Megérkezett a vadonatúj MINI

Alig látható különbségek, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 14.00

Közvetlen elődeinek stílusát megőrizve, napjaink vezetőtámogató és kényelmi szolgáltatásait átvéve halad tovább a számára eredendően kijelölt úton a MINI.

Közel 10 centivel hosszabb, 44 mm-rel szélesebb, 7 mm-rel magasabb elődjénél, 28 mm-rel megnövelt tengelytávon (2495 mm) és szélesebb (+42/+34 mm) nyomtávon nyugszik, de a növekedésből inkább a 150-ről 211 literre bővített csomagtartó profitált: megújult a BMW divatautója, a kortalan formavilágot véresen komolyan vevő, ezért stílusjegyek dolgában vitát nem nyitó MINI. 

Apró eltérések persze elkerülhetetlenek voltak, már csak a méretváltozás miatt is. Vadonatújak például a fényszórók, amelyek opcióként nem csak nappali, hanem a tompított világítást is fénykibocsátó diódákkal (LED) oldják meg. A modern világítástechnológia vakításgátló fényszórót, illetve LED-es ködlámpákat is hozott a 3821 (MINI Cooper S: 3850) milliméter hosszú autóba. 
A minimálisan átrajzolt karosszéria alatt jelentős mértékben újjáalkotott futómű rejlik. A BMW-nél megszokott elektronikus támogató rendszerek itt is megjelentek, beleértve az alapáras elektronikus differenciálzárat. 
A bevezetéskor kis létszámú, ám minden alapigényt lefedő motorkínálattal lép színre az újonc. A MINI Cooper háromhengeres, másfél literes motorja 138 lóerőt teljesít, a forgatónyomaték 220 Nm. Az autó 7,9 mp alatt gyorsul százra, a legnagyobb sebesség 201 km/óra, átlagfogyasztása 4,6 l/100 km. A MINI Cooper D szintén ikerturbós, háromhengeres, 1,5 literes erőforrás, 118 lóerővel, 270 Nm nyomatékkal, 9,2 másodperces gyorsulással, 205 km/óra végsebességgel, 3,6 literes átlagfogyasztással. 
A legizgalmasabb természetesen a képeinken is látható Cooper S lesz, legalábbis egyelőre: ennek kétliteres, négyhengeres motorja 195 lóerőt ad le 4700-6000/perc között, gyorsulása 6,8 mp, végsebessége 235 km/óra, átlagfogyasztása 5,8 l/100 km. Ez a modell első ízben három állásban szabályozható lengéscsillapítót is kap. 
A sebességváltók tövében elhelyezett, új üzemmódváltóval a gázreakciók és a kormány beállításait három fokozatban (normál, sportos, öko) állítgathatjuk; utóbbi automata váltó esetében képes a váltó fizikai lekapcsolására, azaz a szabadonfutásra. 
A beltérben az osztva dönthető hátsó üléstámla és a variálható csomagtérpadló mellett valamivel tágasabb üléseket, valamint a korábbira emlékeztető elrendezésű, de vadonatúj tartalmú műszereket találunk. Akár 8,8 colos színes monitoron és a BMW iDrive-hoz hasonló kezelőfelületen keresztül vezérelhető megannyi funkció.
A vezetőtámogatásról többek között head-up display, aktív tempomat, gyalogos- és táblafelismerő rendszer gondoskodik, a kényelmi extrák között tolatóberendezések, kétzónás klíma, kulcs nélküli nyitás és indítás található; utóbbi az alább látható módon, billenőkapcsolóval aktiválható.

Kommentek

  • peta33

    A BMW megcsinálta,amiről évek óta beszéltek,,,a kis moduláris motorcsaládját,1.5-3,,, henger—2.0-4 henger! De a lényeg a dupla turbó,és mindkét mért van benzinben,és dieselben is!!! Na,és a Miniben bevezetve nem kockáztat semmit,,mire átkerül ez a platform,a BMW-hez,már kiforrott lehet. Mert ez mindenestül ,motor-váltó-alváz,feljebb fog kerülni…Ez költséghatékony..

  • garazsgeza

    “már kiforrott lehet”

    én is hallottam ,ezek ez új motorokkal rengeteg baj lesz,
    rohamtepójú fejlesztés,´kipróbálatlan konstrukciók majd sok tulaj életét megkeserítik,
    én megvárom az egyhengeres 8 turbós motort :)

  • garazsgeza

    3 hengeres DIESEL ,emberek az Traktor!!!!!!!!!!

  • DTF

    Turbo motor nalam felejtos. Sokan mondjak h hosszu tavon nemm egbizhtao, rengeteg vele a macera (hiba rovid tavon jo). Inkabb egy szivo:) epp nezegettem a kisautokat es neagyon keves szivo van mar!

  • Kempelen10.

    DTF! Nettó marhaság, amiket fecsegnek neked. Pont azért az, amit te is írsz, hogy lassan nem lesznek szívó motorok. Jól van ez így, én alig várom, hogy vehessek egy újabb autót, s ha tehetem biztosan turbósat fogok keresni. Ég és föld a különbség a ványadt szívómotorosok és ezek közt. Persze, van 200 lóerős szívó motor, de olyat vegyen az, aki adócsaló, meg másokat átbaszó ügyeskedő, én nem tehetem meg.

  • Guevara

    Éppen a napokban gondolkodtam ezen a turbó-dolgon. 1.4-es 8 szelepes motorú autóval járok (Fiat), aminek nekem elég is lenne a maximális teljesítménye, mert már fontosabb szempontnak tartom a gazdaságosságot és a könnyű vezethetőséget. De rugalmasságban azért elférne még egy kis tartalék. Ehhez jól jönne egy kis turbó, ami az 1500-3000-es fordulatszámtartományban segítene egy kicsit a motornak a légzésben. Persze meg lehetne oldani ezt a dolgot egy nagyobb lökettérfogatú szívómotorral is, de az egészen biztosan többet fogyasztana és ki sem lennének használva a képességei, ami azért néha nem árt a motornak, sőt hasznos is megdolgoztatni egy kicsit jobban, mert “ellustul”. De ehhez kedvem sincs, lehetőségem semés erősen feszegetni kéne az autópályás sebességhatárt is, pláne mert szinte egyáltalán nem autópályázom (M5 kecskeméti elkerülőszakaszt kivéve). Szóval az elképzelt ideális motorom turbós lenne, 1.4-es és szigorúan szívócsőbefecskendezéses. (A Mininél is komoly probléma forrása a közvetlen befecskendezés.) Ja, és dízel sem jöhet szóba, mert elég bonyolult és költséges a kipufogógázait szalonképessé tenni, valamint a járáskultúrája is hagy kívánnivalót maga után.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.