Megérkezett a vadonatúj MINI

Alig látható különbségek, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 14.00

Közvetlen elődeinek stílusát megőrizve, napjaink vezetőtámogató és kényelmi szolgáltatásait átvéve halad tovább a számára eredendően kijelölt úton a MINI.

Közel 10 centivel hosszabb, 44 mm-rel szélesebb, 7 mm-rel magasabb elődjénél, 28 mm-rel megnövelt tengelytávon (2495 mm) és szélesebb (+42/+34 mm) nyomtávon nyugszik, de a növekedésből inkább a 150-ről 211 literre bővített csomagtartó profitált: megújult a BMW divatautója, a kortalan formavilágot véresen komolyan vevő, ezért stílusjegyek dolgában vitát nem nyitó MINI. 

Apró eltérések persze elkerülhetetlenek voltak, már csak a méretváltozás miatt is. Vadonatújak például a fényszórók, amelyek opcióként nem csak nappali, hanem a tompított világítást is fénykibocsátó diódákkal (LED) oldják meg. A modern világítástechnológia vakításgátló fényszórót, illetve LED-es ködlámpákat is hozott a 3821 (MINI Cooper S: 3850) milliméter hosszú autóba. 
A minimálisan átrajzolt karosszéria alatt jelentős mértékben újjáalkotott futómű rejlik. A BMW-nél megszokott elektronikus támogató rendszerek itt is megjelentek, beleértve az alapáras elektronikus differenciálzárat. 
A bevezetéskor kis létszámú, ám minden alapigényt lefedő motorkínálattal lép színre az újonc. A MINI Cooper háromhengeres, másfél literes motorja 138 lóerőt teljesít, a forgatónyomaték 220 Nm. Az autó 7,9 mp alatt gyorsul százra, a legnagyobb sebesség 201 km/óra, átlagfogyasztása 4,6 l/100 km. A MINI Cooper D szintén ikerturbós, háromhengeres, 1,5 literes erőforrás, 118 lóerővel, 270 Nm nyomatékkal, 9,2 másodperces gyorsulással, 205 km/óra végsebességgel, 3,6 literes átlagfogyasztással. 
A legizgalmasabb természetesen a képeinken is látható Cooper S lesz, legalábbis egyelőre: ennek kétliteres, négyhengeres motorja 195 lóerőt ad le 4700-6000/perc között, gyorsulása 6,8 mp, végsebessége 235 km/óra, átlagfogyasztása 5,8 l/100 km. Ez a modell első ízben három állásban szabályozható lengéscsillapítót is kap. 
A sebességváltók tövében elhelyezett, új üzemmódváltóval a gázreakciók és a kormány beállításait három fokozatban (normál, sportos, öko) állítgathatjuk; utóbbi automata váltó esetében képes a váltó fizikai lekapcsolására, azaz a szabadonfutásra. 
A beltérben az osztva dönthető hátsó üléstámla és a variálható csomagtérpadló mellett valamivel tágasabb üléseket, valamint a korábbira emlékeztető elrendezésű, de vadonatúj tartalmú műszereket találunk. Akár 8,8 colos színes monitoron és a BMW iDrive-hoz hasonló kezelőfelületen keresztül vezérelhető megannyi funkció.
A vezetőtámogatásról többek között head-up display, aktív tempomat, gyalogos- és táblafelismerő rendszer gondoskodik, a kényelmi extrák között tolatóberendezések, kétzónás klíma, kulcs nélküli nyitás és indítás található; utóbbi az alább látható módon, billenőkapcsolóval aktiválható.

Kommentek

  • peta33

    A BMW megcsinálta,amiről évek óta beszéltek,,,a kis moduláris motorcsaládját,1.5-3,,, henger—2.0-4 henger! De a lényeg a dupla turbó,és mindkét mért van benzinben,és dieselben is!!! Na,és a Miniben bevezetve nem kockáztat semmit,,mire átkerül ez a platform,a BMW-hez,már kiforrott lehet. Mert ez mindenestül ,motor-váltó-alváz,feljebb fog kerülni…Ez költséghatékony..

  • garazsgeza

    “már kiforrott lehet”

    én is hallottam ,ezek ez új motorokkal rengeteg baj lesz,
    rohamtepójú fejlesztés,´kipróbálatlan konstrukciók majd sok tulaj életét megkeserítik,
    én megvárom az egyhengeres 8 turbós motort :)

  • garazsgeza

    3 hengeres DIESEL ,emberek az Traktor!!!!!!!!!!

  • DTF

    Turbo motor nalam felejtos. Sokan mondjak h hosszu tavon nemm egbizhtao, rengeteg vele a macera (hiba rovid tavon jo). Inkabb egy szivo:) epp nezegettem a kisautokat es neagyon keves szivo van mar!

  • Kempelen10.

    DTF! Nettó marhaság, amiket fecsegnek neked. Pont azért az, amit te is írsz, hogy lassan nem lesznek szívó motorok. Jól van ez így, én alig várom, hogy vehessek egy újabb autót, s ha tehetem biztosan turbósat fogok keresni. Ég és föld a különbség a ványadt szívómotorosok és ezek közt. Persze, van 200 lóerős szívó motor, de olyat vegyen az, aki adócsaló, meg másokat átbaszó ügyeskedő, én nem tehetem meg.

  • Guevara

    Éppen a napokban gondolkodtam ezen a turbó-dolgon. 1.4-es 8 szelepes motorú autóval járok (Fiat), aminek nekem elég is lenne a maximális teljesítménye, mert már fontosabb szempontnak tartom a gazdaságosságot és a könnyű vezethetőséget. De rugalmasságban azért elférne még egy kis tartalék. Ehhez jól jönne egy kis turbó, ami az 1500-3000-es fordulatszámtartományban segítene egy kicsit a motornak a légzésben. Persze meg lehetne oldani ezt a dolgot egy nagyobb lökettérfogatú szívómotorral is, de az egészen biztosan többet fogyasztana és ki sem lennének használva a képességei, ami azért néha nem árt a motornak, sőt hasznos is megdolgoztatni egy kicsit jobban, mert “ellustul”. De ehhez kedvem sincs, lehetőségem semés erősen feszegetni kéne az autópályás sebességhatárt is, pláne mert szinte egyáltalán nem autópályázom (M5 kecskeméti elkerülőszakaszt kivéve). Szóval az elképzelt ideális motorom turbós lenne, 1.4-es és szigorúan szívócsőbefecskendezéses. (A Mininél is komoly probléma forrása a közvetlen befecskendezés.) Ja, és dízel sem jöhet szóba, mert elég bonyolult és költséges a kipufogógázait szalonképessé tenni, valamint a járáskultúrája is hagy kívánnivalót maga után.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.