Szalay Balázs és Bunkoczi László leleplezte új versenyautóját, amellyel a december 29-én rajtoló Africa Eco Race-re készül (itt írtunk arról, hogy az idén kihagyja a Dakart a csapat). Az Opel Mokka nem csupán új ruhát kapott – színeiben már a gyári Opeleket idézi -, hanem jelentős technikai változtatásokat is végrehajtottak rajta.


A legfeltűnőbb, hogy 25 centivel rövidebb lett, ami valamelyest megváltoztatta a versenygép karakterét. Az átalakításkor a fő szempont nem a szépség, hanem a praktikum volt, hogy az autó eleje és hátulja ne akadjon fenn a homokdűnéken.

“Évről évre próbálunk minél ütőképesebb autót építeni” – mondta Szalay Balázs, aki 12 alkalommal állt rajthoz Dakar-ralin. “A rövidítésre azért volt szükség, mert a dűnéken folyamatosan letörtük a lökhárítót, az eleje nekiment a homokdomboknak, a hátulja felakadt rajtuk – ezen próbáltunk javítani. Ezzel együtt megváltozott a hűtő helyzete, és mindettől teljesen függetlenül új kormányművet kapott a Mokka, amitől azt reméljük, hogy sokkal jobb és stabilabb lesz. Erre azért volt szükség, mert a januári Dakaron a kormánymű miatt buktunk órákat.”

Ami egyébként a technikai paramétereket illeti, a hosszát leszámítva a Mokka ugyanaz, mint volt: 6200 köbcentis, 380 lóerős motor dolgozik benne, a komoly vázerősítések miatti pluszsúllyal együtt is 7,4 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.