Egy nap késés miatt veszhet az autógarancia

Be kell tartani a feltételeket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 13.00

Új autóra természetesen jár a garancia, ezt azonban könnyen elveszíthetik azok, akik nincsenek tisztában a pontos feltételekkel.

Magyarországon is érvényes az EU előírása, amely szerint minden autóra két év teljes körű jótállást kell vállalniuk az autógyártóknak. Ez minimum időtartam, gyártónként ennél hosszabb, akár hétéves garanciális idővel is találkozhatunk. Ma már a legtöbb gyártó kínál kiterjesztett garanciát is a forgalmazott gépjárművekre, amely a minimálisan meghatározott két éven vagy a vállalt időszakon túl további két vagy három, esetleg még több évvel hosszabbítja meg az alapgarancia idejét.

A LeasePlan flottakezelő közleményében arra figyelmeztette az autótulajdonosokat, hogy a garanciaperiódus meghosszabbodása szigorításokat is eredményezett. Minden tulajdonos számára ajánlott a garanciális feltételekben foglaltak tüzetes átolvasása, ugyanis a gyártók által kötelezően előírt, a szervizfüzetbe bejegyzett, esedékes kilométer- vagy időpont alapú felülvizsgálattól való legkisebb (km vagy nap) eltérés is garanciavesztést vonhat maga után “késve szervizeltetésre” való hivatkozással.

A kötelező szervizek mellett a tulajdonosoknak más előírásokat is be kell tartaniuk, ha érvényesíteni szeretnék az autó garanciáját. A gyártók az “elhanyagolás” vagy a “gondatlanság” kategóriába sorolják például a nem megfelelő üzemanyagok használatát, az ebből fakadó meghibásodásokat pedig nem fedezi a garancia. A túl alacsony olajszint is súlyosan károsíthatja a motort, ahogy a rossz vagy nem megfelelőn kevert (például túl sok bioetanolt tartalmazó) benzin is a motor meghibásodásához vezethet.

2010. június 1-jétől az Európai Bizottság rendeletének értelmében az autógyártók nem tehetik a garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e. Ugyanakkor ez a szabály nem korlátozza a hivatalos márkaszervizeknek azt a jogát, hogy a garanciális javításokat csak ők végezhessék el, hiszen ezek költségét a gyártó állja.

Kommentek

  • husky

    Ez egy jogi köcsögség, amit vagy alkalmaznak, vagy nem. Szerencésr enm jellemző, tapasztalataim szeinti. 1-2 napért soha nem balhéztak, sem +500 kilométerért. Na ja, mondd le a rokonlátogatást, mert pénteken kell szervizbve menni, nem menj temetésre, vesszen az üzleti megbeszélés, mintha utána hétfőn nem érne rá. A nagy ..izét! Inkább a céges autókat nem kellene legyepálni, mivel “nem a miénk” és ha jót akarunk a motornak, akkor új autónál 4500-5000 km-nél mindjárt olaj és szűrőcsere, majd utána ráállni az előírt intervallumra.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.