Csúcsváltozatával debütált a Jaguar kupéja

Világpremier brutális R kivitelben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.20. 08.00

Minden idők legdinamikusabb utcai Jaguarjaként lépett színre a várva várt F-type Coupé. Az 550 lóerős V8-as 4,0 másodperc alatt gyorsítja százra az autót – de a két gyengébb kivitel sem sokkal harmatosabb.

Ekkora meglepetésre aligha számítottak a Los Angeles-i Autókiállítás előestéjére szervezett bemutató vendégei: a Jaguar nem csupán az F-type kupéváltozatát leplezte le, hanem a széria eddigi legerősebb, legfürgébb tagját is. 

A Jaguar F-type R coupé motorja ugyanaz a kompresszoros 5.0 V8, amely a testvérmodellek sportváltozatait, az XJR sportszedánt és az XKR-S kupét is hajtja, ám kisebb tömege miatt értelemszerűen fürgébb (ha 300 km/órás végsebességével nem is gyorsabb) azoknál. Az 550 lóerős, 680 Nm nyomatékú motor, amely változtatható hangtompítású kipufogókon keresztül küldi a légkörbe az égéstermékeket, mindössze 4,0 másodpercre van szüksége a százas tempó elérésére. 
Ennél mostanában egyetlen fürgébb közúti modellt épített a Jaguar, ám az XKR-S GT (3,9 mp) mindössze harminc példányban készül, szemben az F-type Coupéval, amely záros határidőn belül alighanem a márka legkeresettebb modellje lesz – ha nem is ebben a kivitelben. 
A kupé külső megjelenése nem kell, hogy bárkinek meglepetést okozzon, hiszen azt meglepő hűséggel vetítette előre a két éve színre lépett C-X16 tanulmányautó. Elnyújtott tetővonalával és különleges sziluettű hátsó szélvédőjével a kabrió modellnél is látványosabb, erőteljesebb kupé karosszériája több szempontból is forradalminak számít. Oldalfalát például egyetlen hatalmas alumíniumlemezből préselték, így frappánsan megoldva az illesztési hézagok kérdését. A karosszéria torziós merevsége (33 000 Nm/fok) minden eddigi Jaguar modellét meghaladja, ráadásul ez a panoráma üvegtetővel szerelt kivitelekre is vonatkozik! 
A Coupé egyéb műszaki elemei (a felfüggesztés, a fékek) nyilvánvalóan megegyeznek a kabrió kivitelével – nem úgy, mint a most elsőként leleplezett F-type R modellé, amely egyedi fejlesztésű rendszereket kapott. 
A vezetőtámogató rendszerek között megtalálható a második generációs, elektronikus aktív differenciálzár, amelyet a Jaguar történetében először alkalmazott, a kerekeket szelektíven fékező vezérlés egészít ki; a két berendezés egymást támogatva fordítja rá mindig a megfelelő ívre az autót. 
Az elöl-hátul feszesebb rugókkal szerelt futóművet áthangolt adaptív lengéscsillapítók, valamint a vezető által konfigurálható sport üzemmód teszi még élesebbé, a fékek opcióként karbon-kerámia egységekre cserélhetők, ami a fáradásmentes lassítás mellett 21 kilós tömegcsökkentést is eredményez. 
A belső térben nincsenek jelentős meglepetések, eltekintve talán a motoros mozgatású, kompozit fedél alatt lapuló csomagtartótól, amely 407 literes kapacitásával több mint megfelelő a közmondásos golftáskák szállítására. 
A sportülések oldalfala légpárnákkal fújható keményebbre, a kormány választhatóan készülhet egyenes aljú vagy hagyományos kivitelben. A beltéri felületek bőrborítása ebben a műfajban nem meglepő, ám az F-type Coupé szintetikus szarvasbőrrel gazdagítja a lehetőségeket: a műszerfaltól a kormánykerékig minden bevonható ezzel a versenyhangulatú, természetes (hatású) anyaggal. 
Bár teljesen a háttérbe szorultak, néhány szóban emlékezzünk meg a kínálat két gyengébbig tagjáról is: az F-type Coupe 340 lóerős V6-os motorjával 5,1 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 260 km/óra, míg az F-type S Coupe ugyanebből a blokkból 380 lóerőt, 4,8 másodperces gyorsulást és 275 km/óra végsebességet hoz ki.
A piros mellett sötétszürke és fehér színben is rendelhető az F-type R Coupé: ezek is dögösek, itt meg is lesheted őket.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.