A Rolls-Royce babérjaira törne az Audi

Limitált szériás exkluzív sorozat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.17. 11.00

Nyújtott tengelytávú, tizenkét hengeres zászlóshajójából készített hiperelegáns elnöki luxuslimuzint az Audi. Az A8 L W12 Exclusive Concept márciustól megvásárolható.

Az Audi szerint létezik egy olyan piaci réteg, amely számára egy átlagos luxuslimuzin nem elég kifinomult, egy Rolls viszont túlságosan is hivalkodó. Nekik készítette el az A8 Exclusive tanulmányt. 

Kiindulási alapként természetesen legmagasabb szintű modelljét választotta a gyártó: az Audi A8 L W12 6,3 literes FSI motorja kerek 500 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 625 Nm. 
Az autó álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, bár úriember nem fecsérli az idejét ilyesféle alantas örömökre, inkább átadja magát a 3122 mm-es tengelytáv, a négyzónás klíma és a dönthető masszázsfotel nyújtotta kényeztetésnek. 
Aki beéri ennyivel, ne is olvasson tovább: az Exlusive kivitel ugyanis funkcionalitásában nem, csupán anyagválasztásában és kidolgozásában nyújt többet a mezei W12-es modellnél. 
A konyakbarna bőrkárpitot a műfaj egyik legjobbja: az olaszországi Poltrona Frau szállítja, amiről az ülések oldalfalába nyomott, méretes logó is tájékoztat. 
Az ülések középvonalának steppelt varrása, a kárpit részleges perforálása, a gránitszürke szegés különösen elegánssá teszi a környezetet, amin tovább emelnek az ezüstbarna kőrisfából készített burkolatok. 
A műszerfalat nappabőr, a tetőt és a kalaptartót Alcantara borítja. 
Nem tudni, mekkora felárral fogja kínálni márciustól gyártásba kerülő csúcs-csúcsmodelljét a Bentley, akarom mondani az Audi. Annak fényében viszont, hogy csupán ötven példányt készítenek az autóból, alighanem érezhetően drágább lesz, mint a több mint 38 millió forintért kínált A8 L W12. 

Az A8 Exclusive Concept más színkombinációkban is elérhető lesz. Itt van például rögtön az éjkék / alabástromfehér: a galériában további képeket is találsz erről a konfigurációról.

Kommentek

  • vencelkerty

    Előbb a Mernyát kéné megelőzni, hogy egyáltalán láthassák a BMW-t. Előbbi 2-3 fényév, majd BMW megközelítés további 5! Lehagyás kérdőjel! A RR pedig csak a világegyetem végével érheti utol:)

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.