Magyar légzsákok a német luxusautókban

A Takata Miskolcra költözik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 13.00

Gyárat épít Miskolcon a Takata, ezer új munkahely jön létre. A cég az Audinak, a BMW-nek és a Mercedesnek is szállít.

A japán Takata a Mercedes-Benz óta a legnagyobb zöldmezős beruházást hajtja végre Magyarországon. Komplett légzsákokat gyártanak majd az új üzemben, a cég a magasan képzett munkaerő miatt választotta Magyarországot. A miskolci helyszínt azzal magyarázták, hogy a város egyetemével hosszú távú együttműködést akarnak kialakítani.

A Takata hosszú évek óta foglakozik autók és más járművek biztonsági eszközeivel. Bár a járművek biztonsági berendezései, felszereltsége évek óta jelentősen javul, Európa útjain ennek ellenére évente mintegy 30 ezren veszítik életüket, ezért fontos a biztonsági berendezések folyamatos fejlesztése.

A Takata elsősorban autóipari beszállítással foglalkozik, honlapja szerint főként autókhoz és motorokhoz gyárt légzsákokat, autókba szánt gyermeküléseket és repülőgépek biztonsági öveit. Globális székhelye Tokióban található, saját tőkéje 41,86 milliárd jen (92,57 milliárd forint).

A cég 20 országban üzemeltet különböző gyártórészlegeket, Magyarországon eddig nem volt jelen. A világon összesen 55 gyára van, ahol alkalmazottainak száma meghaladja a 36 ezer főt. Európai központja Németországban, Frankfurt mellett van. A cég ügyfelei között található az Audi, a BMW és a Daimler is.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.