Noname autó, ötvenmillióért

BXR Bailey Blade XTR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 18.00

Hamarosan megvalósulhat a BXR Motors első szupersportkocsija, a Bailey Blade XTR. 750 lóerő, 322 km/óra, és abszolút nem létező előélet.

Mintha 3D-s nyomtatóval készülnének, úgy emelkednek ki a porból azok a vállalkozások, amelyek gigantikus ígéretekkel szeretnének betörni az autóiparba. 

Ha ötezer lóerőt nem is ígér, mint távoli közel-keleti rokona, az XTR adottságai nem elhanyagolhatók. 
5.0 V8 motorját választhatóan egy darab kompresszor vagy egy pár turbófeltöltő acélozza, a teljesítmény 550-től 750 lóerőig terjed, a forgatónyomaték értéke legalább 773 Nm. A kovácsolt vas hajtókarok egyik végén alumínium dugattyúkat, a másikon szintén kovácsolt főtengelyt találunk, amely hatfokozatú kéziváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. 
Noha az üveg- vagy szénszálas karosszériapanelekkel borított (ennek megfelelően 1090-1270 kg tömegű) autó már májusban is létezett, a belterét először most, a las vegas-i SEMA tuningkiállításon csodálhattuk meg. A vezetői környezet legszembetűnőbb eleme a 13 colos (!) érintőképernyő, amelyről minden fedélzeti funkció vezérelhető. 
A BXR ára ugyan már megvan – a műhely negyedmillió dollárban, azaz 55 millió forintban gondolkodik -, a műszaki adatok azonban még nem véglegesek. Igaz, ha nem javulnak tovább, menettulajdonságai akkor sem lebecsülendők: a 3,2 másodperces gyorsuláshoz és a 322 km/óra végsebességhez szerencsére igényes, elöl-hátul független, elektronikusan szabályozható csillapítású futómű tartozik.
A Galéria második felében az XTR tavaszi prototípusa is megcsodálható.

Kommentek

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.