Tokió: Egy szívtipró, tökös japán

Nissan IDx koncepció

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 17.15

Dögös, hátsókerék-hajtású kupéval szállna szembe a Nissan a Toyota GT86-al.

A Nissan időről időre előrukkol izgalmas formákkal, gondoljunk csak a Juke vagy a leírhatatlan nevű Qashqai modellekre, amik olyan népszerűek lettek, amit a japán gyártó álmában sem gondolt volna. Persze az izgalmas nem mindig jelenti azt, hogy szép is, ez főleg ízlés kérdése, de az kétségtelen, hogy kitűnik a forgalomból a Nissan két crossoverje. 
Az éppen most zajló Tokiói Autószalonon a gyártó ismét előhúzott egy ászt a pakliból, nem is tudom, mikor találkoztam utoljára ilyen retró hangulatot árasztó, mégis modern formatervvel, talán anno a Toyota GT86 váltott ki hasonló érzést belőlem. Íme a Nissan IDx tanulmány: 
Jobban megnézve felfedezhetjük benne az első Skyline GT-R-ek (Hakosuka) vonásait, a rövid túlnyúlások és a kupé forma miatt, de ez nem véletlen, hiszen a Nissan ezzel a modellel szeretné feléleszteni a klasszikus formát. Az autó egyébként nem túl nagy, ami már a képeken is látszik: 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas, azaz nem sokkal nagyobb, mint egy mai városi kisautó. Például a háromajtós Toyota Yaris hossza 3,8 méter, szélessége megegyezik az IDx-el, magassága pedig 1,5 méter. Na persze a két autó közel sem egy kategória, csak így könnyebb elképzelni a dimenziókat, anélkül, hogy kiutaznánk Tokióba és magunk vennénk szemügyre a járgányt. 

Nissan Skyline GT-R

A gyártó már el is készítette az autó Nismo változatát is, ami azt engedi sejtetni, hogy bizony tisztában vannak vele, hogy nem sikerült rosszul a sportos forma. A tuningverzió kicsit szélesebb idomokat, 19 colos felniket, alacsonyabb első spoilert és vörös-fehér-fekete festést kapott. Egyelőre még egyik variációban sincs motor, de a hivatalos közlemény szerint az utcai verzió 1,2 és 1,5 literes benzinmotort kaphat, automata váltóval felszerelve, míg a Nismoba 1,6 literes turbós erőforrás kerülne.
Bár a pici kupé még csak koncepció, úgy hírlik, a Nissan fel a karja venni a versenyt a GT86-os Toyotákkal, ami nem lesz egyszerű, hiszen a Nissannak nincs hátsókerék-hajtásra optimalizál, ehhez a modellhez megfelelő padlólemeze – egy ilyen kifejlesztése pedig nem kevés pénzt és időt emészt fel. Viszont ha megtartják ezt a remek formát, és megfelelő technikát tudnak alá varázsolni, lehet keresnivalójuk a piacon az IDx-szel.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.