Megérkezett a vadonatúj MINI

Alig látható különbségek, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 14.00

Közvetlen elődeinek stílusát megőrizve, napjaink vezetőtámogató és kényelmi szolgáltatásait átvéve halad tovább a számára eredendően kijelölt úton a MINI.

Közel 10 centivel hosszabb, 44 mm-rel szélesebb, 7 mm-rel magasabb elődjénél, 28 mm-rel megnövelt tengelytávon (2495 mm) és szélesebb (+42/+34 mm) nyomtávon nyugszik, de a növekedésből inkább a 150-ről 211 literre bővített csomagtartó profitált: megújult a BMW divatautója, a kortalan formavilágot véresen komolyan vevő, ezért stílusjegyek dolgában vitát nem nyitó MINI. 

Apró eltérések persze elkerülhetetlenek voltak, már csak a méretváltozás miatt is. Vadonatújak például a fényszórók, amelyek opcióként nem csak nappali, hanem a tompított világítást is fénykibocsátó diódákkal (LED) oldják meg. A modern világítástechnológia vakításgátló fényszórót, illetve LED-es ködlámpákat is hozott a 3821 (MINI Cooper S: 3850) milliméter hosszú autóba. 
A minimálisan átrajzolt karosszéria alatt jelentős mértékben újjáalkotott futómű rejlik. A BMW-nél megszokott elektronikus támogató rendszerek itt is megjelentek, beleértve az alapáras elektronikus differenciálzárat. 
A bevezetéskor kis létszámú, ám minden alapigényt lefedő motorkínálattal lép színre az újonc. A MINI Cooper háromhengeres, másfél literes motorja 138 lóerőt teljesít, a forgatónyomaték 220 Nm. Az autó 7,9 mp alatt gyorsul százra, a legnagyobb sebesség 201 km/óra, átlagfogyasztása 4,6 l/100 km. A MINI Cooper D szintén ikerturbós, háromhengeres, 1,5 literes erőforrás, 118 lóerővel, 270 Nm nyomatékkal, 9,2 másodperces gyorsulással, 205 km/óra végsebességgel, 3,6 literes átlagfogyasztással. 
A legizgalmasabb természetesen a képeinken is látható Cooper S lesz, legalábbis egyelőre: ennek kétliteres, négyhengeres motorja 195 lóerőt ad le 4700-6000/perc között, gyorsulása 6,8 mp, végsebessége 235 km/óra, átlagfogyasztása 5,8 l/100 km. Ez a modell első ízben három állásban szabályozható lengéscsillapítót is kap. 
A sebességváltók tövében elhelyezett, új üzemmódváltóval a gázreakciók és a kormány beállításait három fokozatban (normál, sportos, öko) állítgathatjuk; utóbbi automata váltó esetében képes a váltó fizikai lekapcsolására, azaz a szabadonfutásra. 
A beltérben az osztva dönthető hátsó üléstámla és a variálható csomagtérpadló mellett valamivel tágasabb üléseket, valamint a korábbira emlékeztető elrendezésű, de vadonatúj tartalmú műszereket találunk. Akár 8,8 colos színes monitoron és a BMW iDrive-hoz hasonló kezelőfelületen keresztül vezérelhető megannyi funkció.
A vezetőtámogatásról többek között head-up display, aktív tempomat, gyalogos- és táblafelismerő rendszer gondoskodik, a kényelmi extrák között tolatóberendezések, kétzónás klíma, kulcs nélküli nyitás és indítás található; utóbbi az alább látható módon, billenőkapcsolóval aktiválható.

Kommentek

  • peta33

    A BMW megcsinálta,amiről évek óta beszéltek,,,a kis moduláris motorcsaládját,1.5-3,,, henger—2.0-4 henger! De a lényeg a dupla turbó,és mindkét mért van benzinben,és dieselben is!!! Na,és a Miniben bevezetve nem kockáztat semmit,,mire átkerül ez a platform,a BMW-hez,már kiforrott lehet. Mert ez mindenestül ,motor-váltó-alváz,feljebb fog kerülni…Ez költséghatékony..

  • garazsgeza

    “már kiforrott lehet”

    én is hallottam ,ezek ez új motorokkal rengeteg baj lesz,
    rohamtepójú fejlesztés,´kipróbálatlan konstrukciók majd sok tulaj életét megkeserítik,
    én megvárom az egyhengeres 8 turbós motort :)

  • garazsgeza

    3 hengeres DIESEL ,emberek az Traktor!!!!!!!!!!

  • DTF

    Turbo motor nalam felejtos. Sokan mondjak h hosszu tavon nemm egbizhtao, rengeteg vele a macera (hiba rovid tavon jo). Inkabb egy szivo:) epp nezegettem a kisautokat es neagyon keves szivo van mar!

  • Kempelen10.

    DTF! Nettó marhaság, amiket fecsegnek neked. Pont azért az, amit te is írsz, hogy lassan nem lesznek szívó motorok. Jól van ez így, én alig várom, hogy vehessek egy újabb autót, s ha tehetem biztosan turbósat fogok keresni. Ég és föld a különbség a ványadt szívómotorosok és ezek közt. Persze, van 200 lóerős szívó motor, de olyat vegyen az, aki adócsaló, meg másokat átbaszó ügyeskedő, én nem tehetem meg.

  • Guevara

    Éppen a napokban gondolkodtam ezen a turbó-dolgon. 1.4-es 8 szelepes motorú autóval járok (Fiat), aminek nekem elég is lenne a maximális teljesítménye, mert már fontosabb szempontnak tartom a gazdaságosságot és a könnyű vezethetőséget. De rugalmasságban azért elférne még egy kis tartalék. Ehhez jól jönne egy kis turbó, ami az 1500-3000-es fordulatszámtartományban segítene egy kicsit a motornak a légzésben. Persze meg lehetne oldani ezt a dolgot egy nagyobb lökettérfogatú szívómotorral is, de az egészen biztosan többet fogyasztana és ki sem lennének használva a képességei, ami azért néha nem árt a motornak, sőt hasznos is megdolgoztatni egy kicsit jobban, mert “ellustul”. De ehhez kedvem sincs, lehetőségem semés erősen feszegetni kéne az autópályás sebességhatárt is, pláne mert szinte egyáltalán nem autópályázom (M5 kecskeméti elkerülőszakaszt kivéve). Szóval az elképzelt ideális motorom turbós lenne, 1.4-es és szigorúan szívócsőbefecskendezéses. (A Mininél is komoly probléma forrása a közvetlen befecskendezés.) Ja, és dízel sem jöhet szóba, mert elég bonyolult és költséges a kipufogógázait szalonképessé tenni, valamint a járáskultúrája is hagy kívánnivalót maga után.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.