Az Audi szerint létezik egy olyan piaci réteg, amely számára egy átlagos luxuslimuzin nem elég kifinomult, egy Rolls viszont túlságosan is hivalkodó. Nekik készítette el az A8 Exclusive tanulmányt. 

Kiindulási alapként természetesen legmagasabb szintű modelljét választotta a gyártó: az Audi A8 L W12 6,3 literes FSI motorja kerek 500 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 625 Nm. 
Az autó álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, bár úriember nem fecsérli az idejét ilyesféle alantas örömökre, inkább átadja magát a 3122 mm-es tengelytáv, a négyzónás klíma és a dönthető masszázsfotel nyújtotta kényeztetésnek. 
Aki beéri ennyivel, ne is olvasson tovább: az Exlusive kivitel ugyanis funkcionalitásában nem, csupán anyagválasztásában és kidolgozásában nyújt többet a mezei W12-es modellnél. 
A konyakbarna bőrkárpitot a műfaj egyik legjobbja: az olaszországi Poltrona Frau szállítja, amiről az ülések oldalfalába nyomott, méretes logó is tájékoztat. 
Az ülések középvonalának steppelt varrása, a kárpit részleges perforálása, a gránitszürke szegés különösen elegánssá teszi a környezetet, amin tovább emelnek az ezüstbarna kőrisfából készített burkolatok. 
A műszerfalat nappabőr, a tetőt és a kalaptartót Alcantara borítja. 
Nem tudni, mekkora felárral fogja kínálni márciustól gyártásba kerülő csúcs-csúcsmodelljét a Bentley, akarom mondani az Audi. Annak fényében viszont, hogy csupán ötven példányt készítenek az autóból, alighanem érezhetően drágább lesz, mint a több mint 38 millió forintért kínált A8 L W12. 

Az A8 Exclusive Concept más színkombinációkban is elérhető lesz. Itt van például rögtön az éjkék / alabástromfehér: a galériában további képeket is találsz erről a konfigurációról.