Gyorsabb saját magánál a Porsche 918!

Végletekig élezték a hibrid rendszert

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 10.00

Újra vizsgára küldte hibrid szupersportkocsiját a Porsche, és lám: a hamarosan kezdődő forgalmazás előtt kevéssel örömmel jelentették, hogy az autó túlteljesítette az eredetileg kommunikált sarokszámokat.

A Porsche csökkentett tömegű, Weissach-csomagos kivitelében tesztelte új hibrid szupersportkocsiját, a 918 Spydert, majd – immár sokadszor – módosította a gyorsulási és rugalmassági értékeket. 

Szokatlan játékot játszik a Porsche: amióta csak bejelentették a 918 érkezését, azóta kúsznak egyre feljebb a motor- és menetteljesítmény-adatok. 
A merőben sajátos magatartásban van ráció: így tökéletesen tudtak igazodni a közvetlen vetélytársak adataihoz, mindig csak addig fokozva a teljesítményt, hogy az versenyképes legyen, de lehetőség szerint hagyjon tartalékokat a rendszerben. 
Most jó adag tartalékot találtak, az biztos, mégpedig a hajtáslánc elektromos ágában. Tisztán villamos üzemben 6,2 másodperc alatt gyorsul százra az autó – korábban ehhez 6,9 másodpercre volt szüksége. A szénszálas és magnézium alkatrészekben tobzódó Weissach-csomagot megrendelve további egytized szekundum faragható le az autó emissziómentes sprintidejéből. 
Persze még meggyőzőbbek a számok hibrid üzemben. Az autó csökkentett tömegű Weissach-kivitelében álló helyzetből 2,6 másodperc alatt gyorsul százra (eddig 2,8 mp), kétszázra 7,7 helyett 7,2 másodpercig tart a sprint. Ha itt sem unjuk meg a gyorsulást, összesen 19,9 másodperc alatt fent vagyunk 300-on – eddig erre 22 másodpercig kellett várnunk a rajt után. Ezzel ugyan még mindig lomhább, mint a LaFerrari és a McLaren P1 (0-300 km/óra: 15,5, illetve 17 mp), de a különbség sokkal kisebb lett. 
Mint emlékezetes, a 918 Spyder Weissach-csomaggal 6 perc 57 másodperc alatt ment körbe a Nürburgringen, és ezzel megdöntötte a közúti gépkocsik korábbi rekordját. Ugyanakkor kíméletes öko-módusban a 887 LE rendszerteljesítményű autó átlagfogyasztása csupán 3,0 liter/100 km.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.