Fakírokat megszégyenítő módon közlekedni

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 20.45

Ezzel az abronccsal nem probléma az sem, ha belehatjuk egy tucat jancsiszegbe.

Eleged van abból, hogy a hétvégi bulik után mindig kerülgetni kell a széttört sörösüvegeket? Problémát okoz átkelni pengeéles sziklákon hegyi túrák alkalmával? Unod, hogy a huligánok poénból kiszurkálják az autód kerekét, vagy egy rossz ívben bevett kanyar miatt a padka kivágja a gumit? Ennek most vége! Itt a mindenen közlekedni tudó, levegőmentes, száz százalékban defekttűrő gumiabroncs és a 4×4-es katonai technika, amire mindez fel van szerelve.
A jármű amire felkerültek a nem mindennapi kerekek, a Polaris Sportsman WV850 H.O. A sokoldalú “utcai” quadot a Polaris katonai célra használt MV850 modellére alapozták. Igazi különlegességét azonban a levegő nélküli kerekek adják, melyek a gyártó szerint akár ötvenes kaliberű lövedék becsapódása után is képes 560 kilométert megtenni. Ennek köszönhetően szinte bármilyen terepen képes mozogni a WV850.
A sokoldalúságnak azonban ára van, méghozzá nem kevesebb, mint 15 ezer dollár, ami átszámítva 3,3 millió magyar forint, mely azonban még így sem nevezhető irreálisnak, ha figyelembe vesszük a terepgép képességeit. A váltó, az acél váz és a különleges TerrainArmor abroncsok, mind megegyeznek a katonai jármű alkatrészeivel. A levegőmentes gumi akár úgy is képes megtenni 1600 kilométert, hogy egy vasúti szegecs áll ki belőle, legalábbis a Polaris ezt állítja.
A Sportsman valódi igavonó, melynek feladata hogy minden körülmények között helytálljon. Akár 680 kilót tud elvontatni, valamint több mint 1,5 tonnával is megbirkózó csörlővel szerelték fel, üzemanyagtartálya pedig 44,5 literes. Az Egyesült Államokban decembertől lehet hozzájutni, de csak limitált példányszámban készítik el, így sajnos nem valószínű, hogy hozzánk bármennyi is el fog jutni belőle, persze erről nincs hivatalos információ. 
Levegő nélküli, defektmentes abroncsok létrehozásával régóta kísérleteznek a kutatók, a Michelin már 2005-ben bemutatott egy tanulmányt. A Michelin Tweel  koncepciója hajlékony műanyag (poliuretán) küllőket használ a rezgések elnyelésére és a kerék rugalmas deformációjának biztosítására. A kutatások során bebizonyosodott, hogy a defektmentességen kívül előnye még, hogy sokkal kevésbé hajlamos a vízen való felúszásra, azaz az aquaplaningre, így vizes úton nagyobb biztonságot nyújt.
Hátránya, hogy bizonyos sebesség felett (kb. 70 km/óra) kellemetlenül hangossá válik, valamint 5%-kal nagyobb a súrlódási tényezője mint hagyományos radiális testvéreinek.  Az egyik legnagyobb japán gumigyártó, a Bridgestone is kísérletezik ilyen technológiával.
Sorozatgyártásban eddig még nem jelent meg a forradalmi újítás, a terepjárművekre specializálódott Polaris azonban nem vár tovább, piacra dobja terméket. 

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.