Ekkora meglepetésre aligha számítottak a Los Angeles-i Autókiállítás előestéjére szervezett bemutató vendégei: a Jaguar nem csupán az F-type kupéváltozatát leplezte le, hanem a széria eddigi legerősebb, legfürgébb tagját is. 

A Jaguar F-type R coupé motorja ugyanaz a kompresszoros 5.0 V8, amely a testvérmodellek sportváltozatait, az XJR sportszedánt és az XKR-S kupét is hajtja, ám kisebb tömege miatt értelemszerűen fürgébb (ha 300 km/órás végsebességével nem is gyorsabb) azoknál. Az 550 lóerős, 680 Nm nyomatékú motor, amely változtatható hangtompítású kipufogókon keresztül küldi a légkörbe az égéstermékeket, mindössze 4,0 másodpercre van szüksége a százas tempó elérésére. 
Ennél mostanában egyetlen fürgébb közúti modellt épített a Jaguar, ám az XKR-S GT (3,9 mp) mindössze harminc példányban készül, szemben az F-type Coupéval, amely záros határidőn belül alighanem a márka legkeresettebb modellje lesz – ha nem is ebben a kivitelben. 
A kupé külső megjelenése nem kell, hogy bárkinek meglepetést okozzon, hiszen azt meglepő hűséggel vetítette előre a két éve színre lépett C-X16 tanulmányautó. Elnyújtott tetővonalával és különleges sziluettű hátsó szélvédőjével a kabrió modellnél is látványosabb, erőteljesebb kupé karosszériája több szempontból is forradalminak számít. Oldalfalát például egyetlen hatalmas alumíniumlemezből préselték, így frappánsan megoldva az illesztési hézagok kérdését. A karosszéria torziós merevsége (33 000 Nm/fok) minden eddigi Jaguar modellét meghaladja, ráadásul ez a panoráma üvegtetővel szerelt kivitelekre is vonatkozik! 
A Coupé egyéb műszaki elemei (a felfüggesztés, a fékek) nyilvánvalóan megegyeznek a kabrió kivitelével – nem úgy, mint a most elsőként leleplezett F-type R modellé, amely egyedi fejlesztésű rendszereket kapott. 
A vezetőtámogató rendszerek között megtalálható a második generációs, elektronikus aktív differenciálzár, amelyet a Jaguar történetében először alkalmazott, a kerekeket szelektíven fékező vezérlés egészít ki; a két berendezés egymást támogatva fordítja rá mindig a megfelelő ívre az autót. 
Az elöl-hátul feszesebb rugókkal szerelt futóművet áthangolt adaptív lengéscsillapítók, valamint a vezető által konfigurálható sport üzemmód teszi még élesebbé, a fékek opcióként karbon-kerámia egységekre cserélhetők, ami a fáradásmentes lassítás mellett 21 kilós tömegcsökkentést is eredményez. 
A belső térben nincsenek jelentős meglepetések, eltekintve talán a motoros mozgatású, kompozit fedél alatt lapuló csomagtartótól, amely 407 literes kapacitásával több mint megfelelő a közmondásos golftáskák szállítására. 
A sportülések oldalfala légpárnákkal fújható keményebbre, a kormány választhatóan készülhet egyenes aljú vagy hagyományos kivitelben. A beltéri felületek bőrborítása ebben a műfajban nem meglepő, ám az F-type Coupé szintetikus szarvasbőrrel gazdagítja a lehetőségeket: a műszerfaltól a kormánykerékig minden bevonható ezzel a versenyhangulatú, természetes (hatású) anyaggal. 
Bár teljesen a háttérbe szorultak, néhány szóban emlékezzünk meg a kínálat két gyengébbig tagjáról is: az F-type Coupe 340 lóerős V6-os motorjával 5,1 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 260 km/óra, míg az F-type S Coupe ugyanebből a blokkból 380 lóerőt, 4,8 másodperces gyorsulást és 275 km/óra végsebességet hoz ki.
A piros mellett sötétszürke és fehér színben is rendelhető az F-type R Coupé: ezek is dögösek, itt meg is lesheted őket.