a 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat. Sajtó információk szerint jelenleg hazánkban nagyságrendileg 2-3 milliárd forintért épül meg egy kilométer autópálya, hagyományos körülmények között, úgy tűnik ennek tízszerese is lehet az M0 új szakaszának km-ára.

Ha a beruházás el is készül, az 1-es és 10-es út közötti szakasz megvalósítása további éveket vehet igénybe, akkor válhat teljessé a körgyűrű. Ha teljes lesz a kör, akkor a jelenlegi 83 kilométeres szakasz nagyjából 128 kilométerre bővül.

Szakaszai

Az M0-s 4 fő szektorra osztható:

    M0 déli szektor: az 1-es főút és M5-ös autópálya között,
    M0 keleti szektor: az M5 és M3 autópályák között,
    M0 északi szektor: az M3-as autópálya és a 10-es főút között,
    M0 nyugati szektor: a 10-es főút és az 1-es főút között.

A kilométer-számozás az 1-es főúttól indul az M1-es autópálya felé.

Kommentek

  • szaboata

    És mikor lesz meg az engedély az M9 teljes hosszára? közel nem kerülne annyiba,de sokszor többet nyerne vele az ország.Persze,nem Budapest,hanem Magyarország.Annak is a déli része konkrétan kb 4 millió ember.
    És kiderülne,hogyha el lehetne menni pl nyugati határszéltől,a délnyugati határszéltől Szegedig,akkor a kamion tranzitforgalom sem terhelné az M0-t,tehát az eddigi aranyáron mért háromsávosítás kidobott pénz volt.Pluszba,beindulna a gazdaság is az országba.Nagykanizsa-Pécs-Szeged-Debrecen útvonal,tranzit meg a vonzás.
    Aki itt lakik,tudja miről beszélek.
    De akkor miért fizetünk itt is ugyanannyi adót?

  • szaboata

    Most olvastam a TC-on,talán itt is foglalkoztok majd a Tarlós-Vitézy féle polémiával,ami végülis a Budapesti kaotikus közlekedésről szól.
    A hibás koncepció,miszerint mindent Budapest visz,és onnan nézve fejlesztenek, kezd beérni.Illetve beérett.Az ország halódik, a főváros kínlódik,és folyik a tüneti kezelés a fővárosban,mostmár a marakodás is,mert egyszer minden folyamat tetőzik:a víz felforr, a pohárból egyszer csak kifolyik,Pest bedugul.
    Ideje lenne észhez térni,egyébként érdemes lenne meggondolni a leválást Magyarországról Budapestnek.

  • husky

    Van egy régi nagy sláger: “In the year 2525” Reméljük hamarább meg lesz. A köcsög 4-es mteró árából és ugyanennyi idő alatt már elkészülhetett volna az M4-es autópálya Budapest és Záhony között. A Trans-Canadian highway autóút/autópálya Új-Skóciától Alaszkába vezet, 7824 kimlométer hosszan. 12 év alatt készült el, 24 cég építette, szakaszonként. Mindenki azt a részt építette, amelyik hozzá közel esett.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.