Csalódtunk már nagyobbat is Subaruban

Los Angeles: Subaru WRX

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 10.45

Kicsit csalódás, de még mindig emberes lehet az új Subaru WRX, amit most mutattak be Los Angelesben.

Picit csalódást keltettek a nemrég kiszivárgott képek az új Subaru WRX-ről, hiszen az előzőleg bemutatott tanulmányok vadabb formával próbálták elhitetni velünk, hogy dögösen újul meg a világ talán legférfiasabb autója. Most azonban a márka véget vetett az összes találgatásnak, a Los Angeles-i autókiállításon lehullt a lepel a Subaru 2015-ös modellévű autójáról, ami alapjában véve nem néz ki rosszul, csak egy picit mást vártunk.
A legtöbb technikai információt már kiszivárogtatta a hivatalos bemutató előtt a japán gyártó, ezek közül a legfontosabb, hogy a 2,5 literes, négyhengeres boxert felváltja a Foresterből származó kétliteres, turbós erőforrás, méghozzá 5600-as percenkénti fordulatnál előtörő 268 lóerővel, és 4800-nál jelentkező 350 Nm nyomatékkal. Az ötsebességes váltót is száműzték, aminek a helyét a kornak megfelelő hat fokozat veszi át, és az autót lehet majd rendelni fokozatmentes CVT-vel is. 
Összességében ez nem hangzik rosszul, és a manuális váltóval a WRX 5,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órát, míg a CVT-nek fél másodperccel több időre lesz szüksége. A fokozatmentes automatával szerelt modelleknél a váltakozó nyomatékelosztásnak köszönhetően viszont a központi differenciálmű a megszokott 50-50 helyett alapból 45-55 %-ban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.
Az új WRX kizárólag szedán karosszériával készül, ami igazából nem meglepő, hiszen az ötajtós modell népszerűtlensége miatt az USA-ban már nem is kapható az a változat. Az elődnél nagyobb fékeket takarnak a 17 colos felnik, amikre 235/45 R17-es abroncsokat szereltek. Az új modell karosszériája 9%-kal merevebb a sima Imprezáénál és 41%-kal az előző generációs WRX-énél, emellett elektromos szervokormányt is kapott.

Kommentek

  • megint

    Olyan opciót kellett volna még kitenni, hogy ez is ronda, meg az előd is. Technikailag sincs fejlődés, inkább egy régi evo, ugyanígy megy, és még ki is néz valahogy

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.