600 lóerős a Nissan űberkupéja

Jövőre érkezik Európába

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 14.00

Régóta várjuk, hogy megérkezzen, és puszta számadataival nem is okoz csalódást a Nissan csúcs-csúcsmodellje, a mezei GT-R-t porba alázó GT-R Nismo

Versenytapasztalatok alapján fejlesztve: az autógyártók bizony eléggé gátlástalanul tapasztják fel ezt a címkét különböző modelleikre, ezúttal azonban semmi túlzás nincs a dologban: a Nismo a Nissan Európába idén bevezetett versenyrészlegének, a Nissan Motorsportnak a hivatalos beceneve. Kezdetnek felpaprikázták a Juke-ot, elvarázsolták a Micrát, és szárnyakat adtak a 370Z-nek, de ők is, a vásárlók is tudták, hogy ez csak időhúzás: a legnagyobb dobásra, a GT-R Nismósítására mostanáig kellett várnunk.

A külsőségeknél kezdve, a Nissan GT-R Nismo azonnal felismerhető látványos, ám mindenekelőtt funkcionális kiegészítőiről. 
A ponthegesztések mellett stratégiai pontokon ragasztással tovább merevített karosszériát számítógépes elemzéssel kimunkált aerodinamikai csomagba öltöztették. Az első lökhárító, az alsó motorburkolat, valamint a szénszálas hátsó szárny fokozza a leszorítóerőt, mégpedig nem kevéssel: 300 km/óránál 100 kg-mal több nyomja az aszfalthoz az autót, mégpedig egyenletesen elosztva mindkét tengelyen. 
A látványt éppúgy javítja, mint a légellenállást a kiszélesített első lökhárító: az extra légterelő komponensek ellenére a Nismo közegellenállási együtthatója ugyanúgy 0,26, mint a GT-R alapmodellé (ez szintén megújult, lásd alább). 
A Nissan GT-R Nismo fehér, fekete, ezüst és piros árnyalatban, valamint egy exkluzív sötétszürkében választható; a fekete keréktárcsák rajzolatát a japán Super GT széria GT500 kategóriájában induló GT-R versenyautó ihlette. 
A lemezek alatt a megszokott 3.8 V6 turbómotor erősen átdolgozott változata lapul. Az 549 lóerős alapverzió helyett a GT3 versenyautóról származó turbófeltöltők, a hengerenként vezérelt gyújtás és a nagykapacitású üzemanyagszivattyú alkalmazásával kerek 600 lóerőre képes a motor, a forgatónyomaték 628-ról 652 Nm-re ugrott. 
Ekkora teljesítményhez módosított futómű dukál: a GT-R Nismo háromfázisú (normál, sport, verseny) adaptív lengéscsillapítókat és sportrugókat kapott, az alapmodellt is kiszolgáló Dunlop egyedi Nismo abroncsokat fejlesztett az autóhoz (elöl 255/40 ZRF20, hátul 285/35 ZRF20 méretben). Az átdolgozott első felfüggesztés stabilabb nagysebességű kanyarvételt, ugyanakkor jobb egyenesfutást biztosít, a kerékcsavarokat speciális, ultraerős darabokra cserélték, hátul különösen merev, üreges kanyarstabilizátort szereltek be. 
A varázslatra a beltér teszi fel a koronát. A szénszálból megformált, ergonomikus első kagylóülések a Recarótól származnak, a kormánykereket Alcantara borítja, és nem hiányozhat róla a középállást jelző sáv. Szintén Alcantarával fedték be a szénszál-hatású hátlappal szerelt műszerek árnyékolóját. A fordulatszámmérő, akárcsak az üléseket, a középkonzolt, az ajtókárpitot és a kormánykereket díszítő öltések, piros színben rikít. 
A Nissan egyelőre nem adta meg a GT-R Nismo menetdinamikai adatait. Ezekre alighanem a 2014 februári belpiaci bevezetéshez közelebb számíthatunk; Európa és az USA valamivel később, de még jövőre megkapja a csúcs-Nissant. 
Ha a pontos számok nincsenek is meg, a Nismo dinamizmusára jól következtethetünk abból a nagyszerű fegyvertényből, amit még szeptemberben ért el a modell a Nürburgringen: az alapverziónál pontosan tíz másodperccel gyorsabban ment végig a 20 kilométeres körön, 7 perc 8,679 másodperces ideje a sorozatgyártású autók élmezőnyébe, a nem limitált darabszámú modellek közül pedig egyenesen a lista legelejére emelte a Nissan GT-R Nismót. A rekordidős futamról egyelőre nem adta ki a manapság szinte kötelező belső kamerás filmet a Nissan, de a szeptemberben négy autóval, négy sofőrrel zajló, egész napos próbálkozás néhány mozzanatát független prototípus-paparazzók felvételében élvezhetjük.

Megújult a Nissan GT-R

600 lóerős a Nissan űberkupéja 1


Áthangolt futóművel és fékekkel, komfortosabb rugózással, pontosabb úttartással, látványosabb külső formajegyekkel, kanyarkövető LED fényszórókkal, valamint gazdagabb és jobb minőségű alap- és opciós felszereléssel kezdi az új modellévet a Nissan GT-R. A modell kettős, hétköznapi és versenyalkalmasságát előtérbe helyezve kis sebességnél könnyebb járású, nagy tempónál precízebb lett a kormány, javult az egyenesfutás, az autó kevesebb korrigálással vezethető. A beltérben új kárpitanyagok és dekorelemek jelentek meg. Az opcióként megrendelhető, szénszálas hátsó légterelőt ugyancsak szénszálas csomagtérfedélre szerelik; ez fele olyan nehéz, mint a szériakivitelű fém fedél. A 2014-es Nissan GT-R galériája a jobb oldali fényképre kattintva nyílik meg.

  

Kommentek

  • hova

    Uhhhhhhh! Remek, mint általában a nissanok, de ezt most nagyon-nagyon eltalálták kivül-belül.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.