Tokió: Ezzel a traktorral akár csajozni is lehet

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 20.15

Két nem mindennapi járművel rukkolt elő a férfi, aki többek között a Ferrari Enzo és a Maserati Quattroporte tervezője volt.

Az egyik leghíresebb autótervező, Ken Okuyama dolgozott már a Porschénak, a General Motorsnak és a Pininfarinának is, illetve többek között olyan legendás sportautók viselik kézjegyét, mint a  Ferrari Enzo és a Maserati Quattroporte. A japán tervező a Genfi Autószalonon mutatta be első saját fejlesztését, a K.O 7 nyitott, kétüléses modellt még 2008-ban, most pedig az idei Tokió Motor Show-n is előrukkolt pár igen egyedi megoldással.

A 2008-ban bemutatott K.O 7 Spider

Kode9

A pehelykönnyű kupé lehet a japán megfelelője a Lotus Elisenek, hiszen kimondottan erre a célra alkotta meg a Ken Okuyama Dizájn. A 4,1 méter hosszú sportautó mindössze 890 kilogramm, a motorháza alatt pedig egy 2,0 literes HKS feltöltővel ellátott, közel 320 lóerős motor duruzsol, azt viszont nem árulták el, hogy melyik motorgyártótól származik az erőforrás.
A Kode9 igen letisztult, minimál stílust képvisel, amivel a tervező (saját bevallása szerint) úgymond hadat üzen a túlságosan bonyolult vonalvezetésű, és törésekkel vagy domborulatokkal túlzsúfolt sportautóknak. Arról, hogy mikor, és egyáltalán lehet-e majd rendelni az autót, még nincs hivatalos információ, így pedig érthető, hogy az áráról sem nyilatkoztak.

Yanmar Y-Concept YT01

A japán Yanmar vállalat 1931 óta gyárt dízelmotorokat, de az eltelt több, mint 80 év alatt nagyban bővült a tevékenységi körük, készítenek építőipari gépeket, generátorokat, katonai- és mezőgazdasági járműveket is. Most pedig Ken Okuyama stúdióját kérték fel, hogy tervezzen nekik egy lélegzetelállító traktort. A gép elkészült, és éppen most debütál a tokiói show-n, a nagyközönség előtt.
Ezzel a mezőgazdasági géppel szégyenkezés nélkül állhatnánk meg akár a szórakozóhelyek parkolójában is, hacsak nincs méret és súlykorlátozás. Pontosabb technikai adatok nem szerepelnek a közleményben, de azt elárulták, hogy a traktor olyan navigációs rendszerrel van felszerelve, hogy akár az önálló munkavégzésre is képes, persze felügyelet mellett.

Szavazás

Te bevállalnád, hogy egy ilyen traktorral menj bulizni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.