Gyorsabb saját magánál a Porsche 918!

Végletekig élezték a hibrid rendszert

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 10.00

Újra vizsgára küldte hibrid szupersportkocsiját a Porsche, és lám: a hamarosan kezdődő forgalmazás előtt kevéssel örömmel jelentették, hogy az autó túlteljesítette az eredetileg kommunikált sarokszámokat.

A Porsche csökkentett tömegű, Weissach-csomagos kivitelében tesztelte új hibrid szupersportkocsiját, a 918 Spydert, majd – immár sokadszor – módosította a gyorsulási és rugalmassági értékeket. 

Szokatlan játékot játszik a Porsche: amióta csak bejelentették a 918 érkezését, azóta kúsznak egyre feljebb a motor- és menetteljesítmény-adatok. 
A merőben sajátos magatartásban van ráció: így tökéletesen tudtak igazodni a közvetlen vetélytársak adataihoz, mindig csak addig fokozva a teljesítményt, hogy az versenyképes legyen, de lehetőség szerint hagyjon tartalékokat a rendszerben. 
Most jó adag tartalékot találtak, az biztos, mégpedig a hajtáslánc elektromos ágában. Tisztán villamos üzemben 6,2 másodperc alatt gyorsul százra az autó – korábban ehhez 6,9 másodpercre volt szüksége. A szénszálas és magnézium alkatrészekben tobzódó Weissach-csomagot megrendelve további egytized szekundum faragható le az autó emissziómentes sprintidejéből. 
Persze még meggyőzőbbek a számok hibrid üzemben. Az autó csökkentett tömegű Weissach-kivitelében álló helyzetből 2,6 másodperc alatt gyorsul százra (eddig 2,8 mp), kétszázra 7,7 helyett 7,2 másodpercig tart a sprint. Ha itt sem unjuk meg a gyorsulást, összesen 19,9 másodperc alatt fent vagyunk 300-on – eddig erre 22 másodpercig kellett várnunk a rajt után. Ezzel ugyan még mindig lomhább, mint a LaFerrari és a McLaren P1 (0-300 km/óra: 15,5, illetve 17 mp), de a különbség sokkal kisebb lett. 
Mint emlékezetes, a 918 Spyder Weissach-csomaggal 6 perc 57 másodperc alatt ment körbe a Nürburgringen, és ezzel megdöntötte a közúti gépkocsik korábbi rekordját. Ugyanakkor kíméletes öko-módusban a 887 LE rendszerteljesítményű autó átlagfogyasztása csupán 3,0 liter/100 km.

Kommentek

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.