Csalódtunk már nagyobbat is Subaruban

Los Angeles: Subaru WRX

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.21. 10.45

Kicsit csalódás, de még mindig emberes lehet az új Subaru WRX, amit most mutattak be Los Angelesben.

Picit csalódást keltettek a nemrég kiszivárgott képek az új Subaru WRX-ről, hiszen az előzőleg bemutatott tanulmányok vadabb formával próbálták elhitetni velünk, hogy dögösen újul meg a világ talán legférfiasabb autója. Most azonban a márka véget vetett az összes találgatásnak, a Los Angeles-i autókiállításon lehullt a lepel a Subaru 2015-ös modellévű autójáról, ami alapjában véve nem néz ki rosszul, csak egy picit mást vártunk.
A legtöbb technikai információt már kiszivárogtatta a hivatalos bemutató előtt a japán gyártó, ezek közül a legfontosabb, hogy a 2,5 literes, négyhengeres boxert felváltja a Foresterből származó kétliteres, turbós erőforrás, méghozzá 5600-as percenkénti fordulatnál előtörő 268 lóerővel, és 4800-nál jelentkező 350 Nm nyomatékkal. Az ötsebességes váltót is száműzték, aminek a helyét a kornak megfelelő hat fokozat veszi át, és az autót lehet majd rendelni fokozatmentes CVT-vel is. 
Összességében ez nem hangzik rosszul, és a manuális váltóval a WRX 5,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órát, míg a CVT-nek fél másodperccel több időre lesz szüksége. A fokozatmentes automatával szerelt modelleknél a váltakozó nyomatékelosztásnak köszönhetően viszont a központi differenciálmű a megszokott 50-50 helyett alapból 45-55 %-ban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.
Az új WRX kizárólag szedán karosszériával készül, ami igazából nem meglepő, hiszen az ötajtós modell népszerűtlensége miatt az USA-ban már nem is kapható az a változat. Az elődnél nagyobb fékeket takarnak a 17 colos felnik, amikre 235/45 R17-es abroncsokat szereltek. Az új modell karosszériája 9%-kal merevebb a sima Imprezáénál és 41%-kal az előző generációs WRX-énél, emellett elektromos szervokormányt is kapott.

Kommentek

  • megint

    Olyan opciót kellett volna még kitenni, hogy ez is ronda, meg az előd is. Technikailag sincs fejlődés, inkább egy régi evo, ugyanígy megy, és még ki is néz valahogy

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.