Csalódtunk már nagyobbat is Subaruban

Los Angeles: Subaru WRX

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 10.45

Kicsit csalódás, de még mindig emberes lehet az új Subaru WRX, amit most mutattak be Los Angelesben.

Picit csalódást keltettek a nemrég kiszivárgott képek az új Subaru WRX-ről, hiszen az előzőleg bemutatott tanulmányok vadabb formával próbálták elhitetni velünk, hogy dögösen újul meg a világ talán legférfiasabb autója. Most azonban a márka véget vetett az összes találgatásnak, a Los Angeles-i autókiállításon lehullt a lepel a Subaru 2015-ös modellévű autójáról, ami alapjában véve nem néz ki rosszul, csak egy picit mást vártunk.
A legtöbb technikai információt már kiszivárogtatta a hivatalos bemutató előtt a japán gyártó, ezek közül a legfontosabb, hogy a 2,5 literes, négyhengeres boxert felváltja a Foresterből származó kétliteres, turbós erőforrás, méghozzá 5600-as percenkénti fordulatnál előtörő 268 lóerővel, és 4800-nál jelentkező 350 Nm nyomatékkal. Az ötsebességes váltót is száműzték, aminek a helyét a kornak megfelelő hat fokozat veszi át, és az autót lehet majd rendelni fokozatmentes CVT-vel is. 
Összességében ez nem hangzik rosszul, és a manuális váltóval a WRX 5,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órát, míg a CVT-nek fél másodperccel több időre lesz szüksége. A fokozatmentes automatával szerelt modelleknél a váltakozó nyomatékelosztásnak köszönhetően viszont a központi differenciálmű a megszokott 50-50 helyett alapból 45-55 %-ban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.
Az új WRX kizárólag szedán karosszériával készül, ami igazából nem meglepő, hiszen az ötajtós modell népszerűtlensége miatt az USA-ban már nem is kapható az a változat. Az elődnél nagyobb fékeket takarnak a 17 colos felnik, amikre 235/45 R17-es abroncsokat szereltek. Az új modell karosszériája 9%-kal merevebb a sima Imprezáénál és 41%-kal az előző generációs WRX-énél, emellett elektromos szervokormányt is kapott.

Kommentek

  • megint

    Olyan opciót kellett volna még kitenni, hogy ez is ronda, meg az előd is. Technikailag sincs fejlődés, inkább egy régi evo, ugyanígy megy, és még ki is néz valahogy

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.