Gyorsabb saját magánál a Porsche 918!

Végletekig élezték a hibrid rendszert

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 10.00

Újra vizsgára küldte hibrid szupersportkocsiját a Porsche, és lám: a hamarosan kezdődő forgalmazás előtt kevéssel örömmel jelentették, hogy az autó túlteljesítette az eredetileg kommunikált sarokszámokat.

A Porsche csökkentett tömegű, Weissach-csomagos kivitelében tesztelte új hibrid szupersportkocsiját, a 918 Spydert, majd – immár sokadszor – módosította a gyorsulási és rugalmassági értékeket. 

Szokatlan játékot játszik a Porsche: amióta csak bejelentették a 918 érkezését, azóta kúsznak egyre feljebb a motor- és menetteljesítmény-adatok. 
A merőben sajátos magatartásban van ráció: így tökéletesen tudtak igazodni a közvetlen vetélytársak adataihoz, mindig csak addig fokozva a teljesítményt, hogy az versenyképes legyen, de lehetőség szerint hagyjon tartalékokat a rendszerben. 
Most jó adag tartalékot találtak, az biztos, mégpedig a hajtáslánc elektromos ágában. Tisztán villamos üzemben 6,2 másodperc alatt gyorsul százra az autó – korábban ehhez 6,9 másodpercre volt szüksége. A szénszálas és magnézium alkatrészekben tobzódó Weissach-csomagot megrendelve további egytized szekundum faragható le az autó emissziómentes sprintidejéből. 
Persze még meggyőzőbbek a számok hibrid üzemben. Az autó csökkentett tömegű Weissach-kivitelében álló helyzetből 2,6 másodperc alatt gyorsul százra (eddig 2,8 mp), kétszázra 7,7 helyett 7,2 másodpercig tart a sprint. Ha itt sem unjuk meg a gyorsulást, összesen 19,9 másodperc alatt fent vagyunk 300-on – eddig erre 22 másodpercig kellett várnunk a rajt után. Ezzel ugyan még mindig lomhább, mint a LaFerrari és a McLaren P1 (0-300 km/óra: 15,5, illetve 17 mp), de a különbség sokkal kisebb lett. 
Mint emlékezetes, a 918 Spyder Weissach-csomaggal 6 perc 57 másodperc alatt ment körbe a Nürburgringen, és ezzel megdöntötte a közúti gépkocsik korábbi rekordját. Ugyanakkor kíméletes öko-módusban a 887 LE rendszerteljesítményű autó átlagfogyasztása csupán 3,0 liter/100 km.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.