600 lóerős a Nissan űberkupéja

Jövőre érkezik Európába

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 14.00

Régóta várjuk, hogy megérkezzen, és puszta számadataival nem is okoz csalódást a Nissan csúcs-csúcsmodellje, a mezei GT-R-t porba alázó GT-R Nismo

Versenytapasztalatok alapján fejlesztve: az autógyártók bizony eléggé gátlástalanul tapasztják fel ezt a címkét különböző modelleikre, ezúttal azonban semmi túlzás nincs a dologban: a Nismo a Nissan Európába idén bevezetett versenyrészlegének, a Nissan Motorsportnak a hivatalos beceneve. Kezdetnek felpaprikázták a Juke-ot, elvarázsolták a Micrát, és szárnyakat adtak a 370Z-nek, de ők is, a vásárlók is tudták, hogy ez csak időhúzás: a legnagyobb dobásra, a GT-R Nismósítására mostanáig kellett várnunk.

A külsőségeknél kezdve, a Nissan GT-R Nismo azonnal felismerhető látványos, ám mindenekelőtt funkcionális kiegészítőiről. 
A ponthegesztések mellett stratégiai pontokon ragasztással tovább merevített karosszériát számítógépes elemzéssel kimunkált aerodinamikai csomagba öltöztették. Az első lökhárító, az alsó motorburkolat, valamint a szénszálas hátsó szárny fokozza a leszorítóerőt, mégpedig nem kevéssel: 300 km/óránál 100 kg-mal több nyomja az aszfalthoz az autót, mégpedig egyenletesen elosztva mindkét tengelyen. 
A látványt éppúgy javítja, mint a légellenállást a kiszélesített első lökhárító: az extra légterelő komponensek ellenére a Nismo közegellenállási együtthatója ugyanúgy 0,26, mint a GT-R alapmodellé (ez szintén megújult, lásd alább). 
A Nissan GT-R Nismo fehér, fekete, ezüst és piros árnyalatban, valamint egy exkluzív sötétszürkében választható; a fekete keréktárcsák rajzolatát a japán Super GT széria GT500 kategóriájában induló GT-R versenyautó ihlette. 
A lemezek alatt a megszokott 3.8 V6 turbómotor erősen átdolgozott változata lapul. Az 549 lóerős alapverzió helyett a GT3 versenyautóról származó turbófeltöltők, a hengerenként vezérelt gyújtás és a nagykapacitású üzemanyagszivattyú alkalmazásával kerek 600 lóerőre képes a motor, a forgatónyomaték 628-ról 652 Nm-re ugrott. 
Ekkora teljesítményhez módosított futómű dukál: a GT-R Nismo háromfázisú (normál, sport, verseny) adaptív lengéscsillapítókat és sportrugókat kapott, az alapmodellt is kiszolgáló Dunlop egyedi Nismo abroncsokat fejlesztett az autóhoz (elöl 255/40 ZRF20, hátul 285/35 ZRF20 méretben). Az átdolgozott első felfüggesztés stabilabb nagysebességű kanyarvételt, ugyanakkor jobb egyenesfutást biztosít, a kerékcsavarokat speciális, ultraerős darabokra cserélték, hátul különösen merev, üreges kanyarstabilizátort szereltek be. 
A varázslatra a beltér teszi fel a koronát. A szénszálból megformált, ergonomikus első kagylóülések a Recarótól származnak, a kormánykereket Alcantara borítja, és nem hiányozhat róla a középállást jelző sáv. Szintén Alcantarával fedték be a szénszál-hatású hátlappal szerelt műszerek árnyékolóját. A fordulatszámmérő, akárcsak az üléseket, a középkonzolt, az ajtókárpitot és a kormánykereket díszítő öltések, piros színben rikít. 
A Nissan egyelőre nem adta meg a GT-R Nismo menetdinamikai adatait. Ezekre alighanem a 2014 februári belpiaci bevezetéshez közelebb számíthatunk; Európa és az USA valamivel később, de még jövőre megkapja a csúcs-Nissant. 
Ha a pontos számok nincsenek is meg, a Nismo dinamizmusára jól következtethetünk abból a nagyszerű fegyvertényből, amit még szeptemberben ért el a modell a Nürburgringen: az alapverziónál pontosan tíz másodperccel gyorsabban ment végig a 20 kilométeres körön, 7 perc 8,679 másodperces ideje a sorozatgyártású autók élmezőnyébe, a nem limitált darabszámú modellek közül pedig egyenesen a lista legelejére emelte a Nissan GT-R Nismót. A rekordidős futamról egyelőre nem adta ki a manapság szinte kötelező belső kamerás filmet a Nissan, de a szeptemberben négy autóval, négy sofőrrel zajló, egész napos próbálkozás néhány mozzanatát független prototípus-paparazzók felvételében élvezhetjük.

Megújult a Nissan GT-R

600 lóerős a Nissan űberkupéja 1


Áthangolt futóművel és fékekkel, komfortosabb rugózással, pontosabb úttartással, látványosabb külső formajegyekkel, kanyarkövető LED fényszórókkal, valamint gazdagabb és jobb minőségű alap- és opciós felszereléssel kezdi az új modellévet a Nissan GT-R. A modell kettős, hétköznapi és versenyalkalmasságát előtérbe helyezve kis sebességnél könnyebb járású, nagy tempónál precízebb lett a kormány, javult az egyenesfutás, az autó kevesebb korrigálással vezethető. A beltérben új kárpitanyagok és dekorelemek jelentek meg. Az opcióként megrendelhető, szénszálas hátsó légterelőt ugyancsak szénszálas csomagtérfedélre szerelik; ez fele olyan nehéz, mint a szériakivitelű fém fedél. A 2014-es Nissan GT-R galériája a jobb oldali fényképre kattintva nyílik meg.

  

Kommentek

  • hova

    Uhhhhhhh! Remek, mint általában a nissanok, de ezt most nagyon-nagyon eltalálták kivül-belül.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.