Forradalmasíthatja, de legalábbis kissé átrendezheti az autóipart az az 1,8 literes GDCI motor, amely jelenleg kísérleti fázisában tart a Hyundai laboratóriumaiban. 

A közvetlen benzinbefecskendezéses, kompresszió-gyújtásos (gasoline direct compression ignition, GDCI) motor erőforrás lényege hogy, bár benzinnel üzemel, nincs benne gyújtógyertya. Helyette különleges szelepvezérlés segít begyújtani a hengerben lévő keveréket. A kipufogószelep egy teljes ciklus során nem csak egyszer, hanem kétszer is nyit; ez extra nyitás alkalmával forró levegő áramlik be az égéstérbe, ez robbantja be a levegő-benzin mixtúrát. 
Noha a fejlesztés még kezdeti fázisában tart, a Hyundai mérnökei optimistán nyilatkoznak a projektről. A Delphivel és a wisconsini egyetemmel együttműködésben folytatott projektben már jövőre Hyundai Sonata tesztjárművekbe szeretnék beépíteni a kompresszorral és turbófeltöltővel erősített, fékpadon 180 lóerősnek mért, jelenleg 4500/percig elforgó erőforrást. 


“Rendkívül ígéretes a technológia, hitünk szerint megváltoztathatja az erőviszonyokat a piacon.” – nyilatkozta John Juriga hajtáslánc-fejlesztési igazgató (jobbra). “A Hyundai mostanra felzárkózott az autóipar élvonalához, és lemaradás nélkül követi a fejleményeket. Ezen is túl kell azonban lépnünk: ideje, hogy átvegyük a technológiai vezető szerepet. Ehhez pedig gondolkodásmódunkon és technológiáinkon is változtatni kell.” 
A technológia felvet néhány kérdést. Meg kell például oldani a kenéssel, valamint a nagy, 14,8:1 sűrítési viszonnyal járó problémákat. Ugyanakkor az a tény, hogy a gázolaj kiváltásával nem kell aggódni a koromrészecskék miatt, illetve a csekélyebb NOx-szint miatt urea adagolására sincs szükség, valóban érdekessé teszi az elgondolást.