Egy nap késés miatt veszhet az autógarancia

Be kell tartani a feltételeket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 13.00

Új autóra természetesen jár a garancia, ezt azonban könnyen elveszíthetik azok, akik nincsenek tisztában a pontos feltételekkel.

Magyarországon is érvényes az EU előírása, amely szerint minden autóra két év teljes körű jótállást kell vállalniuk az autógyártóknak. Ez minimum időtartam, gyártónként ennél hosszabb, akár hétéves garanciális idővel is találkozhatunk. Ma már a legtöbb gyártó kínál kiterjesztett garanciát is a forgalmazott gépjárművekre, amely a minimálisan meghatározott két éven vagy a vállalt időszakon túl további két vagy három, esetleg még több évvel hosszabbítja meg az alapgarancia idejét.

A LeasePlan flottakezelő közleményében arra figyelmeztette az autótulajdonosokat, hogy a garanciaperiódus meghosszabbodása szigorításokat is eredményezett. Minden tulajdonos számára ajánlott a garanciális feltételekben foglaltak tüzetes átolvasása, ugyanis a gyártók által kötelezően előírt, a szervizfüzetbe bejegyzett, esedékes kilométer- vagy időpont alapú felülvizsgálattól való legkisebb (km vagy nap) eltérés is garanciavesztést vonhat maga után “késve szervizeltetésre” való hivatkozással.

A kötelező szervizek mellett a tulajdonosoknak más előírásokat is be kell tartaniuk, ha érvényesíteni szeretnék az autó garanciáját. A gyártók az “elhanyagolás” vagy a “gondatlanság” kategóriába sorolják például a nem megfelelő üzemanyagok használatát, az ebből fakadó meghibásodásokat pedig nem fedezi a garancia. A túl alacsony olajszint is súlyosan károsíthatja a motort, ahogy a rossz vagy nem megfelelőn kevert (például túl sok bioetanolt tartalmazó) benzin is a motor meghibásodásához vezethet.

2010. június 1-jétől az Európai Bizottság rendeletének értelmében az autógyártók nem tehetik a garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e. Ugyanakkor ez a szabály nem korlátozza a hivatalos márkaszervizeknek azt a jogát, hogy a garanciális javításokat csak ők végezhessék el, hiszen ezek költségét a gyártó állja.

Kommentek

  • husky

    Ez egy jogi köcsögség, amit vagy alkalmaznak, vagy nem. Szerencésr enm jellemző, tapasztalataim szeinti. 1-2 napért soha nem balhéztak, sem +500 kilométerért. Na ja, mondd le a rokonlátogatást, mert pénteken kell szervizbve menni, nem menj temetésre, vesszen az üzleti megbeszélés, mintha utána hétfőn nem érne rá. A nagy ..izét! Inkább a céges autókat nem kellene legyepálni, mivel “nem a miénk” és ha jót akarunk a motornak, akkor új autónál 4500-5000 km-nél mindjárt olaj és szűrőcsere, majd utána ráállni az előírt intervallumra.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.