Tokió: Egy szívtipró, tökös japán

Nissan IDx koncepció

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 17.15

Dögös, hátsókerék-hajtású kupéval szállna szembe a Nissan a Toyota GT86-al.

A Nissan időről időre előrukkol izgalmas formákkal, gondoljunk csak a Juke vagy a leírhatatlan nevű Qashqai modellekre, amik olyan népszerűek lettek, amit a japán gyártó álmában sem gondolt volna. Persze az izgalmas nem mindig jelenti azt, hogy szép is, ez főleg ízlés kérdése, de az kétségtelen, hogy kitűnik a forgalomból a Nissan két crossoverje. 
Az éppen most zajló Tokiói Autószalonon a gyártó ismét előhúzott egy ászt a pakliból, nem is tudom, mikor találkoztam utoljára ilyen retró hangulatot árasztó, mégis modern formatervvel, talán anno a Toyota GT86 váltott ki hasonló érzést belőlem. Íme a Nissan IDx tanulmány: 
Jobban megnézve felfedezhetjük benne az első Skyline GT-R-ek (Hakosuka) vonásait, a rövid túlnyúlások és a kupé forma miatt, de ez nem véletlen, hiszen a Nissan ezzel a modellel szeretné feléleszteni a klasszikus formát. Az autó egyébként nem túl nagy, ami már a képeken is látszik: 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas, azaz nem sokkal nagyobb, mint egy mai városi kisautó. Például a háromajtós Toyota Yaris hossza 3,8 méter, szélessége megegyezik az IDx-el, magassága pedig 1,5 méter. Na persze a két autó közel sem egy kategória, csak így könnyebb elképzelni a dimenziókat, anélkül, hogy kiutaznánk Tokióba és magunk vennénk szemügyre a járgányt. 

Nissan Skyline GT-R

A gyártó már el is készítette az autó Nismo változatát is, ami azt engedi sejtetni, hogy bizony tisztában vannak vele, hogy nem sikerült rosszul a sportos forma. A tuningverzió kicsit szélesebb idomokat, 19 colos felniket, alacsonyabb első spoilert és vörös-fehér-fekete festést kapott. Egyelőre még egyik variációban sincs motor, de a hivatalos közlemény szerint az utcai verzió 1,2 és 1,5 literes benzinmotort kaphat, automata váltóval felszerelve, míg a Nismoba 1,6 literes turbós erőforrás kerülne.
Bár a pici kupé még csak koncepció, úgy hírlik, a Nissan fel a karja venni a versenyt a GT86-os Toyotákkal, ami nem lesz egyszerű, hiszen a Nissannak nincs hátsókerék-hajtásra optimalizál, ehhez a modellhez megfelelő padlólemeze – egy ilyen kifejlesztése pedig nem kevés pénzt és időt emészt fel. Viszont ha megtartják ezt a remek formát, és megfelelő technikát tudnak alá varázsolni, lehet keresnivalójuk a piacon az IDx-szel.

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.