Gyorsan kell javítani a sérült szélvédőt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 15.00

Az éjszakai fagyok megjelenésével hamarosan ismét felgyorsul a kátyúképződés, ami a szélvédő számára is fokozott veszélyhelyzetet eredményez.

Az éjszakai fagyok megjelenésével hamarosan ismét felgyorsul a kátyúképződés, ami nem csupán az abroncs és a futómű, hanem a szélvédő számára is fokozott veszélyhelyzetet eredményez: a téli időszakban jelentősen megnő a kátyúkból kiváló aszfaltdarabok által okozott szélvédősérülések száma. A legfontosabb a sérülések gyors javítása: a Genertel biztosító adatai szerint tízből hét esetben így megelőzhető a szélvédő költséges cseréje. Fontos tudni, hogy a szélvédőkárok térítése igen bonyolult kötelező biztosításra, mivel a károkozás általában nehezen bizonyítható. Ilyen esetben a casco biztosítások térítenek.
 


A szervizekből származó adatok szerint a kavicsfelverődések okozta sérülések 70 százalékát szélvédőcserével orvosolják, és csupán az esetek 30 százalékában kerül sor a jóval kisebb költséggel járó javításra. Bár az esetek 70 százalékában a szélvédő javítható volna, gyakran a javítási technológia birtokában nem lévő szervizek beszélik rá az ügyfeleket a költséges és a szélvédő gyári rögzítésének megbontásával járó cserére. Ami nem csupán anyagi, de környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen különbség: míg 40 javítás hulladéka a tenyerükben is elfér, addig 40 szélvédőcsere hulladéka egy teherautó billencsét is megtölti.
 
Főként a téli időszakban fontos a sérülés mielőbbi kezelése. Ilyenkor ugyanis a hőmérsékletkülönbség által keltett anyagfeszültség az esetek zömében a sérülésnél a szélvédő berepedését okozhatja. Különösen a szélvédő alsó részében, a fűtési zónához közel keletkezett repedések jelentenek fokozott veszélyt.
 
A szélvédőkár egyre gyakoribb jelenség, ami a kedvezőtlen útviszonyok mellett többek között annak is köszönhető, hogy a technológia fejlődésével tíz év alatt átlagosan tíz százalékkal vékonyodtak az autóüvegek, miközben az elmúlt két évtized során a formatervezési tendenciák miatt az autók üvegfelülete átlagosan 20 százalékkal növekedett. Az üvegfelület növekedésével párhuzamosan pedig nőtt annak terhelése is: ma a karosszéria merevségének 30 százalékát a szélvédő biztosítja. Így aztán nem meglepő, hogy repedés az oka az összes szélvédőcsere 59 százalékának, és csupán 41 százalékban a kavicsfelverődés okozta sérülés a probléma forrása.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.