Egy nap késés miatt veszhet az autógarancia

Be kell tartani a feltételeket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 13.00

Új autóra természetesen jár a garancia, ezt azonban könnyen elveszíthetik azok, akik nincsenek tisztában a pontos feltételekkel.

Magyarországon is érvényes az EU előírása, amely szerint minden autóra két év teljes körű jótállást kell vállalniuk az autógyártóknak. Ez minimum időtartam, gyártónként ennél hosszabb, akár hétéves garanciális idővel is találkozhatunk. Ma már a legtöbb gyártó kínál kiterjesztett garanciát is a forgalmazott gépjárművekre, amely a minimálisan meghatározott két éven vagy a vállalt időszakon túl további két vagy három, esetleg még több évvel hosszabbítja meg az alapgarancia idejét.

A LeasePlan flottakezelő közleményében arra figyelmeztette az autótulajdonosokat, hogy a garanciaperiódus meghosszabbodása szigorításokat is eredményezett. Minden tulajdonos számára ajánlott a garanciális feltételekben foglaltak tüzetes átolvasása, ugyanis a gyártók által kötelezően előírt, a szervizfüzetbe bejegyzett, esedékes kilométer- vagy időpont alapú felülvizsgálattól való legkisebb (km vagy nap) eltérés is garanciavesztést vonhat maga után “késve szervizeltetésre” való hivatkozással.

A kötelező szervizek mellett a tulajdonosoknak más előírásokat is be kell tartaniuk, ha érvényesíteni szeretnék az autó garanciáját. A gyártók az “elhanyagolás” vagy a “gondatlanság” kategóriába sorolják például a nem megfelelő üzemanyagok használatát, az ebből fakadó meghibásodásokat pedig nem fedezi a garancia. A túl alacsony olajszint is súlyosan károsíthatja a motort, ahogy a rossz vagy nem megfelelőn kevert (például túl sok bioetanolt tartalmazó) benzin is a motor meghibásodásához vezethet.

2010. június 1-jétől az Európai Bizottság rendeletének értelmében az autógyártók nem tehetik a garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e. Ugyanakkor ez a szabály nem korlátozza a hivatalos márkaszervizeknek azt a jogát, hogy a garanciális javításokat csak ők végezhessék el, hiszen ezek költségét a gyártó állja.

Kommentek

  • husky

    Ez egy jogi köcsögség, amit vagy alkalmaznak, vagy nem. Szerencésr enm jellemző, tapasztalataim szeinti. 1-2 napért soha nem balhéztak, sem +500 kilométerért. Na ja, mondd le a rokonlátogatást, mert pénteken kell szervizbve menni, nem menj temetésre, vesszen az üzleti megbeszélés, mintha utána hétfőn nem érne rá. A nagy ..izét! Inkább a céges autókat nem kellene legyepálni, mivel “nem a miénk” és ha jót akarunk a motornak, akkor új autónál 4500-5000 km-nél mindjárt olaj és szűrőcsere, majd utána ráállni az előírt intervallumra.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.