Tokió: Ezzel a traktorral akár csajozni is lehet

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 20.15

Két nem mindennapi járművel rukkolt elő a férfi, aki többek között a Ferrari Enzo és a Maserati Quattroporte tervezője volt.

Az egyik leghíresebb autótervező, Ken Okuyama dolgozott már a Porschénak, a General Motorsnak és a Pininfarinának is, illetve többek között olyan legendás sportautók viselik kézjegyét, mint a  Ferrari Enzo és a Maserati Quattroporte. A japán tervező a Genfi Autószalonon mutatta be első saját fejlesztését, a K.O 7 nyitott, kétüléses modellt még 2008-ban, most pedig az idei Tokió Motor Show-n is előrukkolt pár igen egyedi megoldással.

A 2008-ban bemutatott K.O 7 Spider

Kode9

A pehelykönnyű kupé lehet a japán megfelelője a Lotus Elisenek, hiszen kimondottan erre a célra alkotta meg a Ken Okuyama Dizájn. A 4,1 méter hosszú sportautó mindössze 890 kilogramm, a motorháza alatt pedig egy 2,0 literes HKS feltöltővel ellátott, közel 320 lóerős motor duruzsol, azt viszont nem árulták el, hogy melyik motorgyártótól származik az erőforrás.
A Kode9 igen letisztult, minimál stílust képvisel, amivel a tervező (saját bevallása szerint) úgymond hadat üzen a túlságosan bonyolult vonalvezetésű, és törésekkel vagy domborulatokkal túlzsúfolt sportautóknak. Arról, hogy mikor, és egyáltalán lehet-e majd rendelni az autót, még nincs hivatalos információ, így pedig érthető, hogy az áráról sem nyilatkoztak.

Yanmar Y-Concept YT01

A japán Yanmar vállalat 1931 óta gyárt dízelmotorokat, de az eltelt több, mint 80 év alatt nagyban bővült a tevékenységi körük, készítenek építőipari gépeket, generátorokat, katonai- és mezőgazdasági járműveket is. Most pedig Ken Okuyama stúdióját kérték fel, hogy tervezzen nekik egy lélegzetelállító traktort. A gép elkészült, és éppen most debütál a tokiói show-n, a nagyközönség előtt.
Ezzel a mezőgazdasági géppel szégyenkezés nélkül állhatnánk meg akár a szórakozóhelyek parkolójában is, hacsak nincs méret és súlykorlátozás. Pontosabb technikai adatok nem szerepelnek a közleményben, de azt elárulták, hogy a traktor olyan navigációs rendszerrel van felszerelve, hogy akár az önálló munkavégzésre is képes, persze felügyelet mellett.

Szavazás

Te bevállalnád, hogy egy ilyen traktorral menj bulizni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.